Αγώνας
Τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο κατέκτησε και μαθηματικά ο Lewis Hamilton στο Μεξικό! Νικητής του αγώνα αναδείχθηκε ο Max Verstappen, αλλά ο Hamilton πανηγύρισε περισσότερο, παρά το δραματικό ξεκίνημα και την επαφή με τον Sebastian Vettel. Αυτή ήταν η δεύτερη φετινή και η τρίτη νίκη στην καριέρα του Verstappen.
Ο Valtteri Bottas τερμάτισε στη δεύτερη θέση, με τον Kimi Raikkonen να συμπληρώνει το βάθρο. Ο Sebastian Vettel έφτασε μέχρι την τέταρτη θέση, χάνοντας έτσι τις όποιες ελπίδες για τίτλο. Ο Esteban Ocon στην πέμπτη θέση, μπροστά από τους Lance Stroll, Sergio Perez, Kevin Magnussen, Lewis Hamilton και Fernando Alonso, που συμπληρώνει τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Ας δούμε τι έγινε στους 71 γύρους του αγώνα:
Ο ουρανός είχε κάποια σύννεφα και οι θερμοκρασίες διαμορφωνόταν στους 21°C στον αέρα και τους 42°C στην άσφαλτο. Οι δέκα πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν οι: Vettel, Verstappen, Hamilton, Bottas, Raikkonen, Ocon, Hulkenberg, Sainz, Perez και Massa. Από την 16η θέση ξεκινούσε ο Ricciardo, λόγω αλλαγής κινητήρα, ενώ οι McLaren βρισκόταν στις θέσεις 18 και 19. Όλοι οι οδηγοί ξεκινούσαν με την υπέρ-μαλακή γόμα, πλην των Grosjean και Alonso που είχαν την πολύ μαλακή.
Όταν τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Verstappen πίεσε για την πρώτη θέση, ο Hamilton προσπάθησε να το εκμεταλλευτεί, είχε επαφή με τον Vettel, με αποτέλεσμα να μπαίνουν και οι δύο στα pits. Ο Γερμανός έβαλε νέα εμπρός πτέρυγα και τα μαλακά ελαστικά, ενώ με τη μαλακή γόμα συνέχισε και ο Hamilton. Οι δυο τους βγήκαν στις δύο τελευταίες θέσεις, όσο μπροστά ο Verstappen είχε καλύτερο ρυθμό από τον δεύτερο Bottas.
Ο Ocon είχε μετακινηθεί στην τρίτη θέση, μπροστά από τους Hulkenberg, Perez, Raikkonen, Ricciardo, Stroll, Magnussen και τον Ericsson που έκλεινε την πρώτη δεκάδα στον τέταρτο γύρο. Ο Vettel είχε ανέβει στην 17η θέση, όσο ο Hamilton παρέμενε τελευταίος. Ο Verstappen έγραφε συνεχώς τους ταχύτερους γύρους και είχε ανοίξει τη διαφορά στα τρία δευτερόλεπτα, την ώρα που ο Ricciardo είχε μπει στα pits για να εγκαταλείψει τον αγώνα.
Ο Raikkonen πίεζε τον Perez για την πέμπτη θέση, αλλά η ανώτερη τελική της VJM10 τού επέτρεπε να μείνει μπροστά. Το ίδιο βλέπαμε και με τους Massa και Vettel. Ο Γερμανός ήταν ταχύτερος και προσπαθούσε να πάρει την 15η θέση του Βραζιλιάνου, αλλά το βρετανικό μονοθέσιο είχε καλύτερη τελική, την ώρα που οι αγωνοδίκες ανακοίνωναν πως δε θα εξετάσουν περαιτέρω το περιστατικό του πρώτου γύρου.
Το προσπέρασμα του Vettel ήρθε στον 12ο γύρο, πατώντας μάλιστα λίγο εκτός πίστας, αφού ο Massa έπαιζε σκληρή άμυνα. Ο Γερμανός έκανε παράπονα για τις τακτικές του Βραζιλιάνου, αλλά η Ferrari του έλεγε να παραμείνει συγκεντρωμένος στον δρόμο για τις μπροστά θέσεις. Επόμενος ήταν ο Gasly, ο οποίος ήταν εμφανώς πιο αργός από τον Seb, με τη διαφορά τους να είναι δύο δευτερόλεπτα. Ο Γερμανός μετακινήθηκε εύκολα στην 14η θέση, έχοντας τον Grosjean στα τρία δευτερόλεπτα.
Ο Verstappen ήταν ο ταχύτερος οδηγός του αγώνα, φτάνοντας τη διαφορά στα έξι δευτερόλεπτα στον 17ο γύρο. Στην άλλη άκρη, ο Hamilton παρέμενε στην 19η θέση, αλλά πλέον βρισκόταν σε θέση βολής. Ο Vettel απαλλάχθηκε από το εμπόδιο του Grosjean και πήρε την 13η θέση. Ο Hamilton δυσκολευόταν να προσπεράσει τον Sainz, έχοντας ίσως κάποια ζημιά στο μονοθέσιό του, αλλά η Mercedes έλεγε πως δεν μπορούσε να δει κάτι στην τηλεμετρία.
