Δύο μέρες μετά την πρώτη δημοσιοποίηση της είδησης πως η κινέζικη Great Wall θέλει να εξαγοράσει την Jeep από την FCA, οι Κινέζοι επαναλαμβάνουν πως έχουν ενδιαφέρον εξαγοράς για την Fiat Chrysler (FCA), επισημαίνοντας, πάντως, ότι ακόμα δεν έχει κάνει κάποια κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση.

Η εξέλιξη επαναφέρει στο προσκήνιο το θέμα της συσπείρωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας διεθνώς. Πιθανώς η Fiat να θελήσει να χρησιμοποιήσει το κινεζικό ενδιαφέρον για να αναγκάσει τους άλλους «μνηστήρες» να αποκαλύψουν τις προθέσεις τους. Η πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Great Wall, Wang Fengying δήλωσε πως ακόμα δεν έχει έρθει σε επαφές με τη διοίκηση της FCA, αλλά ότι προτίθεται να το κάνει. Επίσης, είπε ότι το ενδιαφέρον του ομίλου της στρέφεται κυρίως στο εμπορικό σήμα της Jeep.

Η Great Wall είναι η έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας και μία από τις πρώτες που διαπίστωσε τις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης των αυτοκινήτων πολλαπλών χρήσεων (SUV) – αυτή η εξειδίκευσή της ταιριάζει απολύτως με τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει η Jeep. Η Great Wall αυτήν τη στιγμή είναι η εταιρεία που κατασκευάζει τα περισσότερα SUV στην Κίνα. Οι εξελίξεις αυτές ώθησαν ανοδικά την τιμή της μετοχής της Fiat Chrysler, ενώ παράλληλα δημιούργησαν ερωτήματα σχετικά με τις δυνατότητες της Great Wall να την αγοράσει. Η χρηματιστηριακή της αξία ανέρχεται σε 19 δισ. δολάρια.

Αναλυτές της Morgan Stanley θεωρούν ότι η Jeep μπορεί να αποτιμηθεί έως και 24,2 δισ. δολάρια, μιάμιση φορά περισσότερο από τη συνολική αξία της FCA Η Fiat παρήγαγε πέρυσι σχεδόν 5 εκατ. οχήματα σε σύγκριση με 1,07 εκατ. της Great Wall. Τα έσοδα της τελευταίας ανήλθαν πέρυσι στα 14,8 δισ. δολάρια έναντι των 130,6 δισ. δολαρίων της Fiat Chrysler. Οι Κινέζοι δεν θέλησαν να δεσμευτούν για τίποτε, προσθέτοντας στις δηλώσεις τους ότι δεν είναι βέβαιον πως θα προχωρήσουν σε προσφορά τελικά.

Δεν έχουμε αναπτύξει κάποια σχέση με τη διοίκηση της FCA, ούτε συνάψαμε συμφωνία με κάποια προσφορά, ούτε ξεκινήσαμε συνομιλίες,

αναφέρει δήλωση της Great Wall. Κατά τους αναλυτές, αν ο κινεζικός όμιλος ενδιαφέρεται όντως για τη Fiat Chrysler, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει και μόχλευση και έκδοση μετοχών για ολοκληρώσει την εξαγορά.

Ενδεχομένως, με τη μέθοδο αυτή να χάσει τον έλεγχο του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών που έχει σήμερα ο πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας Wei Jianjun. Οι αναλυτές του χρηματιστηριακού οίκου Jefferies προβλέπουν πως ο κ. Wei θα μπορούσε να διατηρήσει το 30% και μετά να κάνει αύξηση κεφαλαίου 10 δισ. δολαρίων και μόχλευση 10-14 δισ. δολαρίων. Όμως ο τελευταίος λόγος ίσως ανήκει στους πολιτικούς. Αφενός το Πεκίνο έθεσε όρια στις υπεράκτιες επενδύσεις εγχώριων ομίλων, αφετέρου υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια στην Ε.Ε. για τις επιθετικές εξαγορές των Κινέζων.

Αναμένουμε ο Sergio Marchionne να χρησιμοποιήσει την Great Wall για να απευθυνθεί σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, προσκαλώντας τες να μπουν στο παιχνίδι της συσπείρωσης του κλάδου,

τόνισαν τραπεζικά στελέχη στο Reuters. Αναλυτές της αγοράς βρίσκουν απίθανο το ενδεχόμενο η FCA να πουλήσει μόνη της την Jeep.