Με αφορμή την ποινή 5 δευτ., που δέχτηκε ο Max Verstappen στον αγώνα του Austin για το προσπέρασμα εκτός των ορίων της πίστας επί του Kimi Raikkonen, το πρώην αφεντικό της Formula 1, Bernie Ecclestone, παραδέχτηκε ότι αυτός, η κυβερνούσα αρχή της FIA, καθώς και αντίπαλες ομάδες συχνά “βοήθησαν” την Ferrari να είναι πιο επιτυχημένη στην F1.

Χαρακτηριστικά, ο ο Βρετανός που σήμερα κλείνει τα 87 του χρόνια είπε στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica:

Η F1 είναι η Ferrari, και η Ferrari είναι η F1.

Όταν ο Ecclestone ρωτήθηκε για το οργισμένο tweet του Jos Verstappen, ο οποίο έγραψε ότι η FIA θα έπρεπε να σημαίνει Ferrari International Assistance, παραδέχτηκε χαρακτηριστικά:

To να βοηθήσεις τη Ferrari είναι πάντα το πιο έξυπνο πράγμα που πρέπει να κάνεις. Αυτό γινόταν πάντα μέσω των τεχνικών κανονισμών. Οι ομάδες είναι σημαντικές για τη F1, αλλά η Ferrari είναι κάτι παραπάνω από αυτές. Έχουν γίνει πολλά πράγματα τα τελευταία χρόνια που βοήθησαν τη Ferrari να κερδίσει.

Ερωτηθείς αν ο σημερινός αγωνιστικός διευθυντής της F1, Charlie Whiting, εξακολουθεί να είναι προκατειλημμένος, ο Ecclestone είπε:

Όχι, ο Charlie έκανε πάντα αυτό που πρέπει να κάνει. Αλλά ο Max (Mosley) βοηθούσε συχνά τη Ferrari, και εγώ επίσης ήθελα να κερδίζουν. Μπορεί να υπάρξει μια χρονιά που θα την κερδίσει άλλος, αλλά ακόμη και οι άλλες ομάδες ενδιαφέρονται να αμφισβητήσουν μια ανταγωνιστική Ferrari. Είναι άλλο πράγμα να κερδίσεις εναντίον της Sauber, και αρκετά άλλο να κερδίσεις εναντίον ενός κόκκινου αυτοκινήτου.

Όταν ο Ecclestone ρωτήθηκε αν η Ferrari βοηθήθηκε και ξαφνικά είναι τόσο ανταγωνιστική το 2017, ο Ecclestone είπε ότι επειδή δεν είναι πλέον υπεύθυνο, δεν μπορεί να είναι σίγουρος, τονίζοντας:

Αλλά σίγουρα σε κάποιο σημείο είχαν βοήθεια με αυτόν τον κινητήρα. Είναι το ίδιο για τη Mercedes, όπως και για τους άλλους – ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα που θα κερδηθεί ενάντια στη Ferrari αξίζει πάντα περισσότερο. Αν η Mercedes αποφάσισε να δώσει τεχνολογία στο Maranello, θα έλεγα ότι ήταν μια καλή κίνηση. Ένα είναι σίγουρο, ότι αυτή η φιλική κατάσταση μεταξύ των δύο ομάδων είναι το καλύτερο πράγμα για τη Mercedes. Αυτό σημαίνει ότι η Red Bull δεν είχε τους ισχυρότερους κινητήρες, και η Ferrari ήταν αρκετά ανταγωνιστική ώστε να είναι ένας δυνατός αντίπαλος για να νικήσει.

Με την Mercedes να κατακτά τον 4ο συνεχόμενη παγκόσμιο τίτλο της σε επίπεδο κατασκευαστών το περασμένο αγωνιστικό τριήμερο, αυτό σημαίνει ότι η γερμανική ομάδα έχει κυριαρχήσει εντελώς στην F1 κατά την εποχή της που κύριο λόγο παίζει το powerunit, και ο Ecclestone είπε ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η γερμανική ομάδα είχε σωστό ξεκίνημα με τους turbo V6, λέγοντας:

Την κρίσιμη εκείνη στιγμή, ο Ross Brawn ήταν στην ομάδα των κινητήρων που αποφάσισε τους κανόνες, και ήξερε ακριβώς τι συνέβαινε. Όχι επειδή ήταν καλός μηχανικός, αλλά γιατί ήταν στη Ferrari. Στη συνέχεια πήγε στη Mercedes και πήρε μαζί του αυτές τις πληροφορίες.

Τέλος, ο Ecclestone πέταξε και τη “μπιχτή” του στους νέους ιδιοκτήτες της F1, καθώς είπε ότι δεν του άρεσε καθόλου η παρουσίαση των οδηγών -τύπου Indy 500- που έγινε πριν μία εβδομάδα από την Liberty Media στον αγώνα του Austin, σχολιάζοντας:

Αυτό ίσως ήταν υπέροχο για τους Αμερικανούς, αλλά όχι για την F1. Έφτιαξα ένα εστιατόριο πέντε αστέρων και το μετατρέπουν σε McDonald’s. Σε ένα σημείο έβλεπα τους οδηγούς ντυμένους με ροζ. Αν είχα λόγο σε αυτό, θα τους έλεγα να πάνε πίσω και να ντυθούν κατάλληλα.

Όπως και να έχει, η συνέντευξη του φαίνεται να έχει χρονικές ανακρίβειες, καθώς πριν την κυριαρχία -στις αρχές της δεκαετίας των ’00- η Ferrari είχε 20 χρόνια να πάρει πρωτάθλημα, και στη σημερινή εποχή είναι 10 χρόνια χωρίς τίτλο, με 2 ομάδες να μονοπωλούν.