Ένα μπουζί στάθηκε ικανό να πετσοκόψει τις ελπίδες του Sebastian Vettel για κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος. Στον δρόμο του για τη δεύτερη θέση του grid, οι μηχανικοί διαπίστωσαν ότι υπάρχει -ξανά-πρόβλημα με το power unit, αυτή τη φορά στο μπουζί. Έτσι, έβγαλαν αμέσως το κάλυμμα του κινητήρα και ξεκίνησαν να δουλεύουν πάνω σε αυτό.


Διαπιστώθηκε ότι έπρεπε να αλλάξουν το μπουζί, ωστόσο το κακό ήταν πως δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για να αποσυναρμολογήσουν τα εξαρτήματα και να κάνουν την απαραίτητη αλλαγή. Από τη στιγμή που ο χρόνος ήταν πολύ περιορισμένος, τοποθέτησαν το κάλυμμα στη θέση του και οι μηχανικοί προσπάθησαν να αλλάξουν χαρτογραφήσεις κατά τη διάρκεια του γύρου σχηματισμού.

Όπως όλοι είδαμε, αυτό δεν έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα, καθώς ο Γερμανός είχε φανερή έλλειψη δύναμης, βλέποντας τα υπόλοιπα μονοθέσια να τον προσπερνούν εύκολα στις ευθείες. Με ένα τέτοιο πρόβλημα, δεν υπήρχε νόημα να συνεχίσει τον αγώνα του, έτσι αποφασίστηκε να γυρίσει στα pits για τη δεύτερη εγκατάλειψη στους τρεις τελευταίους αγώνες.

Η νίκη του Lewis Hamilton ανέβασε τη διαφορά στους 59 βαθμούς και, με τέσσερις αγώνες για το τέλος, μόνο με θαύμα θα μπορέσει ο Seb να κρατήσει στα χέρια του το τρόπαιο του Πρωταθλητή. Παρ’ όλα αυτά, η ομάδα του Maranello δεν τα παρατάει, κάνοντας ό,τι είναι δυνατό για να πάρει τη νίκη στους εναπομείναντες τέσσερις αγώνες.

  • Giannisk

    Ξεφτίλα είναι η πρώτη λέξη που μου έρχεται στο μυαλό. Δεν κερδίζονται έτσι οι τίτλοι.

    • filip

      Και λίγα λες.
      Δεν έχεις και εσύ μούτρα να βγεις απ το σπιτι σου ε;
      !!!

    • Giannisk

      Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς αλλά αν θεωρείς ότι είμαι οπαδός της Ferrari τότε, όπως έχω σχολιάσει πάμπολες φορές, δεν είμαι όπως και καμίας ομάδας. Θέλω να βλέπω θέαμα.

    • filip

      Απλά λέω πως είσαι υπερβολικά πολύ υπερβολικός

  • Gestione Sportiv@

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι, οι μηχανικοί της Ferrari χρειαζόταν επιπλέον 20 λεπτά, ώστε να καταφέρουν να αλλάξουν το μπουζί στον κινητήρα του Vettel.
    Πιο συγκεκριμένα, όταν διαπιστώθηκε το πρόβλημα στο συγκεκριμένο κύλινδρο τότε ο Jock Clear (διευθυντής μηχανολογίας της Ferrari) ζήτησε από τους Mattia Binotto και Riccardo Adami (μηχανικός αγώνα Vettel) να κάνουν “restart” του κινητήρα για να μπορέσουν να λύσουν το πρόβλημα.
    Τα δεδομένα πριν το γύρω σχηματισμού έδειχναν ότι, η Ferrari του Γερμανού δεν είχε πλέον πρόβλημα, αλλά κατά τη διάρκεια του γύρου προθέρμανσης ο κινητήρας του Vettel λειτουργούσε με τους 5 από τους 6 κυλίνδρους και εκεί ουσιαστικά “τελείωσε” και η οποία προσπάθεια του Vettel για το πρωτάθλημα.
    Πλέον, (όπως ανέφερα και στο άρθρο για το GP της Ιαπωνίας) θα πρέπει να λογοδοτήσουν για τα προβλήματα του GP Μαλαισίας και του GP Ιαπωνίας, οι Mattia Binotto ως τεχνικός διευθυντής και επικεφαλής του τμήματος κινητήρων της Ferrari, αλλά και ο Luigi Fraboni ως επικεφαλής λειτουργιών κινητήρων πίστας για αυτές τις αστοχίες τα 2 τελευταία αγωνιστικά τριήμερα………………

