Τον Μάιο του 2017, το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ μήνυσε τη Fiat Chrysler, κατηγορώντας την εταιρεία ότι χρησιμοποίησε παράνομο λογισμικό, που οδήγησε σε υπερβολικές εκπομπές σε περίπου 104.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα (Ram 1500 και Jeep Grand Cherokee με τον 3,0-λιτρο EcoDiesel) στις ΗΠΑ που πωλούνται από το 2014.
Τώρα έγινε γνωστό πως η Fiat Chrysler θα συμμετάσχει σε συνομιλίες διακανονισμού στην Ουάσινγκτον στις 12 Οκτωβρίου 2017, με δικηγόρους που εκπροσωπούν τους ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν μηνύσει την αυτοκινητοβιομηχανία για υπερβολικές εκπομπές ρύπων κινητήρων ντίζελ. Δεν είναι η μοναδική εταιρία που έχει δεχτεί αγωγές από ιδιοκτήτες οχημάτων, μιας και η Bosch, έχει επίσης εναχθεί από ιδιοκτήτες οχημάτων στις ΗΠΑ, θα λάβει και αυτή μέρος στις συνομιλίες διευθέτησης τον επόμενο μήνα.
Τα παραπάνω έγιναν γνωστά από τον υπεύθυνο εισαγγελέα του διακανονισμού Ken Feinberg, ο οποίος είπε πως η κυβέρνηση δεν θα συμμετάσχει στις συνομιλίες. Τον Ιούλιο 2017, η Fiat Chrysler κέρδισε την έγκριση από τις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές και της Καλιφόρνια για να πουλήσει οχήματα ντίζελ μοντέλων 2017, αφού εξεταζόταν για εικαζόμενες υπερβολικές εκπομπές σε παλαιότερα μοντέλα ντίζελ.
Ο δικηγόρος της Fiat Chrysler, Robert Giuffra, δήλωσε στο δικαστήριο ότι η εταιρεία ήταν σίγουρη ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ενημερωμένα λογισμικά εκπομπών στα οχήματα του 2017, ως βάση για μια λύση για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες σχετικά με τα οχήματα ντίζελ Fiat Chrysler 2014-2016. Ο Giuffra συμπλήρωσε πως οι έλεγχοι των κινητήρων και των εκπομπών ήταν πανομοιότυποι στα παλαιότερα οχήματα με αυτά των μοντέλων του 2017.
Ο δικηγόρος του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Leigh Rende, από την μεριά του είπε πως η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και η Καλιφόρνια συμφώνησαν σχετικά με ένα πρόγραμμα δοκιμών με την εταιρεία, για να δουν αν η λύση θα λειτουργήσει. Οι ρυθμιστικές αρχές δήλωσαν ότι τα παλαιότερα οχήματα ντίζελ της Fiat Chrysler, είχαν μη κοινοποιημένους ελέγχους εκπομπών, με αποτέλεσμα τα οχήματα να εκπέμπουν υπερβολική ρύπανση κατά την κανονική οδήγηση. Η εταιρεία αρνήθηκε τις κατηγορίες, λέγοντας ότι δεν υπήρξε ποτέ προσπάθεια δημιουργίας λογισμικού για την εξαπάτηση των κανόνων εκπομπών.