Λίγο μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, οι ιαπωνικές εταιρίες έβγαλαν στην αγορά τα kei cars, τα οποία αγαπήθηκαν πολύ από τους Ιάπωνες. Ωστόσο, η δημοτικότητά τους έχει ξεκινήσει να μειώνεται κυρίως λόγω των αυξημένων φόρων σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης.

Το 2014, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας ανακοίνωσε την αύξηση της φορολογίας στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα. Την χρονιά εκείνη είχαν πουληθεί 2,27 εκατ. μονάδες, σημειώνοντας ρεκόρ, αλλά οι χρονιές που ακολούθησαν, οι πωλήσεις τους άρχισαν να μειώνονται αισθητά, και το 2016 πουλήθηκαν 1,72 εκατ. kei cars. Βλέπεις παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης ώστε το καταναλωτικό κοινό να στραφεί σε πιο αποδοτικά οχήματα (βλέπε υβριδικά, ηλεκτρικά, υδρογόνου κτλ), εκατομμύρια Ιάπωνες συνεχίζουν να αγοράζουν τα kei cars που φορούν έναν 660 κ.εκ κινητήρα.

Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν πως τα kei cars θα συνεχίζουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, όπως ο αντιπρόεδρος της Nissan, Asako Hoshino. Συμπλήρωσε πως η χαμηλή τιμή τους, έως και 5.000 ευρώ φθηνότερα από ένα συμβατικό αυτοκίνητο, θα συνεχίσει να τα κρατά ψηλά στις προτιμήσεις των Ιαπώνων που θέλουν ένα μικρό αυτοκίνητο προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους εντός των μεγάλων αστικών κέντρων.

  • SAMURAI-66

    Οτι στην ελλαδα αποτελει αναγκη εδω και χρονια λογω τον πενιχρων οικονομικων των περισσοτερων συμπατριωτων μας που το τελευταια διαστημα σχεδον εγινε ουσιαστικη αναγκη αν θες ενα οχημα να μεταφερεις την οικογενεια σου οι γιαπωνεζοι το προτιμουν μονο για της μικρες του διαστασεις το ευκολο παρκαρισμα και την απουσια χωρου σταθμευσεις που κοστολογουνται σε αρκετα υψηλο επιπεδο.
    Σημαντικο προσον τους και η χαληλοτερη τιμη αγορας που δεν τσουζει την τσεπη και μπορει να το αποκτησει και ο νεος για πρωτη φορα εργαζομενος.
    Οταν μαλιστα εχεις μαθει να ζεις σε ρυθμους καταιγιστικα γρηγορους οπως οι σκληρα εργαζομενοι ιαπωνες ειναι η μοναδικη λυση να φτασεις στον προορισμο που εχεις σε σχετικα γρηγορους και ασφαλης χρονους,εκτος αν χρησιμοποιησεις τον περιφημο σιδηροδρομικο συστημα shinkansen bullet traine μεσα στην γιγαντιαια μεγαλουπολη που ειναι υπερ-ακριβες στην ωρα του και απολυτα λειτουργικο!

    • DimitrisBXL

      Εχεις παει ποτε στην Ιαπωνια ή λες θεωρειες παλι;

  • Anestis Genk

    Όσο πιο πολύ μεγαλώνω, τόσο πιο μικρό όχημα θέλω.

    • a_f_a

      εγω ανέστη από μικρος ακόμα και το γκολφ το θεωρούσα μεγάλο αυτοκίνητο. φυσικά αν έχεις παιδιά θέλεις μεγάλο αλλά μέχρι γκολφ κατηγορία με καμια μπαγκαζιερα οροφής ειναι το όριό μου.

