Με αφορμή την ποινή 5 δευτ., που δέχτηκε ο Max Verstappen στον αγώνα του Austin για το προσπέρασμα εκτός των ορίων της πίστας επί του Kimi Raikkonen, το πρώην αφεντικό της Formula 1, Bernie Ecclestone, παραδέχτηκε ότι αυτός, η κυβερνούσα αρχή της FIA, καθώς και αντίπαλες ομάδες συχνά “βοήθησαν” την Ferrari να είναι πιο επιτυχημένη στην F1.

Χαρακτηριστικά, ο ο Βρετανός που σήμερα κλείνει τα 87 του χρόνια είπε στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica:

Η F1 είναι η Ferrari, και η Ferrari είναι η F1.

Όταν ο Ecclestone ρωτήθηκε για το οργισμένο tweet του Jos Verstappen, ο οποίο έγραψε ότι η FIA θα έπρεπε να σημαίνει Ferrari International Assistance, παραδέχτηκε χαρακτηριστικά:

To να βοηθήσεις τη Ferrari είναι πάντα το πιο έξυπνο πράγμα που πρέπει να κάνεις. Αυτό γινόταν πάντα μέσω των τεχνικών κανονισμών. Οι ομάδες είναι σημαντικές για τη F1, αλλά η Ferrari είναι κάτι παραπάνω από αυτές. Έχουν γίνει πολλά πράγματα τα τελευταία χρόνια που βοήθησαν τη Ferrari να κερδίσει.

Ερωτηθείς αν ο σημερινός αγωνιστικός διευθυντής της F1, Charlie Whiting, εξακολουθεί να είναι προκατειλημμένος, ο Ecclestone είπε:

Όχι, ο Charlie έκανε πάντα αυτό που πρέπει να κάνει. Αλλά ο Max (Mosley) βοηθούσε συχνά τη Ferrari, και εγώ επίσης ήθελα να κερδίζουν. Μπορεί να υπάρξει μια χρονιά που θα την κερδίσει άλλος, αλλά ακόμη και οι άλλες ομάδες ενδιαφέρονται να αμφισβητήσουν μια ανταγωνιστική Ferrari. Είναι άλλο πράγμα να κερδίσεις εναντίον της Sauber, και αρκετά άλλο να κερδίσεις εναντίον ενός κόκκινου αυτοκινήτου.

Όταν ο Ecclestone ρωτήθηκε αν η Ferrari βοηθήθηκε και ξαφνικά είναι τόσο ανταγωνιστική το 2017, ο Ecclestone είπε ότι επειδή δεν είναι πλέον υπεύθυνο, δεν μπορεί να είναι σίγουρος, τονίζοντας:

Αλλά σίγουρα σε κάποιο σημείο είχαν βοήθεια με αυτόν τον κινητήρα. Είναι το ίδιο για τη Mercedes, όπως και για τους άλλους – ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα που θα κερδηθεί ενάντια στη Ferrari αξίζει πάντα περισσότερο. Αν η Mercedes αποφάσισε να δώσει τεχνολογία στο Maranello, θα έλεγα ότι ήταν μια καλή κίνηση. Ένα είναι σίγουρο, ότι αυτή η φιλική κατάσταση μεταξύ των δύο ομάδων είναι το καλύτερο πράγμα για τη Mercedes. Αυτό σημαίνει ότι η Red Bull δεν είχε τους ισχυρότερους κινητήρες, και η Ferrari ήταν αρκετά ανταγωνιστική ώστε να είναι ένας δυνατός αντίπαλος για να νικήσει.

Με την Mercedes να κατακτά τον 4ο συνεχόμενη παγκόσμιο τίτλο της σε επίπεδο κατασκευαστών το περασμένο αγωνιστικό τριήμερο, αυτό σημαίνει ότι η γερμανική ομάδα έχει κυριαρχήσει εντελώς στην F1 κατά την εποχή της που κύριο λόγο παίζει το powerunit, και ο Ecclestone είπε ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η γερμανική ομάδα είχε σωστό ξεκίνημα με τους turbo V6, λέγοντας:

Την κρίσιμη εκείνη στιγμή, ο Ross Brawn ήταν στην ομάδα των κινητήρων που αποφάσισε τους κανόνες, και ήξερε ακριβώς τι συνέβαινε. Όχι επειδή ήταν καλός μηχανικός, αλλά γιατί ήταν στη Ferrari. Στη συνέχεια πήγε στη Mercedes και πήρε μαζί του αυτές τις πληροφορίες.

