Με την δεύτερη γενιά του cee’d να έχει παρουσιαστεί τον Μάρτιο του 2012, και να κυκλοφορεί λίγους αργότερα, η Kia ετοιμάζεται πυρετωδώς για το νέο μοντέλο, με το οποίο ευελπιστεί να συνεχίσει την εξαιρετικά επιτυχημένη εμπορική πορεία του σημερινού μοντέλου, με την περασμένη χρονιά να παρουσιάζει αύξηση 4,4% σε σχέση με το 2015.

1Κυκλοφορία

Ξεκινώντας από τα βασικά, η έκδοση παραγωγής του νέου ceed θα παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης το 2018, με την κυκλοφορία του να ορίζεται για το φθινόπωρο του επόμενου έτους, πιθανότερα τον Σεπτέμβριο.

2Εκδόσεις

Εκεί θα δούμε αρκετές εκπλήξεις από την κορεάτικη εταιρία, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μας από την Γερμανία, η τρίτη γενιά του μοντέλου δεν θα είναι διαθέσιμη σε 3-θυρο αμάξωμα. Στην θέση του θα πάρει μια shooting brake έκδοση, όχι τόσο όμοια με την Mercedes CLA Shooting Brake, καθώς θα έχει ομαλή αλλά μεγάλη κλίση οροφής (όπως το Renault Fuego), και θα είναι αυτή η οποία θα ονομάζεται πλέον proCeed, το concept του οποίου θα δούμε στην έκθεση τη Φρανκφούρτης, την ερχόμενη εβδομάδα.

Έτσι, μαζί με αυτή, το νέο ceed θα είναι διαθέσιμο στην κλασική 5-θυρη hatchback έκδοση, και την station wagon, η οποία θα ονομαστεί sports wagon, και θα έχει πιο συμβατικό σχεδιασμό σε σχέση με την Proceed έκδοση. Επιπλέον, η Kia έχει κατοχυρώσει το όνομα Xceed, κάτι που σημαίνει ότι οι Κορεάτες ετοιμάζουν την crossover έκδοση του μοντέλου, η οποία ακόμα βρίσκεται υπό εξέταση, αλλά αν πάρει το πράσινο φως αναμένεται να παρουσιαστεί προς το τέλος του 2019, ολοκληρώνοντας την οικογένεια των εκδόσεων του μοντέλου. Και αυτή η έκδοση θα έχει διαφορετικό χαρακτήρα σε σχέση με το 5-θυρο hatchback cee’d, όπως ακριβώς συμβαίνει με το νέο Stonic και το Rio.

Εμφανισιακά, η τρίτη γενιά του cee’d θα ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που είδαμε στο Rio, με το καπό να είναι ψηλότερο, το εμπρός μέρος πιο ισχυρό, οι προβολείς να είναι λεπτότεροι, και οι εισαγωγές αέρα μεγαλύτεροι. Η πίσω κολόνα, μαζί με το παράθυρο του χώρου αποσκευών φαίνεται να έχουν πιο κάθετο και απότομο σχεδιασμό, με την συνολική εικόνα να είναι πιο δυναμική.

Από πλευράς διαστάσεων, η hatchback έκδοση αναμένεται να έχει σχετικά μικρότερο μήκος, αγγίζοντας τα 4,27 μέτρα, ενώ θα είναι πλατύτερο και πιο χαμηλό, μετατρέποντας το σε ένα πιο compact μοντέλα, αλλά ταυτόχρονα θα είναι πιο δυναμικό και sport. Ακολούθως, η station wagon θα είναι περίπου 33 εκατ. πιο μακριά από την 5-θυρη έκδοση, όπως επίσης και με λίγο πιο μεγαλύτερο ύψος, έτσι ώστε να τονιστεί ο πρακτικός και οικογενειακός της χαρακτήρας.

Τέλος, η Shooting Brake θα είναι ελάχιστα μακρύτερη, αλλά θα έχει πρακτικά ίδιο μήκος με την sw, όμως, το χαμηλότερο ύψος της από την 5-θυρη έκδοση θα την καθιστά μια ακόμα πιο sport και επιβλητική έκδοση αμαξώματος.

3GT-Line και GT

Συνεχίζοντας, με την GT-Line να κατέχει μεγάλο μερίδιο στην συνολική μερίδα πωλήσεων, η KIA θα εξακολουθήσει να την προσφέρει σε όλους τους τύπους αμαξωμάτων, με την κορυφαία GT να είναι διαθέσιμη στην 5-θυρη και την proCeed έκδοση.

Όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά, η Kia θέτει πολύ υψηλά τον πήχη, καθώς έχει ως σημείο αναφοράς τον γερμανικό premium ανταγωνισμό (BMW Σειρά 1, Audi A3), με το νέο ceed να διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα σε κάθε έκδοση, με την GT έκδοση να έχει ως μέτρο σύγκρισης το VW Golf GTI.

4Κινητήρες

Τέλος, μηχανικά το νέο ceed θα έχει και εκεί νέα πράγματα να δείξει, καθώς εκτός από τα σημερινά σύνολα (ατμοσφαιρικός 1.400 κ.εκ. με 100 άλογα, 1.000 κ.εκ. με 120 άλογα) θα προστεθεί ένας νέος 1.400άρης T-GDi κινητήρας βενζίνης με 145 άλογα, ο οποίος μαζί με τον 1000άρη θα προσφέρονται και με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Φυσικά θα υπάρχει και ο 1.600άρης με 180 και 203 άλογα. Από την άλλη, η Kia πιστεύει ότι το diesel δεν έχει πεθάνει και θα συνεχίσει να το στηρίζει, καθώς ο 1.600άρης της ήδη πληροί τις προδιαγραφές Euro 6c, που πρακτικά είναι ένα προστάδιο του Euro 7. Έτσι, αυτός θα συνεχίσει να προσφέρεται με 110 και 136 άλογα, ενώ θα υπάρχει και για τις δύο εκδόσεις ένα ήπιο υβριδικό σύστημα.

Οι εκδόσεις των παραπάνω κινητήρων με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V δεν θα είναι διαθέσιμες από το λανσάρισμα του μοντέλου, αλλά θα προστεθούν σε ένα διάστημα ενός και δύο χρόνια από την παρουσίαση του μοντέλου. Τέλος, το νέο ceed θα είναι διαθέσιμο και με έναν υβριδικό κινητήρα 1.400 κ.εκ., ο οποίος θα αποδίδει 141 άλογα. Αναλόγως της έκδοσης, οι κινητήρες θα συνδυάζονται με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή το νέο 7-τάχυτο διπλοσύμπλεκτο.

5Κατασκοπευτικές φωτογραφίες

  • SAMURAI-66

    Καλα νεα για την γενια που ερχεται εξαιρετικη μορφη το πρωτοτυπο!