Η ανακοίνωση της Mercedes ότι αποχωρεί από το DTM στο τέλος του 2018 για να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα της Formula E έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στο κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το κορυφαίο Πρωτάθλημα Τουρισμού στον κόσμο μπαίνει σε βαθιά κρίση, παρά τις αξιόλογες κινήσεις που έγιναν φέτος για βελτίωση του ανταγωνισμού και του θεάματος.

Κινήσεις τις οποίες πιστώνεται σαφέστατα το νέο αφεντικό του DTM, Gerhard Berger μαζί με τους συνεργάτες του. Βέβαια, ούτε ο ίδιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι η νέα εποχή το πρωταθλήματος θα ανατείλει χωρίς τη Mercedes, με τις Audi και BMW, από την άλλη, να θέλουν να μείνουν πιστές στο concept του DTM, αλλά θα αναλύσουν τη νέα κατάσταση και δε θα πουν όχι σε εναλλακτικές προτάσεις.

Για τον ίδιο τον Berger, η απόφαση αυτή της Mercedes ήταν τελείως ξαφνική.

Για όλους, ήταν μια μεγάλη έκπληξη. Πρέπει να περάσουν τρεις ή τέσσερις εβδομάδες για δούμε πώς αισθανόμαστε, να ηρεμήσουμε και να εξετάσουμε τα σωστά βήματα για το μέλλον και, φυσικά, είναι περίοδος διακοπών ρε γαμώτο!

Το DTM ξέρει καλά να προσαρμόζεται σε αποχωρήσεις κατασκευαστών. Το ίδιο είχε συμβεί με την Opel στο τέλος του 2005, αφού τα ανεπιτυχή αποτελέσματα- η τελευταία της νίκη ήταν το 2000- έριξαν τίτλους τέλους στη δεύτερη εμπλοκή της στο πρωτάθλημα. Έτσι, Mercedes και Αudi πορεύτηκαν μόνες τους μέχρι το 2011 και η αλλαγή των κανονισμών, έπεισε την BMW να επιστρέψει το 2012.

Για πολλά χρόνια, στο πρωτάθλημα συμμετείχαν δύο κατασκευαστές, δε βλέπω το λόγο να μην μπορεί να συμβεί το ίδιο πάλι. Επίσης, έχουμε ακόμα ενάμιση χρόνο ακόμα για να βρούμε άλλον κατασκευαστή που θα μπορούσε να συμμετέχει μαζί μας.

1Η λύση είναι οι δίλιτροι, turbo κινητήρες;

Aν θυμάσαι, Super GT και DTM είχαν συμφωνήσει να συνεργαστούν και να αναβιώσουν την Class One. Πίσω στο 2014 στο Τόκιο, συμφωνήθηκαν ποιες θα είναι οι τεχνικές λεπτομέρειες που θα είναι η βάση των κοινών,παγκόσμιων κανονισμών που θα ίσχυαν-υποτίθεται- από φέτος και στο εξής. Μέσα σε όλα τα άλλα, είχε αποφασιστεί ότι και στα 2 πρωταθλήματα, όλα τα αγωνιστικά θα χρησιμοποιούν 2λιτρα 4κύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα, απόδοσης περίπου 600 ίππων. Lexus, Nissan και Honda ήδη αγωνίζονται από το 2014 με αυτούς τους κινητήρες στην κατηγορία GT500, αλλά αυτοί αποδίδουν περίπου 550 ίππους.

Οι Γερμανοί έβαλαν στον “πάγο” τη συμφωνία, θεώρησαν ότι δεν τους συνέφερε οικονομικά να εξελίξουν από λευκό χαρτί νέους κινητήρες και αποφάσισαν ότι θα συνεχίσουν με τους 4λιτρους, V8 κινητήρες μέχρι και το 2018. Η Class One μπορεί να περιμένει το 2019 (και βλέπουμε).

Το ντόμινο των εξελίξεων με την απρόσμενη απόφαση αποχώρησης της Mercedes από το θεσμό, φαίνεται ότι φέρνει ξανά στην επιφάνεια την Class One και το μεγάλο θέμα των κινητήρων. Το ζητούμενο είναι η προσέλευση νέων παικτών και το δέλεαρ είναι σίγουρα οι κοινοί κανονισμοί DTM-Super GT, άλλωστε, τα δύο πρωταθλήματα συνεργάζονται στενά από το 2014.

O Berger αποκάλυψε, πρακτικά, το πώς θα είναι το DTM από το 2019 και μετά:

Βρισκόμαστε στην τελική φάση των συζητήσεων σχετικά με το concept των powertrains. Θα μπορούσα να πω ότι οι δίλιτροι, τετρακύλινδροι, turbo κινητήρες είναι ψηλά στη λίστα μας.

Αλλά, τώρα, στο θερινό διάλειμμα, όλα έχουν σταματήσει αυτή την περίοδο. Για τον ποιον δρόμο θα ακολουθήσουμε, θα ξέρουμε στο τέλος του Αυγούστου.

Η άλλη λύση θα ήταν η υιοθέτηση των κανονισμών της GT3 κατηγορίας με κάποιους περιορισμούς στην απόδοση των αγωνιστικών.

Ο Αυστριακός δεν απορρίπτει, αλλά ούτε επιβεβαιώνει τη συγκεκριμένη επιλογή. Βέβαια, η αλλαγή σχεδίων λόγω της Mercedes είναι μάλλον επιβεβλημένη:

Αυτό που πρέπει να κάνουμε τώρα είναι αντιμετωπίσουμε την κατάσταση. Πριν μια εβδομάδα, όταν ακόμα ήταν μαζί μας η Mercedes, είχα μία πολύ ξεκάθαρη ιδέα για το πώς θα συνεχίσουμε.

Υπάρχουν διάφορες ιδέες και αυτό που έχω να πω είναι πως το παρόν concept του DTM είναι εξαιρετικό, αλλά θα δούμε στη συνέχεια τι θα κάνουμε.