Τέλος, ο Ecclestone πέταξε και τη “μπιχτή” του στους νέους ιδιοκτήτες της F1, καθώς είπε ότι δεν του άρεσε καθόλου η παρουσίαση των οδηγών -τύπου Indy 500- που έγινε πριν μία εβδομάδα από την Liberty Media στον αγώνα του Austin, σχολιάζοντας:

Αυτό ίσως ήταν υπέροχο για τους Αμερικανούς, αλλά όχι για την F1. Έφτιαξα ένα εστιατόριο πέντε αστέρων και το μετατρέπουν σε McDonald’s. Σε ένα σημείο έβλεπα τους οδηγούς ντυμένους με ροζ. Αν είχα λόγο σε αυτό, θα τους έλεγα να πάνε πίσω και να ντυθούν κατάλληλα.

Όπως και να έχει, η συνέντευξη του φαίνεται να έχει χρονικές ανακρίβειες, καθώς πριν την κυριαρχία -στις αρχές της δεκαετίας των ’00- η Ferrari είχε 20 χρόνια να πάρει πρωτάθλημα, και στη σημερινή εποχή είναι 10 χρόνια χωρίς τίτλο, με 2 ομάδες να μονοπωλούν.

  • Gestione Sportiv@

    Bernie, εγώ είμαι μαζί σου σε αυτό που λες!!!!
    F1 –> Ferrari και Ferrari–> F1
    Αλλά σίγουρα είναι πολλοί και αυτοί που δεν συμφωνούν με αυτήν την άποψη.
    O Ecclestone με τη δήλωσή του αυτή, μας λέει απλά και στυγνά ότι η FIA με τον Mosley και ο ίδιος βοήθησαν την Ferrari να κερδίσει.
    Όμως, δεν μας λέει για το πιο είδος βοήθεια δόθηκε από την ομοσπονδία στην ιταλική ομάδα.
    Σίγουρα, οι δηλώσεις του Βρετανού είναι βαρυσήμαντες και έρχονται σε μία περίεργη περίοδο για την F1 γενικότερα και την Ferrari ειδικότερα.
    Όμως, ο Βρετανός σημειώνει ότι οι νίκες της ομάδας του Maranello δίνουν άλλον χαρακτήρα και κύρος για την F1 και φυσικά……………για τους ίδιους τους ανθρώπους, οι οποίοι είχαν άμεση σχέση με CVC (πρώην διαχειριστή τηλεοπτικών δικαιωμάτων) και FIA, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε ΠΟΛΥ ΧΡΗΜΑ.
    Παράλληλα, ο πρώην “Mrs F1” δηλώνει ότι οι ανταγωνιστές θέλουν πιο πολύ να νικήσουν τα Κόκκινα μονοθέσια παρά την Sauber…………..
    Όμως, ο Bernie δεν αφήνει στην απ’ έξω την Mercedes λέγοντας ότι, οι Γερμανοί είχαν και συνεχίζουν να έχουν πλεονέκτημα στην υβριδική εποχή, λόγω του Ross Brawn.
    Ο Βρετανός επικεφαλής της ομάδας του Brackley ήταν στην επιτροπή για την διαμόρφωση των κανονισμών του 2014.
    Άρα, οι φήμες που υπήρχαν στην F1 όλα αυτά τα χρόνια για το πλεονέκτημα της Mercedes επιβεβαιώθηκαν.
    Λέγεται ότι, η Mercedes είχε ξεκινήσει πρώτη την κατασκευή και εξέλιξη των V6 1,6L κινητήρων και παράλληλα η Bosch έκανε δοκιμές για τις μπαταρίες του ERS, πριν ακόμα οριστικοποιηθούν οι κανόνες.
    Βέβαια, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τα όσα έγιναν το 2013 με τις “νόμιμες” δοκιμές της Mercedes με την Pirelli στην πίστα της Βαρκελώνης.
    Όταν, η ομάδα του Brackley αντιμετώπιζε σοβαρό θέμα με την διαχείριση των ελαστικών και ξαφνικά μετά από εκείνο το τριήμερο (και με την ταυτόχρονη την αλλαγής της δομής από ατσάλι σε κέβλαρ), όμως και τότε η FIA δεν έκανε το παραμικρό για την ομάδα της Mercedes, αν και οι αντιδράσεις από RBR, Ferrari και STR ήταν έντονες
    Με τον τρόπο αυτό ο Βρετανός ομολογεί, ότι η FIA του Jean Todt την τελευταία εφταετία αβαντάρει την Mercedes, όπως συνέβαινε με την περίοδο Mosley-Ferrari.
    Το ερώτημα που γεννάται είναι πότε θα έρθει η σειρά της Renault και της McLaren να έχει το πάνω χέρι από στη FIA?????