    • μια χαρα ειναι το golf για οικογενεια…αρκει να εχει 4 πορτες !!! μιλαω απο πρωτο χερι !!! :-D

    • Anestis Genk

      Λίγοι κάνουν πάνω από 2 παιδιά.
      Λίγοι είναι ταξιδιάρηδες με αυτοκίνητο, εγώ όταν ήμουν μικρός πηγαίναμε για camping με σκαραβαίο, τα πιο πολλά ήταν φορτομένα στην σχάρα οροφής. Πλέον λίγοι πάνε σε camping και ελάχιστοι κάθονται για βδομάδες.

      Όταν στο 99.9% του χρόνου σου κινείσαι μόνος χωρίς αποσκευές, το να πάρεις κάτι μεγάλο δεν βλέπω να εξυπηρετεί πρακτικές ανάγκες. Πιο πολύ εξυπηρετεί την ευχαρίστηση να οδηγείς αμαξάρα.

      Το έχω οικογένεια και χρειάζομαι μεγάλο αμάξι προσωπικά δυσκολεύομαι να το καταλάβω, γιατί δεν ξέρω τι θα κουβαλήσει αυτή η οικογένεια και για που. Το μόνο που θεωρώ κάπως σημαντικό είναι να είναι 5θυρο.

    • a_f_a

      συμωνώ 1000% μαζί σου.
      βεβαια, ειναι απόλαυση απο τη μια οι χώροι. στο λεξους της γυναικας μου πετάμε ότι πράγματα θέλουμε χωρις να σκεφτόμαστε τίποτα…
      στο σουιφτ ε… θέλει λιγο αγώνα και σκέψη… αλλά αντε χωσε κανα λεξους μεσα στο μετσ που κυκλοφορώ πρόσφατα .. χεχεχε..

  • Spider

    Μου αρέσουν ιδιαίτερα αυτά τα “βακτηρίδια”. Βέβαια δεν πάνε βήμα και δεν ξέρω εάν θα περνούσαν τα crash test στην Ευρώπη,ενώ δεν θα ήταν και φτηνά εάν εισαγόνταν. Αλλά είναι πρακτικά και έχουν γούστο.

  • a_f_a

    οταν πάω ιαπωνία γουστάρω να κάθομαι και να τα χαζεύω… ειναι ιδανικά αυτοκίνητα για πολη αλλά όχι για ελλαδα μιας και μετα απο 10 χλμ σε ελληνικό δρόμο θα έχουν θέμα. αυτα ειναι για τζαπαν μόνο δυστυχως.

    • Spider

      Γιατί θα διαλυθούν? Χάρτινα είναι? Εγώ μιά χαρά τα βλέπω,άσε που κάποια από αυτά,ειδικά κάτι μικρά φορτηγάκια και βανάκια Suzuki είχαν έρθει Ελλάδα και ακόμη τα βλέπω να κυκλοφορούν.

    • a_f_a

      το σουιφτ μου ήδη κουδουνίζει… 2 μηνών μοντέλο…

    • Spider

      Αυτό δεν σημαίνει και ότι θα διαλυθεί.
      Αλήθεια πόσο κόστισε;

    • a_f_a

      βρε ναι, αλλά δε με εμπνέει τελικά και τόσο η ιαπωνική κατασκευή για τη βαρβαρότητα των ελληνικών δρόμων. εχω παει ιαπωνια 4-5 φορές, σε διαφορα μέρη, εκεί οι δρόμοι ειναι σα χαλιά.. εδω ειναι απλά χάλια
      άσε το πόσο κόστισε… μεγάλη μπουρδα έκανα (αλλά για διάφορους λόγους στην ουσία ηταν μονόδρομος). έχω το 1.0 glx αυτόματο 6ταχυτο και πήγε 17.700. δε τα αξίζει σε καμία περίπτωση και όπως λέω, όποιος ενδιαφέρεται για σουιφτ να παρει τη πιο βασική έκδοση.
      τα λεω αυτά αν και έχω ιδιαιτερα αισθήματα αγάπης για την ιαπωνία.

