Κάποτε τα turbo ήταν συνυφασμένα με τις επιδόσεις, πλέον χρησιμοποιούνται για να αυξήσουν την οικονομία ή για να το θέσω πιο σωστά για να να συνδυάσουν τα πλεονεκτήματα σε ροπή και μικρό κυβισμό ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα και την οικονομία ενός ατμοσφαιρικού υπό χαμηλό φορτίο. Οι κινητήρες με πολλές τουρμπίνες συνεχίζουν να παραπέμπουν στις επιδόσεις αποκλειστικά. Αυτό όμως είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει, τουλάχιστον σύμφωνα με τον Jim Clarke, πρώην μηχανικό της Ford, υπεύθυνο για την δημιουργία των V8 και V6 Duratec.

Κι αυτό διότι κατέθεσε μια πατέντα για έναν κινητήρα που κάθε κύλινδρος θα έχει και τον δικό του στροβιλοσυμπιεστή. Τα πλεονεκτήματα από μια τέτοια διάταση είναι πως οι στροβιλοσυμπιεστές μπορούν να τοποθετηθούν πολύ κοντά στις βαλβίδες εξαγωγής και σε συνδυασμό με το μικρό τους μέγεθος θα “σπουλάρουν” τάχιστα. Επίσης η πλήρωση του θαλάμου καύσης θα γίνεται αρκετά γρήγορα παρέχοντας σαφώς βελτιωμένη απόκριση και εξαφανίζοντας το turbo lag.

Πρωτότυπο που να αποδεικνύει τα παραπάνω δεν έχει κατασκευαστεί ακόμη, αλλά προσωπικά εικάζω πως μια τέτοια λύση είναι αρκετά ακριβή για να την δούμε στην μαζική παραγωγή. Θα μπορούσε όμως να έχει την θέση της κάτω από το καπό ενός κατασκευαστή που θέλει να κάνει επίδειξη τεχνολογίας και να παρουσιάσει κάτι ξεχωριστό και καινοτόμο.