    Υ.Γ. Πόσο έχουν μειωθεί τα κερδισμένα λεφτά τώρα με την κυριαρχία της Mercedes, σε σχέση με την περίοδο κυριαρχίας Ferrari………??????
    χαχαχαχαχα

    • georgekaras

      και μην ξεχναμε την διετια της ΡΕΝΟ που ξεραν παλι απο πριν οτι θα πανε σε V8 και ηταν ενα βημα μπροστα απο ολους αβαντα παλι .

    • LJ

      Μιχάλη μια απλή ερώτηση: πιστεύεις ή όχι ότι η ομάδα σου είχε την αβάντα της FIA επι εποχής Mosley?

    • Gestione Sportiv@

      Ειλικρινά, πιστεύω ότι πάντα κάποια ομάδα της F1 έχει το “πάνω χέρι” στην FIA λόγω κανονισμών……….
      Η ομάδα μου σίγουρα σε κάποια περίοδο είχε την “εύνοια” λόγω κανονισμών, αλλά σίγουρα όχι όπως το εννοεί ο Bernie.
      Όπως αναφέρουν και κάποιοι συνοπαδοί δεν είναι λογικό να μιλάς για αβαντάρισμα, ενώ στο Maranello έχουμε να δούμε τίτλο κατασκευαστών και οδηγών, 9 και 10 χρόνια αντίστοιχα.
      Πάντως, θεωρώ ότι αυτήν την τελευταία τετραετία η Mercedes έχει την εύνοια της FIA, βλέπε κανονισμούς υβριδικής εποχής, όπου ενώ όλοι οι κατασκευαστές παλεύουν για επιδώσεις και αξιοπιστία, η γερμανική ομάδα απλά παίρνει τίτλους ακούραστα.
      Σου θυμίζω μόνο, την διετία 2014-2015 είχαμε “παγωμένη” εξέλιξη κινητήρων, ενώ μόλις έχει γίνει η εισαγωγή τους και η εξέλιξη ξεκίνησε στις αρχές του 2016.
      Την προτελευταία φορά αλλαγής των κανονισμών των κινητήρων (2006 V8), η εξέλιξη των κινητήρων ήταν ανοιχτή για 3 χρόνια (2006-2008), άρα μην μου πεις ότι θεωρείς λογικό το γεγονός ότι, η FIA επέβαλε κανονισμούς “παγώματος” απλά για το κόστος.
      Βέβαια, μην ξεχνάμε και το “Barchelona-gate” με την ομοσπονδία να αφήνει στο απυρόβλητο την ομάδα του Brackley.
      Εγώ σου το λέω ευθαρσώς ότι, η Mercedes κάνει τώρα κουμάντο στην ομοσπονδία, όπως την τετραετία 2010-2013 η RBR.
      Τότε, είχαμε κάτι εύκαμπτες αεροτομές και κάτι πατώματα να ταλαντεύονται στα μονοθέσια των Αυστριακών, αλλά και πάλι τίποτα από την ομοσπονδία.
      Το θέμα είναι πιο θα είναι ο επόμενος “ευνοημένος” για να τον παίξουμε στο στοίχημα για να πάρουμε κανένα ψηλό……….

    • LJ

      Μου λες για τους άλλους και συμφωνώ, αλλά εγω ρωτησα για την δίκη σου την ομάδα.

      Για πέτρινα χρόνια μη μιλάς, η McLaren εχει να δει πρωτάθλημα οδηγών απο το 2008 και κατασκευαστών απο το 1998!!!

    • Gestione Sportiv@

      Αν θέλεις να ακούσεις συγκεκριμένη χρονική περίοδο δεν μπορώ να σου απαντήσω με σιγουριά.
      Και σου λέω με πάσα ειλικρίνεια αυτό!!!!!
      Θεωρητικά, η περίοδος της απαγόρευσης βηρύλλιο στους κινητήρες ήταν η περίοδος που η Ferrari είχε το αβαντάζ, αλλά σου λέω δεν μπορώ να σου τίποτα άλλο, για εγώ ξεκίνησα να παρακολουθώ F1 το 2002.
      Πάντως, στο σχόλιό μου πιο πάνω δεν μίλησα για “πέτρινα” χρόνια, γιατί πολύ απλά ο Ecclestone στην συνέντευξή του είπε ότι είναι συνετό να βοηθάς την Ferrari.
      Για την Mercedes είπε συγκεκριμένα ότι ήξερε από την αρχή τους κανόνες για τις υβριδικές μηχανές, αλλά για την ιταλική ομάδα δεν είπε κάτι συγκεκριμένο,ότι γνώριζε την “Χ” περίοδο από κανονισμούς.
      Αυτό εννοώ ότι δεν μπορώ να προσδιορίσω την ακριβή περίοδο που η Ferrari είχε το “πάνω χέρι”.
      Σου επαναλαμβάνω, όλες ομάδες έχουν κάποια στιγμή το πάνω χέρι στη FIA!!!!!!!

