Κάποτε τα turbo ήταν συνυφασμένα με τις επιδόσεις, πλέον χρησιμοποιούνται για να αυξήσουν την οικονομία ή για να το θέσω πιο σωστά για να να συνδυάσουν τα πλεονεκτήματα σε ροπή και μικρό κυβισμό ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα και την οικονομία ενός ατμοσφαιρικού υπό χαμηλό φορτίο. Οι κινητήρες με πολλές τουρμπίνες συνεχίζουν να παραπέμπουν στις επιδόσεις αποκλειστικά. Αυτό όμως είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει, τουλάχιστον σύμφωνα με τον Jim Clarke, πρώην μηχανικό της Ford, υπεύθυνο για την δημιουργία των V8 και V6 Duratec.

Κι αυτό διότι κατέθεσε μια πατέντα για έναν κινητήρα που κάθε κύλινδρος θα έχει και τον δικό του στροβιλοσυμπιεστή. Τα πλεονεκτήματα από μια τέτοια διάταση είναι πως οι στροβιλοσυμπιεστές μπορούν να τοποθετηθούν πολύ κοντά στις βαλβίδες εξαγωγής και σε συνδυασμό με το μικρό τους μέγεθος θα “σπουλάρουν” τάχιστα. Επίσης η πλήρωση του θαλάμου καύσης θα γίνεται αρκετά γρήγορα παρέχοντας σαφώς βελτιωμένη απόκριση και εξαφανίζοντας το turbo lag.

Πρωτότυπο που να αποδεικνύει τα παραπάνω δεν έχει κατασκευαστεί ακόμη, αλλά προσωπικά εικάζω πως μια τέτοια λύση είναι αρκετά ακριβή για να την δούμε στην μαζική παραγωγή. Θα μπορούσε όμως να έχει την θέση της κάτω από το καπό ενός κατασκευαστή που θέλει να κάνει επίδειξη τεχνολογίας και να παρουσιάσει κάτι ξεχωριστό και καινοτόμο.

  • θα ηθελα να το δω σε ενα V12 μοτερ !!!! :-P
    η μαλλον καλυτερα…σε ενα W16 !!!!! γατακι veyron/chiron με τα 4 turbo !!!! :-P

  • θα ηθελα να το δω σε ενα V12 μοτερ !!!! :-P
    η μαλλον καλυτερα…σε ενα W16 !!!!! γατακι veyron/chiron με τα 4 turbo !!!! :-P

    • manowar

      16 τούρμπο;;;με τοσα τουρμπο θα παρει το κεφαλι σου αερα..

    • σκεψου μονο τι σφυριγμα θα κανει !!!!! :-P

    • Mika

      Το ιδιο σκεφτηκαμε ολοι μας μαλλον!
      😝😝😝😝

  • Mitsos Ribopaido

    Όλα εύκολα για την Ford να δούμε αν τους βγει ή αν θα γελάνε μόνοι τους.. Ενδιαφέρον πολύ πάντως

  • Yiannis P

    Και από ψύξη;;

    • Κυριακος

      Όντως. Αυτό δεν το σκεφτήκαμε με την πρώτη. Υδροψυκτη πολλαπλή εισαγωγής στον ρόλο ιντερκουλερ λέω εγώ

  • jonjon

    Ζω για την στιγμή που θα σκάει στις καφετέριες , και θα ακούς τρεις σκάστρες να σφυρίζουν 😨!

  • Καλό! Τη πατέντα για τη ψύξη θα τη καταθέσουν ξεχωριστά; Δέχομαι ότι ο σχεδιαστής υποθέτει ότι ο αέρας είναι ακόμα κοντά στο κύλινδρο και σε χαμηλές σχετικά θερμοκρασίες, αλλά και πάλι χρειάζεσαι ψύξη! Μακάρι να δούμε κάτι ενδιαφέρον βασισμένο σε αυτή την ιδέα!

    • Anestis Genk

      Αν ψύξη εννοείς intercooler μπορεί να τοποθετηθεί υδρόψυκτο intercooler πάνω από το μοτέρ.

    • Demetris Katsaris

      Και πάλι όμως το νερό θα έχει θερμοκρασίες κινητήρα, άρα δεν είναι ότι καλύτερο για θερμοκρασία εισαγωγής.
      Στην φωτογραφία δείχνει συνένωση των σωλήνων άρα και με ένα εμπρόσθιο συμβατικό intercooler πάλι θα γίνει η δουλειά μας.

    • DJ_D

      Αρκετοί (?) κινητήρες έχουν υδρόψυκτο intercooler. Δεν το κρυώνεις με το νερό του κινητήρα, έχει άλλο δικό του κύκλωμα.

    • Demetris Katsaris

      Δεν γνωρίζω αν έχει σε οχήματα παραγωγής. Θα ήθελα να κάνω ένα τέτοιο σύστημα αλλά δυστυχώς δεν έχω χώρο!

    • DJ_D

      Η BMW έχει στην M3, η Mercedes πρέπει να έχει σε κάποια, η VW είχε από εποχές 1.2TSI, 1.4TSI αυτόν με τα 120 άλογα.

    • DJ_D

      Η BMW έχει στην M3, η Mercedes πρέπει να έχει σε κάποια, η VW είχε από εποχές 1.2TSI, 1.4TSI αυτόν με τα 120 άλογα.

  • τα μικρού μεγέθους τούρμπο σαν της φωτό, δεν είναι ακριβά. ούτε θα θέλουν εξωτικά υλικά ή τεχνολογίες να δουλέψουν.

  • τα μικρού μεγέθους τούρμπο σαν της φωτό, δεν είναι ακριβά. ούτε θα θέλουν εξωτικά υλικά ή τεχνολογίες να δουλέψουν.

    • Demetris Katsaris

      Δεν ξέρω κατά πόσο θα δουλέψει αυτή η πατέντα. Δηλαδή θα προτιμούσα φάση compound charged boost αντί αυτού.
      Αλλιώς είναι να σπρώχνει 1 bar μια μεγάλη τουρμπίνα αντί για 2 μικρές.
      https://youtu.be/45ZODU3XWlg

  • Henry Gloval

    Μια καλή λύση θα ήταν οι μικρές τουρμπίνες εισαγωγής να είναι ηλεκτρικές και να υπάρχει μία μεγάλη εξαγωγής χωριστά για να φορτίζει τη μπαταρία που θα τροφοδοτεί τις μικρές. Βέβαια και αυτή η λύση είναι πολύπλοκη και ακριβή.