    • Spider

      Εγώ λέω να μας πουν τι μάρκα ήταν το μπουζί για να μην την ξαναβάλουμε στα αυτοκίνητά μας και να αφήσουμε κατά μέρος τα λαϊκά δικαστήρια.😀😀😀 Σε όλες τις ομάδες συμβαίνουν αυτά.

    • Dim203

      NGK , κ δεν τρώει κ κάνα ιδιαίτερο ζόρι στον προθάλαμο

    • sotirisb

      Προτείνεις και άλλη μια Ιερά Εξέταση στην Ferrari δηλαδή? Δε φτάνουν τόσες τα τελευταία χρόνια?

    • Giannisk

      Δηλαδή διαπιστώθηκε πρόβλημα τροφοδοσίας (γιατί στην ουσία αυτό είναι) και η ιδέα που έπεσε στο τραπέζι ήταν να κάνουν restart τον κινητήρα? Πες μου ότι αστειεύεσαι. Σε αυτοκίνητο δρόμου ανάβει το τσεκ και σε 3′ ο ηλεκτρολόγος σου λέει ότι έχει θέμα ο κύλινδρος με πιθανές αιτίες μπουζι, πολλαπλασιαστής κλπ και στην Ferrari έκαναν restart λες και είναι κινητο?

    • Spider

      Πρόβλημα τροφοδοσίας θα ήταν εάν δεν έφερνε καύσιμο. Στην προκειμένη ήταν θέμα ανάφλεξης. Στα σύγχρονα PU ή θα έχεις πρόβλημα hardware ή πρόβλημα software. Συνεπώς έκαναν restart μήπως είναι θέμα software μιας και με το …hardware δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι την δεδομένη χρονική στιγμή.

    • Giannisk

      Εκ παραδρομής και διορθώθηκε. Στα υπόλοιπα διαφωνώ.

    • Spider

      Με τι διαφωνεις,με την πραγματικοτητα? Σου εξηγη
      σα γιατι εκαναν restart. Ουτε εμενα μου αρεσε αυτο που εγινε, αλλα δεν μπορουσαν να κανουν αλλιως.

    • Giannisk

      Ε αφού μου το εξήγησες (ένα nickname στο AB) εσύ τότε ενταξει.

    • Spider

      Αμα ειναι να παρεξηγιεσαι επειδη σε διορθωσανε να μην συνομιλεις με nickname στο ΑΒ ( και εσυ ενα τετοιο εισαι αλλωστε) και να ρωτας εναν ηλεκτρολογο γιατι εμεινε η ferrari, που σε 3′ σου κανει διαγνωση..

    • thymios tsilimparis

      Συμφωνώ μαζί σου. Εντοπίστηκε πρόβλημα και γνώριζαν οτι δεν υπήρχε περίπτωση να προλάβουν. Οι τελευταίες ελπίδες τους ήταν να πρόκειται για σφάλμα του ίδιου του λογισμικού, οτι δηλαδή αυτό εντόπισε σφάλμα εκεί που δεν υπήρχε. Εξ ου και το restart. Απλά αποδείχθηκε οτι το πρόβλημα ήταν στο hardware όπως είπες. Δεν βρίσκω κάτι κακό στη λογική που ακολούθησαν, δεδομένου οτι δεν υπήρχε χρόνος.