    • LJ

      Απαγόρευση βηρυλλιου τα είπες ολα. Απο τα τέλη 1999 μέχρι τους V8 έκανε η Mercedes για να βγάλει δυνατό και αξιόπιστο κινητήρα.

    • Gestione Sportiv@

      Μήπως όμως, η Mercedes πήρε την εκδίκησή της από την Ferrari στον αγώνα του Βελγίου, όταν είχαμε την αλλαγή στην κατανάλωση λαδιού……….
      Και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας, η W08 είχε το απόλυτο πακέτο μονοθεσίου και η ομάδα του Brackley δίκαια πήρε τους 2 τίτλους.
      Αλλά από το Spa, οι Renault, Honda και Ferrari θα έπρεπε να φέρουν αναβαθμίσεις στους κινητήρες με χαμηλότερη κατανάλωση λαδιού, ενώ η Mercedes είχε ήδη το πλεονέκτημα.
      Επαναλαμβάνω, δεν αμφισβητώ τη φετινή ανωτερότητα της Mercedes, αλλά να λέμε και τα “στραβά”!!!!!
      Πάντως, για τους V8 της Mercedes λέγεται ότι η FIA κατεβάστε το όριο στροφών στο τέλος του 2006, ώστε οι Γερμανοί να εμφανιστούν ανταγωνιστικοί το 2007, όπως και έγινε, γιατί μέσα στο 2006 η MP4-21 “κάπνιζε” παρά πολύ………….

  • Christos-

    Βρε βρε.

  • Βασιλης

    Τωρα εξηγουνται ολα…..αλλα εχει να παρει πρωταθλημα 10 χρονια…..οταν η φερραρι καινοτομει καπου(πχ ευκαμπτο πατωμα)γινεται απαγορευση κατευθειαν ενω οταν το κανει η mercedes(μπροστα αναρτηση,καυση λαδιου)ειναι “παραθυρακι στους κανονισμους”
    Για να προλαβω καποια σχολια η merc φετος ειναι ποιο δυνατη και αξιζει το πρωταθλημα ΑΛΛΑ αυτα τα σχολια του γερου ειναι μονο και μονο για να μιλαει ο κοσμος παλι για αυτον……

  • Here he is racing in F1 (yes, really) in 1958, he entered the Monaco and British Grands Prix but failed to qualify for both
    oποτε σου λεει…ριχτο στο επιχειρειν !!! :-P https://uploads.disquscdn.com/images/ad549a15863af45379065e042a0205e772aa24ea942ae27ac4e56f333b53da70.jpg

  • Κούκος

    Όταν πρόπερσι ο Μαρκο έλεγε ότι η Mercedes βοηθούσε την Ferrari όλοι τον λέγατε κομπλεξικό και ότι δεν ξέρει να χάνει….
    Του χρόνου με αυτή την λογική θα ανέβει και η Renault και όλοι θα είναι μια ωραία παρέα, για την Honda δε λέω τίποτα. Είναι τόσο ηλίθιοι οι τύποι που και να τους δώσουν τα σχέδια του κινητήρα αυτοί δε θα μπορέσουν να τα αντιγράψουν.

    • Christos-

      Ηλίθιοι στην Honda? απα πα, μην τα λες αυτά.

  • cosacher

    Συγνώμη αλλά η ferrari έχει 10 χρόνια να πάρει πρωτάθλημα. Σας παρακαλώ όχι άλλη τέτοια βοηθεια,φτάνει…

    • εγω αποσο βλεπω F1…στη χειροτερη ειναι 3η δυναμη…… οποτε η βοηθεια μπορει μην σημαινει μονο νικες…..αλλα να μενει παντα επικαιρη !!! ;-)
      αντιθετα δες που εχουν φτασει αλλες ομαδες οπως williams….mclaren..tyrrel…..jordan…..honda….toyota…

    • cosacher

      Να το θέσω αλλιώς τότε. Τόσα χρόνια 2 η 3η και ούτε 1 πρωτάθλημα? Εγώ πιστεύω ότι βοηθάνε τις άλλες ομάδες πλην ferrari για να μην αποχωρησουν από τη f1. Γιατί σου λέει η ferrari και 4η να βγει δεν φεύγει. Δηλαδή όλοι Βρετανοί που κυβερνανε στη FIA υποστηρίζουν τους Ιταλούς και όχι όλες τις άλλες ομάδες που εδρευουν στην Βρετανία. Η μήπως πιστεύεις ότι η Ferrari άξιζε τη 8η θέση αλλά χάρη στη FIA ήρθε 3η?