    • Mika

      Ενθουσιασμενος εισαι, απ οτι εχω καταλαβει, γενικως, με το μοντελο!
      :p

    • a_f_a

      χεχεχε… το αυτοκίνητο ειναι μια χαρά για ιαπωνικούς δρόμους, οχι όμως για ελλάδα. μεχρι και το παράθυρο του οδηγού ψιλοτρίζει ακόμα και όταν ειναι κλειστό.
      οδηγουσα πάντα αυτοκίνητα του vw γκρουπ (αουντι-φβ) και μόνο το λουπο είχε αντιστοιχα θέματα μετά απο τα 10 χρόνια.
      το σουιφτ εχει πολύ καλό κρατημα, καλη καταναλωση, καλό κινητήρα αλλά που να το “τρεξω” οταν σε καθε λακουβιτσα κοπαναει και τρίζει ή ο δρομος ειναι σαγρέ και ο θορυβος ( 0 ηχομόνωση) σου πάιρνει τον εγκέφαλο και στον συνθλίβει.
      οπως έχω ξαναγραψει καπου ήταν η επιλογή μετά απο απόρριψη ανατγωνιστικών μοντέλων για διάφορους λόγους και όχι “έρως”.
      όσο για τη τιμή, το σουιφτ ειναι “τιμιο” μόνο στη βασική του έκδοση. απο εκει και πέρα ειναι εκτός τόπου και χρόνου. εγω τα λεφτά που έδωσα τα “πέταξα” συνειδητά γιατί έπρπε το αυτοκίνητο να ειναι αυτόματο με χιεροκίνητες αλλαγές. μονο το 1.0 glx το προσφέρει.
      παντως, αν και οι αντιπροσωποι το παίζαν βαρια πεπονια οταν ήρθε οτι θα μαμησει τον αναταγωνισμό, μάλλον παπάρια μιας και μόνο 3 έχω δει στο δρόμο.
      η πλάκα ειναι οτι με ρωτάνε αρκετοί για το αυτοκίνητο (βενζινάδικα, ακόμα και σε φανάρι… έλεος… ουτε φερραρι να ηταν… αν και αυτές μάλλον ειναι περισσότερες…χεχεχεχε) και τους λέω.. μακριααααα…
      και μου κάνει εντυπωση μιας και τα προηγουμενα μοντέλα τα βλέπεις παντού.

    • Spider

      Η αλήθεια είναι ότι τα πάρα πολλά από τα Suzuki που κυκλοφορούν, ξεκίνησαν την ζωή τους ως ενοικιαζόμενα. Swift, celerio και jimny cabrio είναι από τα αγαπημένα των εταιρειών ενοικιάσεων λόγω κόστους, λόγω της επιθετικής πολιτικής του εισαγωγέα προς αυτές, αλλά και εξαιτίας της εύκολης μεταπώλησης μετά,ένεκα ονόματος. Ειδικά τα jimny cabrio, παίζει και το 95% όσων κυκλοφορούν να είναι πρώην νοικιάρικα. Συνεπώς όσο παιρνάει ο καιρός όλο και περισσότερα θα κυκλοφορούν. Έχεις δίκιο για το ότι η βασική έκδοση του swift είναι η ποιό τίμια, αλλά και πάλι εκεί στα 12-13 χιλιάρικα υπάρχει φοβερός ανταγωνισμός.

    • Spider

      Η αλήθεια είναι ότι τα πάρα πολλά από τα Suzuki που κυκλοφορούν, ξεκίνησαν την ζωή τους ως ενοικιαζόμενα. Swift, celerio και jimny cabrio είναι από τα αγαπημένα των εταιρειών ενοικιάσεων λόγω κόστους, λόγω της επιθετικής πολιτικής του εισαγωγέα προς αυτές, αλλά και εξαιτίας της εύκολης μεταπώλησης μετά,ένεκα ονόματος. Ειδικά τα jimny cabrio, παίζει και το 95% όσων κυκλοφορούν να είναι πρώην νοικιάρικα. Συνεπώς όσο παιρνάει ο καιρός όλο και περισσότερα θα κυκλοφορούν. Έχεις δίκιο για το ότι η βασική έκδοση του swift είναι η ποιό τίμια, αλλά και πάλι εκεί στα 12-13 χιλιάρικα υπάρχει φοβερός ανταγωνισμός.