  • Smartass

    Μετά τους Jean Todt και Ross Brawn για την Ferrari F1 ήρθε το τέλος.

  • Akis-F1 FAN

    Τουλάχιστον ας χρησιμοποιήσουν τους 4 τελευταίους αγώνες ως προετοιμασία για του χρόνου μπας και κάνουν τίποτα, γιατί τη φετινή χρονιά την πέταξαν στα σκουπίδια.

  • Anestis Genk

    Για τους λάτρεις του ιταλικού αυτοκινήτου, είναι τιμή το να χαλάει από ηλεκτρολογικά προβλήματα!

  • kostas

    Μακαρι να ριξουμε το βαρος στην σχεδιαση του επομενου μονοθεσιου, για φετος finito la musica!

  • Yiannis P

    Το μπουζί πότε χάλασε? Στις κατατακτήριες ήταν μια χαρά. Πότε χάλασε; το βράδυ; από μόνο του; Ή κατά τη διάρκεια του γύρου σχηματισμού;

    • Mitsos Ribopaido

      Πραγματικά δεν καταλαβαίνω… Το μπουζί δεν έχει τέτοια συμπεριφορά ..δεν μπορεί να κόψει έτσι απλά… Εκτός αν είναι κινέζικο σαπιο…κάΤι δεν πάει καλά

    • Spider

      Μάλλον λάδωσε. Δεν καίει μόνο η Mercedes λάδι…😎😎😎

    • Spider

      Μάλλον λάδωσε. Δεν καίει μόνο η Mercedes λάδι…😎😎😎

    • Mitsos Ribopaido

      Μμ αλλουνου η απόδοση έπεσε μετά από τις μειώσεις…

    • Mitsos Ribopaido

      Ετσι ειναι μοκο τωρα

    • αυτο μου φαινετε και εμενα περιεργο .. λογικα καποια ακραια χαρτογραφηση το εβγαλε off …

    • Yiannis P

      Συνήθως ακραίες χαρτογραφήσεις κάνουν για τις κατατακτήριες όχι για τον αγώνα, δεν ξέρω όμως τι να πω…

  • Mika

    Shit happened!!!

  • cosacher

    Bye bye πρωτάθλημα… έτσι είναι η F1. Η μια γκαντεμιά μετά την άλλη και το πρωτάθλημα τελείωσε εδώ για φέτος. Εγώ τα έχω ζήσει και στην προ Σούμι εποχή υποστηρίζοντας Ferrari. Ας μην τα μηδενίζουμε όλα όμως. Εγώ θα κρατήσω τα θετικά για φέτος και την ελπίδα για του χρόνου. Ας θυμηθούμε μερικά:
    1. Όπως πάντα μέσα στη διεκδίκηση για τον τίτλο και όχι στον πάτο όπως άλλοι θρύλοι της F1
    2. Pole position σε κάποιους αγώνες (είχαμε χρόνια να το δούμε)
    3. 1-2 Ferrari και μάλιστα στο Monaco!
    4. Τους τεχνικούς της Mercedes να έχουν νεύρα…

  • Emmanouil Laios

    Λοιπόν,
    Πάμε 2 εγκαταλήψεις του black power, βροχή στην Βραζιλία και κάπου στο 5-6 και το πρωτάθλημα είναι του Seb…
    Με 4/4….

  • Kalathakia

    Προσωπικά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν τον τράβηξαν έστω στο pitlane να προβούν σε διόρθωση κι ας εκκινουσε από το τέλος. Άλλωστε έδειξε στην Μαλαισία ότι μπορεί να κυνηγήσει και να φτάσει ψηλά!