    • δεν ξερω αν αξιζε την 8η θεση……αλλα σιγουρα σμπρωξιμο εχει υπαρξει…..στην τελικη αυτο λενε !!!!
      και η ferrari δεν φευγει…γιατι οπως σε ειπα πρωταγωνιστει συνεχεια…….κατσε να ερθει καμια πετρινη δεκαετια τυπου μακλαρεν….και μετα θα δουμε τι θα λεει ο καθε σερτζιο !!!!

    • Dellos

      να σου θυμησω μια πετρινη 20ετια 1979-2000 για πρωταθλημα οδηγων και 1983-1999 για κατασκευαστων; εκτως και αν εννοεις απο εδω και περα που παω πασσο

    • θυμισε μου λιγο η χειροτερη θεση που ειχε στο κατασκευαστων η ferrari.

    • Dellos

      χωρις να ξερω τι εχει γινει τα πολυ παλια χρονια, η χειροτερη θεση σε πρωταθλημα κατασκευαστων της φερραρι ειναι η 10η το 1980

    • cosacher

      Ξέρεις καλά πια θέση άξιζε. Τόσο καιρό κάθεται και τις τρώει από Red Bull, Brawn gp benetton Renault και φυσικά Μερσεντα και McLaren παλιότερα. Αν είναι στημένο υπέρ της Ferrari ε τότε και στη μπάλα είναι στημένο υπέρ της ΑΕΚ τόσα χρόνια το πρωτάθλημα.
      Όσο για πέτρινα χρόνια, ψάξε στο παρελθόν και θα βρεις. Μη νομίζεις ότι σου τη λέω κάπως γιατί τα σχόλια σου τα διαβάζω και σε πάω είσαι σούπερ. Στην F1 όμως το στήσιμο είναι αλλού. Πάντα θα κάνουν δύσκολη τη ζωή σ αυτόν που είναι πρώτος ασχέτως ποιος είναι αυτός για να έχουν ανταγωνισμό δηλαδή τηλεθέαση δηλαδή $$$$$$$$$$ £££££££££££ €€€€€€€€€€.

    • μα αυτο λεω…οπως λεει και ο θειος μπερνυ….ολοι θελουν να κερδισουν τη ferrari….οποτε δεν το βλεπεις λογικο που παντα σε αυτες τις μαχες η Φερραρι φτανει να διεκδικει το πρωταθλημα ???? μπορει να ηταν μια χρονιαγια 4η δυναμη….αλλα να εχει αβανταρισμα για να παει δευτερη !!!

      τεσπα…δεν ξερω κατα ποσο μπορει να ισχυει….αλλα δεν το βλεπω απιθανο να σε πω την αληθεια !!!

      υ.γ ασφαλως και δεν προκειται να παρεξηγηθω απο κατι τετοια !!! :-D

  • Mitsos Ribopaido

    Μεγάλες οι αλήθειες.. Πραγματικά

  • Michael

    Αυτα ειναι που σκοτωνουν το αθλημα…. Οχι Bernουκο η F1 δεν ειναι Ferrari και μακαρι καποια στιγμη η Liberty να εχει τα καμπανελια να καταργησει την συμφωνια Concorde για να πληρωνονται ολοι δικαια και να μπει ο καθενας στην θεση του.

  • Red Flag

    Ti μ@λ@κίες λέει πάλι… “Αν η Mercedes αποφάσισε να δώσει τεχνολογία στο Maranello” λέει.. ο,τι να’ναι… ουσιαστικά με ηλίθια υπονοούμενα αποδομεί όλο το άθλημα, που έτσι κι αλλιώς με την χαμηλή ανταγωνιστικότητα των περισσότερων ομάδων έχει γίνει πλέον σούπα.. Να πάει σπίτι του επιτέλους (και ουσιαστικά όχι μόνο τυπικά) και να κάτσει στ’αυγά του. Εχει γίνει γελοίος.

  • Mika

    Πες μας κατi καινουριο Bernie, pls!!!

  • LJ

    Δεν μας ειπε και κατι που δεν ξέραμε ρε παιδιά, μην κοροϊδευόμαστε τωρα.