1Εισαγωγή

Μετά την πλήρη διαρροή του, την περασμένη Τέταρτη, η BMW μόλις πραγματοποίησε την επίσημη παρουσίαση του νέου επιβλητικού της SUV, το οποίο θα αποτελέσει και τη ναυαρχίδα της. Το X7 iPerformance concept θα κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης, την ερχόμενη εβδομάδα, με την γερμανική εταιρία να αναφέρει ότι το πρωτότυπο μας δείχνει πολλά από τα στοιχεία που θα φέρει η έκδοση παραγωγής του X7, η οποία αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της το 2018.

To μοντέλο είναι μέρος της στρατηγικής Number One > Next της εταιρίας, όπου το BMW Group επιδιώκει να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις και τα έσοδά του στην πολυτελή κατηγορία, με το X7 να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Η X7 θα κατασκευάζεται στο αμερικάνικο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg, με το μοντέλο να είναι μέρος του σχεδίου της BMW να προσφέρει στην αγορά περισσότερα υπερπολυτελή μοντέλα. Το πολυτελές X7 στην κορυφαία έκδοση του αναμένεται ότι θα κοστίζει κοντά τις 200.000 δολάρια στις Η.Π.Α.

Το concept εισάγει το Sports Activity Vehicle DNA στη κατηγορία πολυτελείας, με τη νέα γλώσσα σχεδίασης της BMW να χρησιμοποιεί λίγες, εξαιρετικά ακριβείς γραμμές, και ελάχιστες ακμές στις επιφάνειες του σώματος, ώστε να αυξηθεί ο πήχης όσον αφορά την παρουσία και το κύρος

2Σχεδιασμός

Το εμπρός μέρος του BMW X7 iPerformance Concept είναι ίσως το πιο εντυπωσιακό, με το ύψος του οχήματος να εξασφαλίζει ότι στέκεται με αυτοπεποίθηση στο δρόμο. Διαθέτει ολοκαίνουργια ερμηνεία των κλασσικών στοιχείων BMW και θα αποτελέσει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα των Χ μοντέλων της εταιρίας. Ο σχεδιασμός του εμπρός τμήματος συγκεντρώνει τις διάφορες όψεις του οχήματος, με την μεγάλη, κάθετη μάσκα-νεφρά να προκαλεί την προσοχή.

Το τολμηρό στυλ του πρωτοτύπου συνεχίζεται στα φωτιστικά σώματα, και στις κάθετες εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, ενώ υπάρχει εντυπωσιακή ποσότητα χρωμιωμένων στοιχείων. Το πάνω μέρος της μάσκας ενώνεται με τα λεπτά, επιμηκυμένα φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας Laser, τα οποία διαθέτουν μπλε X “υπογραφή”. Τα φωτιστικά σώματα και η μάσκα συνδυάζονται για να δημιουργήσουν αντίθεση του οριζόντιου δυναμισμού και των κάθετων γραμμών.

Το πρωτότυπο διαθέτει εντυπωσιακές αναλογίες, με το μήκος του να αγγίζει τα 5.020 χλστ., το πλάτος του τα 2.020 χλστ., και το ύψος του τα 1.800 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 3.010 χλστ. Τα νούμερα αυτό το καθιστούν κατά 113 χλστ. πιο μακρύ, κατά 82 χλστ. πιο φαρδύ και κατά 37 χλστ. πιο ψηλό από την σημερινή γενιά του X5, με το μεταξόνιο να είναι κατά 76 χλστ. πιο μεγάλο.

Για πρώτη φορά σε X μοντέλο, οι θόλοι των τροχών διαθέτουν κυκλική γραμμή, τονίζοντας την κομψότητα του προφίλ. Προχωρώντας προς τα πίσω, μπορείς να δεις τις “κρυφές” χειρολαβές των θυρών, καθώς και το κάλυμμα της ηλεκτρικής θύρας φόρτισης στο μπροστινό φτερό. Το αυτοκίνητο πατάει σε ζάντες αλουμινίου 23″, ενώ εντύπωση προκαλεί και η πανοραμική γυάλινη οροφή. Η στρογγυλοποίηση των χαρακτηριστικών του styling, συμπληρώνεται με τον αεριζόμενο πίσω προφυλακτήρας και με τα λεπτότατα πίσω φώτα.

3Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, η καμπίνα είναι πολύ φουτουριστική και δεν θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο της εταιρίας, έχοντας μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση. Είναι πολύ πιο πολυτελής και λιτή, διαθέτει δερμάτινα καθίσματα δύο τόνων, ξύλινες επενδύσεις, κρυφό φωτισμό κλπ. Ο οδηγός έχει μπροστά του δύο οθόνες, 12,3 ιντσών η κάθε μια. Η πρώτη είναι για το ψηφιακό σύμπλεγμα οργάνων και η δεύτερη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας iDrive, ενώ υπάρχει και ένα φουτουριστικό τιμόνι.

Το X7 iPerformance διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων, για έξι επιβάτες. Προτεραιότητα έχουν αυτοί που κάθονται στα εμπρός και στη μεσαία σειρά, καθώς τα καθίσματα αυτών είναι ακριβώς ίδια, και διαθέτουν αρκετές ρυθμίσεις και χώρο για τα γόνατα, ώστε να νιώθουν οι επιβάτες πιο άνετα. Η έκδοση παραγωγής, όμως, αναμένεται να προσφέρεται σε επταθέσια διάταξη. Στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων υπάρχουν μεγάλες οθόνες αφής, ενώ ανεξάρτητα στο που θα κάθεσαι έχεις πρόσβαση στην τεράστια πανοραμική οροφή.

4Κινητήρας

Μηχανικά, το BMW X7 iPerformance Concept κινείται με ένα plug-in υβριδικό σύνολο, με την BMW να αποκαλύπτει μόνο ότι ο TwinPower βενζινοκινητήρας είναι στο επίκεντρο, αλλά η μπαταρία θα προσφέρει μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία. Λογικά, κάτω από το καπό υπάρχει το ίδιο σύνολο με την 740e xDrive iPerformance, η οποία συνδυάζει τον twin-turbo 2.0-λίτρων βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας 326 άλογα, με την μπαταρία να έχει χωρητικότητα 9.2 kWh.

Η έκδοση παραγωγής, φημολογείται ότι θα κινείται με τρία σύνολα. Αυτά, είναι ο 3-λιτρος TwinPower Turbo εξακύλινδρος κινητήρας απόδοσης 340 ίππων και 450 Nm ροπής στην έκδοση X7 xDrive 40i, ενώ η έκδοση X7 xDrive 50i θα φορά τον 4,4-λίτρων TwinTurbo Turbo V8 απόδοσης 450 ίππων με 648 Nm ροπής. Τέλος θα υπάρχει και η έκδοση X7 xDrive 40d που θα φορά έναν 3,0-λιτρο turbodiesel κινητήρα, ενώ αργότερα αναμένουμε και 12κύλινδρους κινητήρες.