Στο περιθώριο του Pebble Beach η Koenigsegg παρουσίασε την πρώτη Regera που πάτησε στην Αμερικάνική Ήπειρο, με τον ιδιοκτήτη της να επιλέγει να τοποθετεί στο megacar, το νέο Aero Pack της σουηδικής εταιρίας.

Το “κτήνος” των 1.500 υβριδικών ίππων είναι βαμμένο σε κόκκινο χρώμα με πολύ “γυμνό” carbon και είναι η δεύτερη Regera, από τις συνολικά 80 που θα κατασκευάσει η Koenigsegg. Να θυμίσω πως η Regera ζυγίζει με όλα τα υγρά (καύσιμο, ψυκτικά και λιπαντικά) 1.590 κιλά, ενώ εντελώς στεγνό μόλις 1.470 κιλά. Διαθέτει ενεργή αεροδυναμική, με τον κινητήρα να ψύχεται μέσω 10 ψυγείων. Επίσης και το ύψος της ανάρτησης ρυθμίζεται υδραυλικά, με τις πόρτες, το καπό και το κάλυμμα του κινητήρα να ανοίγουν και αυτά υδραυλικά.

Μηχανικά χρησιμοποιεί τον γνωστό, 5,0-λιτρο turbo V8 κινητήρα της εταιρίας με turbo δύο σταδίων, απόδοσης 1.100 ίππων στις 7.800 σ.α.λ. και μαζί με 3 ηλεκτροκινητήρες της YASA, η συνολική απόδοση φτάνει τα 1.500 άλογα και τα 2.000 Nm ροπή. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από ένα υδρόψυκτο, 4.5 kWh, 800 Volt pack μπαταριών, που σύμφωνα με την Koenigsegg, είναι το πιο “power-dense” pack μπαταριών στον κόσμο, και το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει μπαταρίες 800V. Οι μπαταρίες βρίσκονται στο κεντρικό τούνελ του αυτοκινήτου ώστε να είναι ασφαλής σε περίπτωση ατυχήματος. Το monocoque carbon σασί έχει αφαιρούμενη οροφή, οποία μπορεί να αποθηκευτεί στον χώρο αποσκευών.

Η μπαταρία της Regera, χρησιμοποιεί τεχνολογία από τη Formula 1, με τα κελιά της να είναι χειροποίητα, που όχι μόνο παρέχουν βελτιωμένη απόδοση και ικανότητα επαναφόρτισης, αλλά είναι 25 κιλά ελαφρύτερη σε σύγκριση με την μπαταρία στο πρωτότυπο όχημα, ζυγίζοντας μόλις 90 κιλά. Η μπαταρία και το Power Distribution Unit, έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τον Mate Rimac και την ομάδα του και το όλο σύστημα, με 703 άλογα (525kW) και 900 Nm ροπής, είναι το ισχυρότερο ηλεκτρικό setup στην ιστορία της αυτοκίνησης. Επίσης, είναι έξυπνο. Για παράδειγμα, προσφέρει ένα mode στο οποίο εξαντλεί την μπαταρία ώστε όταν ξεκινήσει η φόρτιση αφού έχεις φτάσει στον τελικό προορισμό σου, να ξεκινήσει από το 0.

Ο ένας ηλεκτροκινητήρας, είναι τοποθετημένος στον στροφαλοφόρο άξονα, προσφέροντας torque-fill, ανάκτηση ενέργειας και λειτουργώντας ως μίζα. Οι άλλοι δύο, βρίσκονται στους πίσω τροχούς, τους οποίους και κινούν. Το σύστημα που χρησιμοποιείται είναι σειριακό και όχι παράλληλο. Η Koenigsegg Regera δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων με την έννοια που έχουμε συνηθίσει, αλλά το Direct Drive, όπως το ονομάζει, με την τεχνολογία να είναι σε αναμονή έγκρισης πατέντας.

Έχει μία τελική σχέση μετάδοσης που είναι 2,85:1 και έναν υδραυλικό συμπλέκτη που είναι τοποθετημένος ανάμεσα σε αυτήν και τον κινητήρα. Σε ταχύτητες μικρότερες των 50 χλμ/ώρα η Regera λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά. Ο συμπλέκτης δεν είναι μηχανικός, οπότε δεν μπορεί να παρέχει “ώση” σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Μετά από τα 50 και αφού ο συμπλέκτης “κλειδώσει” μπαίνει στο παιχνίδι ο κινητήρας. Οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν μαζί με τον κινητήρα, παρέχοντας torque fill και torque vectoring.

Όπως καταλαβαίνεις οι επιδόσεις είναι εξωπραγματικές, με την αναλογία κιλών ανά ίππο να είναι πρακτικά μικρότερη από 1. Η εταιρία ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 2,8 δευτ., για τα 0-200 χλμ/ώρα 6,6 δευτ., ενώ για τα 0-300 χλμ/ώρα μόλις 10,9 δευτ. Η Koenigsegg εκτιμά ότι για το 0-400 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο θα χρειαστεί περίπου 20 δευτ., με το πιο τρομακτικό νούμερο, κατά προσωπική εκτίμηση, να είναι τα μόλις 3,9 δευτ. που χρειάζεται για να επιταχύνει από τα 150 μέχρι τα 250 χλμ/ώρα.

  • charris

    αντε γεια….οταν απλα δεν κουβαλας μονο το ονομα…

  • αν δηλαδη πεσεις σε κινηση..και πρεπει να διανυσεις μια αποσταση των 20 χιλιομετρων……υπαρχει περιπτωση να μεινεις απο ρευμα ????

    παντως απο επιδοσεις ΤΕΡΑΣ…..αλλα στο παρουσιαστικο κατι με χαλαει !!!!!!

  • Renesis1
  • Anestis Genk

    Εμφανησιακά είναι λίγο ό,τι να’ναι. Σε αυτό τον τομέα μόνο Ιταλοί, άντε και λίγο Εγγλέζοι, ααααααααααααάντε και Τζαπώνια για τα περίεργα γούστα.

    Τεχνολογικά όμως είναι κόσμημα και μάλιστα μοναδικό!!

  • zet125

    Σαν και εμενα ειναι αυτο το οχημα!!

  • Mika

    Ειναι απιστευτο το εργαλειο…