  • thymios tsilimparis

    Δεν υπάρχουν δικαιολογίες, ούτε επικλίσεις της Θεάς Τύχης.
    Σε 3 αγώνες 2 εγκαταλείψεις και μια εκκίνηση από τελευταία θέση. Κι ο Ράικονεν όχι πολύ καλύτερα.
    Ο τίτλος έχει φυσικά χαθεί. Μάλιστα θεωρώ πλέον πολύ πιθανό ο δεύτερος στη βαθμολογία να είναι ο Μπότας.
    Η Φερράρι είχε ένα πλεονέκτημα τις θερμές μέρες και το πέταξε στα σκουπιδια. Πλέον ακουλουθούν πίστες που δεν την ευνοούν απαραίτητα, ενώ κι ο καιρός κρυώνει. Κι ο Χάμιλτον είναι πιο ώριμος από ποτέ.
    Όσο κι αν λατρεύω τη Φερράρι, δε μπορώ παρά να βγάλω το καπέλο στους ασημί: ξεκίνησαν με αγωνιστικό μειονέκτημα, είχαν ένα βαρύ μονοθέσιο, το βελτίωσαν και βγήκαν μπροστά. Και δουλεύουν όπως ο πρωταθλητισμός απαιτεί.
    Αντίθετα η Σκουντερία έχει κάνει παιδαριώδη λάθη, έχει πληφωμένη αξιοπιστία και δεν κατάφερε να διατηρήσει το αρχικό προβάδισμα που έδειξε να έχει στο μονοθέσιο.

    Κάνω μια πρόβλεψη για το 2018, αν και νωρίς.
    Η Φερράρι είχε στις αρχές του 2017 προβάδισμα, λόγω και της πολυ΄μεγαλύτερης εμπειρίας που είχε απ τα νέα ελαστικά. Αυτό του χρόνου δεν θα υπάρχει. Παράλληλα η Ρενώ αναμένεται να είναι περισσότερο ανταγωνιστική στο θέμα των κινητήρων, άρα θα δούμε ενισχυμένες RBR και McLaren. Κι η ομάδα της Ρενώ πιστεύεται οτι θα είναι συνολικά βελτιωμένη.
    Άρα του χρόνου θα δούμε άλλα πράγματα. Κι η Φερράρι δεν μπορώ να πω σε καμία περίπτωση οτι θα είναι σε θέση να διεκδικεί την πρώτη σειρά της εκκίνησης…

    • Mika

      Kαι ξερεις ποιο ειναι το θεμα σ ολα αυτα τα πολυ σωστα που λες???
      Πως οι τιφοζι ειναι σιγουροι πως το πρωταθλημα αν χαθει, το χαρισε η Ferrari στη Mercedes με τις “ατυχιες” της, δεν το κερδισαν οι Γερμανοι μ ολες τις βελτιωσεις που εκαναν μεσα στη διαρκεια της χρονιας….

    • Spider

      Θεωρητικά το πρωτάθλημα δεν έχει χαθεί ακόμη.
      Και ούτε η Ferrari το χάρισε, έτσι απλά. Η Mercedes αποδείχθηκε πολύ καλύτερα οργανωμένη εντός και εκτός πίστας σε όλα τα επίπεδα. Το παράδειγμα του ομολογκαρίσματος του τελευταίου PU με δυνατότητα κατανάλωσης 1,2lt λιπαντικού/100km λίγο πριν λήξη η προθεσμία και πριν προλάβει η Ferrari κάτι αντίστοιχο, αλλά και ο φρενήρης και αποτελεσματικός ρυθμός εξέλιξης του μονοθεσίου πιστώνονται στην άρτια οργανωτική δομή της Mercedes. Βοήθησε βέβαια και η οργανωτική υστέρηση της Ferrari διότι περί αυτού πρόκειται κυρίως, κατά την άποψή μου. Πάνω από όλα όμως βοήθησε το κολοσσιαίο μπάτζετ της Mercedes. Ξέρεις πόσο είναι το προσωπικό της Mercedes????