    • a_f_a

      ακριβώς όπως το λες. γιατί από τα 13.000 και πάνω παίρνεις αυτοκίνητο εμφανέστατα των 11.000 (σχεδον φάση Αϊγκο κλπ) και μετά πληρώνεις καπέλα για χαζό εξοπλισμό.

    • Mika

      Σου κανουν την κλασσικη ερωτηση, αν σου εχει βγει καλο, γιατι δεν βλεπουν πολλα να κυκλοφορουν??? Χαχαχα

    • a_f_a

      χαχαχαχα! σχεδόν όπως το λες από τη διαφήμιση… δεν έχουν δει άλλο…
      δε το περίμενα.
      πλακα εχουν κάποιοι ζμπορ σουιφταδες που έχω πετύχει, που κοιτανε μέσα να κόψουν κίνηση ποιος το οδηγει.

    • Spider

      Γιατί θα διαλυθούν? Χάρτινα είναι? Εγώ μιά χαρά τα βλέπω,άσε που κάποια από αυτά,ειδικά κάτι μικρά φορτηγάκια και βανάκια Suzuki είχαν έρθει Ελλάδα και ακόμη τα βλέπω να κυκλοφορούν.

  • charris

    Έχω την εντύπωση πως τα αυτοκίνητα στην Ιαπωνία φορολογούνται βάση το καύσιμο και τα τετραγωνικά που πιάνουν όταν κινούνται στους δημόσιους δρόμους…!!!! αν ισχυει λογικό μου ακούγεται να προτιμούνται τα keiz

    • DJ_D

      Με κυβικά και βάρος είναι η φορολογία τους.

    • charris

      α ναι δίκιο έχεις…με βάρος…
      Στο mighty car mods το είχα δει….με παραπληροφορησαν οι αλήτες χαχαχα

    • DJ_D

      Και κυβικά. Έχουν 2 φόρους.

  • laryX

    Μια σοβαρή κυβέρνηση που δεν αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο σαν αγελάδα για άρμεγμα θα μπορούσε να ”φωνάξει” τις 3-4 αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν αυτά τα οχήματα να τους διαθέσει ένα τύπου εργοστάσιο να εισάγουν τα οχήματα αυτά κομμάτια και να συναρμολογούνται στην Ελλάδα με στόχο να κυκλοφορούν στα ελληνικά νησιά είτε για ενοικιαζόμενα σε τουρίστες είτε για τις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων.
    Μπορεί ακόμα να δημιουργηθεί και ειδική βαθμίδα Φ.Π.Α να δελεάσεις τόσο αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και μελλοντικούς καταναλωτές.
    Νησιά δεν έχει μόνο η Ελλάδα οι Ιάπωνες δεν είναι μ@λάκες αν τους πλασάρεις κάτι έξυπνα και τους πείσεις οτι τους ανοίγεις την πόρτα της Ευρώπης σε ένα κορεσμένο γι αυτούς προιόν σίγουρα θα σε ακούσουν.
    Για εγκρίσεις τύπου,αστέρια ασφαλείας κλπ θεωρώ οτι τα στάνταρ ασφαλείας στην Ιαπωνία δεν μπορεί να είναι κατώτερα απο της Ε.Ε σε επίπεδα Ινδίας,Πακιστάν,αν υπάρχει βούληση τρόπος θα βρεθεί όσο για τις τιμές των οχημάτων αυτών απο την στιγμή που είναι βιώσιμα και ανταγωνιστικά στο Τόκιο γιατί να μην είναι στην Ελλάδα έναντι του ανταγωνισμού.