Χειρότερες από ποτέ είναι οι σχέσεις της Toro Rosso με τη Renault. Οι δυο τους συνεργάστηκαν ξανά για τη φετινή σεζόν, αλλά θα χωρίσουν στο τέλος της σεζόν, με την αξιοπιστία να είναι το μεγάλο φετινό πρόβλημα για τη Renault, ιδιαίτερα στο δεύτερο μισό της χρονιάς. Το Μεξικανικό Grand Prix ήταν το αποκορύφωμα, με την Toro Rosso να είναι φανερά απογοητευμένη από τον R.E.17.

Η Renault και πιο συγκεκριμένα ο Cyril Abiteboul θέλησε να συσχετίσει τα προβλήματα με την STR12, τονίζοντας μάλιστα πως τόσα προβλήματα δεν μπορεί να είναι σύμπτωση, δηλαδή ο Διευθύνων Σύμβουλος των Γάλλων υπονοεί πως υπάρχει κάποιο θέμα με το ιταλικό μονοθέσιο.

Μετά από αυτό, η Toro Rosso εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει πως τα προβλήματα που βλέπουμε έχουν να κάνουν μόνο με τον κινητήρα και σε καμία περίπτωση δεν ευθύνεται η ίδια.

Είναι μεγάλη έκπληξη για την ομάδα αυτά που έχει πει ο Cyril Abiteboul στους δημοσιογράφους σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετώπισε η Toro Rosso με το power unit, ότι σχετίζονται με την ομάδα και τον τρόπο με τον οποίο το power unit λειτουργεί στο σασί της STR12. Θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε ότι όλα αυτά τα προβλήματα με την MGU-H που έχει αντιμετωπίσει η Toro Rosso δεν έχουν να κάνει με τον τρόπο που λειτουργεί η ομάδα ή πώς το power unit έχει ενσωματωθεί στο σασί.

Τίποτα δεν έχει αλλάξει ή τροποποιηθεί σε αυτή την εγκατάσταση κατά τη διάρκεια της σεζόν, εκτός από τις βελτιώσεις στο σύστημα ψύξης. Από το καλοκαιρινό διάλειμμα, η Toro Rosso έχει αντιμετωπίσει συνεχόμενα προβλήματα, με αποτέλεσμα ποινές στο grid που μας έχουν κοστίσει βαθμούς και σχετίζονται με τις θέσεις στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Επιπλέον, η ομάδα της Faenza υπονοεί ότι ίσως μιλάμε για σαμποτάζ από την πλευρά της Renault, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ομάδα του Enstone κυνηγά την έκτη θέση, εκεί όπου τώρα βρίσκεται η STR με τη διαφορά τους να είναι μόλις πέντε βαθμούς δύο αγώνες πριν το τέλος.

Ένα από τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι η έλλειψη σε διαθέσιμα στοιχεία του power unit. Στην περίπτωση της Toro Rosso, η ομάδα έπρεπε διαρκώς να αλλάζουμε στοιχεία από το ένα power unit στο άλλο κατά τη διάρκεια του 3ημέρου και, σε πολλές περιπτώσεις, ήμασταν αναγκασμένοι να τρέξουμε στοιχεία παλαιότερων προδιαγραφών. Στον τελευταίο αγώνα στο Μεξικό είδαμε μόνο δύο από τα έξι να τερματίζουν τον αγώνα, υπογραμμίζοντας έτσι τη χαμηλή αξιοπιστία.

Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι μάχονται με την Toro Rosso για μία καλύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Όπως είπε και ο κύριος Abiteboul, η κατάσταση μπορεί να μην είναι σύμπτωση, αλλά σίγουρα αυτό δεν οφείλεται στο μονοθέσιο της STR.