    • Mika

      Συμφωνω πως δεν εχει χαθει…
      Οπως διαβασα ομως και στα σχολια στον τελευταιο αγωνα, υπαρχει η εντονη πεποιθηση σε ολους, πως αυτοι οι 2-3 τελευταιοι αγωνες οπου η Ferrari ειχε τις ατυχιες της χαριζουν απλοχερα τον τιτλο στη γερμανικη ομαδα…Ημαρτον, δηλαδη..
      Οσο για το μπατζετ και το προσωπικο, δεν κερδιζει παντα οποιος τα εχει μεγαλυτερα…Το ξερουμε πολυ καλα αυτο..Οταν ο Vettel πηρε τα 4 στη σειρα, θες να πεις πως η Ferrari ειχε μικροτερο μπατζετ και ατομα απο τη Red Bull?? Δεν νομιζω..

    • Spider

      Ο μόνος που δεν κέρδισε με το ….μεγαλύτερο μπάτζετ και το περισσότερο προσωπικό ήταν η TOYOTA.
      Για την RB έχεις δίκιο, αλλά για να κερδίσεις τον Newey πρέπει να χώσεις πολύ χρήμα. Άσε που η Mercedes έπεσε και στην αλλαγή των κανονισμών, που με τα νέα PU θέλει πολύ χρήμα, χρήμα που η παλαιότερη αυτοκινητοβιομηχανία έχει με το τσουβάλι.

    • thymios tsilimparis

      Κάποια στιγμή οι ομάδες πρέπει να κάνουν το εξής κόλπο: να πάνε στο τέλος της σεζόν και να κάνουν γρήγορους γύρους στην πίστα που άνοιξε τη σεζόν. Ή αν θες να το κάνουν την επόμενη χρονιά, σε παραπλήσιες καιρικές συνθήκες. Θα βλέπαμε έτσι τι εστί βελτίωση μέσα στη σεζον σε απόλυτους χρόνους!
      Η Μερκ έχει κάνει άλματα. Διαχειρίστηκε ιδανικά το σοκ του Απριλίου. Βέβαια δεν είναι οτι βρέθηκε ξαφνικά πίσω, απλά μετά από χρόνια είχε έναν περίπου ισάξιο αντίπαλο.
      Η Φερράρι είναι πολύ πιθανό να έκανε την υπέρβασή της. Κι αυτό είναι το πλεον λυπηρό στοιχείο για μένα, φίλε Mika.
      Λείπουν ίσως οι κατάλληλοι άνθρωποι; δεν ξερω. Αλλά η πτώση στη (συγκριτική) απόδοση είναι πολύ μεγάλη. Ναι στη Μαλαισια ήταν οι ταχύτεροι, αλλά όχι οι ικανότεροι.
      Και τελικά τι ατυχίες; Όλη η ιστορία των αγώνων μια σειρά από ατυχίες είναι . Το θέμα είναι πώς τις διαχειρίζεται κανείς.

    • Mika

      Δες και το προσφατο αρθρο που μολις ανεβηκε τωρα, με τη γνωμη του Τοτου..
      Οταν πιεζεις στο μαξιμουμ, λογικο ειναι, και λαθη να κανεις,και πιεση να εχεις, και η αξιοπιστια σου να επηρεαζεται…Να δουμε οταν την πετυχουν κι αυτη, τι θα καταφερουν..

    • Mika

      Δες και το προσφατο αρθρο που μολις ανεβηκε τωρα, με τη γνωμη του Τοτου..
      Οταν πιεζεις στο μαξιμουμ, λογικο ειναι, και λαθη να κανεις,και πιεση να εχεις, και η αξιοπιστια σου να επηρεαζεται…Να δουμε οταν την πετυχουν κι αυτη, τι θα καταφερουν..

  • Mitsos Ribopaido

    Κρίμα ρε φερράρι ..Μπορούσαμε και το χάσαμε στην πορεία..Με δικα μας λάθη και μόνο ..
    Η φερράρι και η ρενω έχουν απο το 16 προετοιμασία για του χρονου και για μένα θα ειναι μαζι με rb + merc οι βασικοί..
    Για μακλάρεν ελπίζω να δώ πολλα