O κύβος ερρίφθη! Οι τρεις κατασκευαστές που αγωνίζονται στο DTM αποφάσισαν, σε συνεργασία με την ITR, την οργάνωση που ελέγχει και προωθεί το Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού, επιτέλους να καταργηθούν τα βάρη επίδοσης, κανονισμός που τέθηκε για πρώτη φορά σε εφαρμογή το 2014. Φέτος, ήταν μείζον ζήτημα, το “ήξεις-αφίξεις” του DMSB, της Γερμανικής Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, αλλά και μερικές διαφωνίες μεταξύ Audi, BMW και Mercedes, δεν επέτρεπαν μια κοινή, συμβιβαστική λύση, αλλά πλέον, το τοπίο ξεκαθάρισε και στους δύο εναπομείναντες γύρους του πρωταθλήματος, σε Red Bull Ring (Αυστρία) και Hockenheim, τα 18 αγωνιστικά θα έχουν ακριβώς το ίδιο βάρος, χωρίς αυξομειώσεις.

Πρακτικά, τα 2,5 κιλά ή τα 5 κιλά πλακών βολφραμίου που αφαιρούνταν ή προστίθονταν, ανάλογα με ένα πολύπλοκο σύστημα που βασιζόταν άλλοτε στο χρόνο των δοκιμαστικών, άλλοτε στο γυρολόγιο του αγώνα, καθόριζαν κατά ένα μεγάλο βαθμό, τη θέση και τις επιδόσεις στον αγώνα, αφού, πολλές φορές, τα ελαφρύτερα αγωνιστικά (BMW, για σένα μιλάω), είχαν το πάνω χέρι. Το αναχρονιστικό αυτό σύστημα ήταν για τους τρεις κατασκευαστές μια εύκολη λύση, διότι η εξέλιξη “παγώνει” πριν την έναρξη του πρωταθλήματος, οι BMW, Mercedes και Audi έχουν “δεμένα τα χέρια τους” καθόλη τη χρονιά και αυτή η αυξομείωση του βάρους των αγωνιστικών γλιτώνει χρήμα και κόπο, επηρεάζοντας κατά ένα μεγάλο βαθμό την πορεία των ομάδων.

O Gerhard Berger, πρόεδρος της ITR, ήταν απ΄την αρχή πολέμιος του εν λόγω συστήματος, και δε θα μπορούσε να μην είναι ευχαριστημένος απ΄την εξέλιξη των συζητήσεων μεταξύ των κατασκευαστών και την από κοινού απόφασή τους:

Όλοι οι εμπλεκόμενοι άκουσαν τα “θέλω” των φιλάθλων. Είμαι πραγματικά ευχαριστημένος με το γεγονός ότι οι κατασκευαστές έδρασαν προς όφελος του πρωταθλήματος. Είναι ένα ισχυρό “σήμα” για το DTM. Η απόφαση θα κατατεθεί άμεσα στον DMSB, και η Ομοσπονδία έχει ήδη εκφράσει την υποστήριξή της στην απόφαση ITR-κατασκευαστών. Περιμένουμε την επικύρωση της απόφασης.

Η απόφαση κατάργησης των βαρών επίδοσης δε θα έχει ισχύ μόνο για τους τέσσερις τελευταίους αγώνες, αλλά πρόθεση είναι να ισχύσει για το 2018 και έπειτα. Εκτός των άλλων, οι κατασκευαστές αποφάσισαν να προβούν σε αλλαγές όσον αφορά την αεροδυναμική των αγωνιστικών.

Οι τρεις αγωνιστικοί διευθυντές, Jens Marquardt (BMW), Dieter Gass (Audi) και Ulrich Fritz (Mercedes) δεν έκρυψαν την ικανοποίησή τους για την απόφαση αυτή. Ο Marquardt δήλωσε συγκεκριμένα:

Είναι μια καλή μέρα για το DTM, για τους φιλάθλους και για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όλοι είναι νικητές. Τις περασμένες εβδομάδες, εμείς και όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές εργαζόμασταν εντατικά για μια λύση. Τους επόμενους μήνες, θα προσαρμόσουμε το DTM στις ανάγκες του μέλλοντος. Αυτή η πλατφόρμα θα είναι ακόμα πιο ελκυστική και ανοιχτή και για άλλους κατασκευαστές.

Ο Gass δε θα μπορούσε να μην είναι κι αυτός με τη σειρά του ικανοποιημένος με την εξέλιξη των πραγμάτων:

Είμαι χαρούμενος που επιτέλους θα καταργηθούν τα βάρη επίδοσης και οι αγώνες θα είναι πια προτεραιότητα. Μένουν ακόμη 4 αγώνες για το τέλος και κάθε κατασκευαστής εκπροσωπείται το λιγότερο από έναν οδηγό στις τέσσερις πρώτες θέσεις. Η μάχη για τον τίτλο είναι ακόμα ανοιχτή και θα παραμείνει συναρπαστική μέχρι τέλους.

Κλείνοντας, ο Fritz τονίζει ότι η μάχη για το πρωτάθλημα είναι πλέον καθαρή από “εξωγενείς” παράγοντες:

Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι ότι βρήκαμε μια λύση με την κατάργηση του κανονισμού για τα βάρη επίδοσης, και με αυτή την απόφαση, το DTM εκπληρώνει τις ευχές οδηγών και φιλάθλων. Είμαι πεπεισμένος ότι θα γίνουμε μάρτυρες θεαματικής μάχης για τον τίτλο. Μιας μάχης που την περιμένουμε πώς και πώς, ακόμα περισσότερο τώρα που οι συζητήσεις για τα βάρη επίδοσης έλαβαν τέλος και το sport είναι πια στο προσκήνιο.

Bonus video: Δες τι έγινε στο τρίτο Tourenwagen Classics της χρονιάς στην πίστα του Nürburgring!

  • Drop Hools

    Όλοι οι εμπλεκόμενοι άκουσαν τα “θέλω” των φιλάθλων.
    https://e-perama.gr