Ο Alonso είχε ένα ακόμα απογοητευτικό αγώνα στην -απαιτητική για τους κινητήρες- πίστα του Spa-Francorchamps. Σε ένα σημείο του αγώνα, ακούστηκε από το team radio ότι ένιωσε ένα πρόβλημα στον κινητήρα, παρότι δεν φάνηκε κάτι στην τηλεμετρία, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει για προληπτικούς λόγους.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας στάλθηκε στο τεχνικό κέντρο της εταιρίας, στο Milton Keynes για ανάλυση, και η Honda δήλωσε προχθές ότι αυτός δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα, κάτι που σημαίνει ότι διαθέσιμος να μπει ξανά στο μονοθέσιο.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στην Ιταλία, αλλά παραμένει αδιευκρίνιστο, καθώς η Honda σκέφτεται να παρουσιάσει εκεί την ανανεωμένη έκδοση του κινητήρα για τον Alonso. Αυτό το είχε κάνει για τον Stoffel Vandoorne στο Spa, άσχετα αν τελικά δεν έτρεξε με την αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα.

Οι Ιάπωνες θα φέρουν την αναβάθμιση στην Ιταλία, αλλά επί του παρόντος είναι αναποφάσιστοι αν θα την τοποθετήσουν, με την τελική απόφαση να αναμένεται να παρθεί την Πέμπτη το βράδυ, πριν από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.

Αν τελικά τοποθετηθεί η αναβάθμιση, η οποία στοχεύει σε αύξηση της ιπποδύναμης, αυτή θα είναι διαθέσιμη μόνο για τον Alonso, κάτι που σημαίνει ότι η Honda κατά πάσα πιθανότητα θα αλλάξει όλον τον κινητήρα. Αυτό θα επιφέρει ποινή 35 θέσεων, με τον Alonso να είναι αναγκασμένος να ξεκινήσει από την τελευταία θέση του grid.

Η Honda και η McLaren επιθυμούν να πάρουν “τακτικές” ποινές, για να εξασφαλίσουν ότι θα μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματα στις πίστες στις οποίες αισθάνονται ότι ένα ισχυρό αποτέλεσμα είναι δυνατό. Λαμβάνοντας ποινή στη Monza είναι λογικό, δεδομένου ότι ο επόμενος αγώνας στη Σιγκαπούρη προσφέρει στην ομάδα αναμφισβήτητα καλύτερη πιθανότητα για ένα καλό αποτέλεσμα.