Μέσα ο Ocon στον 21ο γύρο, για τη μαλακή γόμα, βγαίνοντας στην πέμπτη θέση, πίσω από τον Stroll. Νωρίτερα είχαν μπει οι Perez και Hulkenberg, έτσι ο Raikkonen είχε βρεθεί στην τρίτη θέση. Ο Verstappen είχε φτάσει τον Hamilton, με αποτέλεσμα να του ρίχνει γύρο, κάτι που σίγουρα δε θα περίμενε ο Βρετανός πριν από την εκκίνηση. Πιο μπροστά, ο Vettel πήρε την ενδέκατη θέση από τον Vandoorne, αλλά είχε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι τη δεύτερη θέση που ήθελε σίγουρα για να μείνει στο παιχνίδι τίτλου.
Είχαμε φτάσει στον 25ο γύρο και ο Hamilton εξακολουθούσε να λέει πως δεν μπορεί να πλησιάσει τον Sainz. Εκτός αγώνα ο Hulkenberg, μετά από τεράστια αύξηση της τάσης στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Ο Vettel βρισκόταν πλέον πίσω από τον ένατο Alonso, την ώρα που ο Hamilton προσπερνούσε επιτέλους τον Sainz για την 17η θέση, και πλέον είχε μπροστά του τον Wehrlein.
Η είσοδος του Ericsson στα pits έδωσε στους Alonso και Vettel τις θέσεις 8 και 9, αντίστοιχα. Ο Hamilton πέρασε και τον Wehrlein, ανεβάζοντας στη συνέχεια αυτομάτως τον ρυθμό του. Ο Vettel πέρασε τον Alonso στον 31ο γύρο και στη συνέχεια σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, ενώ το pit stop του Magnussen τού έδωσε στην έβδομη θέση. Ταυτοχρόνως μέσα οι Verstappen και Bottas στο τέλος του 33ου, λόγω Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, εξαιτίας της εγκατάλειψης του Hartley.
Το pit lane πήρε φωτιά, αφού πολλοί μπήκαν για να εκμεταλλευτούν τον μειωμένο ρυθμό των μονοθεσίων. Ανάμεσά τους οι Vettel και Hamilton, με τον πρώτο να βάζει την υπέρ-μαλακή γόμα και τον δεύτερο την πολύ μαλακή, με 37 γύρους να μένουν για το τέλος. Είχαμε ξανά αγώνα στον 35ο γύρο και οι 10 πρώτοι ήταν: Verstappen, Bottas, Raikkonen, Ocon, Stroll, Perez, Magnussen, Vettel, Alonso και Massa. Ο Hamilton ήταν 16ος, με σημαντικά ταχύτερο ρυθμό από τον 15ο Grosjean, με αποτέλεσμα να τον προσπεράσει στην αρχή του 36ου γύρου.
Ο ρυθμός του ήταν πολύ καλός και κέρδιζε δύο δευτερόλεπτα από τον 14ο Wehrlein. Πιο μπροστά, ο Vettel κέρδιζε πάνω από ένα δευτερόλεπτο από τον έκτο Magnussen. Ο Verstappen ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Bottas και είχε ανοίξει τη διαφορά στα 9,5 δευτερόλεπτα, με τον Φινλανδό να έχει πίσω του τον Raikkonen, στα 23 δευτερόλεπτα. Ο Vettel πέρασε και τον Magnussen στον 37ο γύρο, με τον επόμενο να είναι ο Perez. Το ίδιο έκανε και ο Hamilton στον Wehrlein, πλησιάζοντας πολύ γρήγορα τον 13ο Gasly.
Η διαφορά του Vettel από τον Perez ήταν στα 16 δευτερόλεπτα, αλλά κέρδιζε σχεδόν δύο δευτερόλεπτα στον γύρο, ωστόσο απείχε ένα λεπτό από τον δεύτερο Bottas, κάτι που σήμαινε πως πολύ δύσκολα θα έφτανε τον Φινλανδό. Ο Hamilton άνοιγε την πίσω πτέρυγα, αλλά δεν ήταν τόσο κοντά για να επιτεθεί. Ο Vettel είχε μειώσει από τον Perez στα δέκα δευτερόλεπτα, έχοντας τον καλύτερο ρυθμό απ’ όλους τους οδηγούς.
Ο Hamilton ανέβηκε στην 13η θέση στον 43ο γύρο, ενώ δύο γύρους αργότερα πήρε την 12η θέση. Πέντε θέσεις πιο μπροστά, ο Vettel είχε φτάσει τη διαφορά στα πέντε δευτερόλεπτα, ακούγοντας ότι ο ρυθμός του ήταν πολύ καλός. Ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος ο Hamilton από τον Vandoorne και τον 8ο Magnussen. Ο Vettel είχε φτάσει τον Perez και τον προσπέρασε στον 51ο γύρο, με τον Μεξικανό να μπαίνει αμέσως μετά στα pits.
Στον 53ο γύρο, ο Hamilton πήρε την ενδέκατη θέση από τον Vandoorne, έχοντας μπροστά του τον Massa στα τρία δευτερόλεπτα. Ελάχιστα πιο μετά, ο Vettel προσπέρασε τον Stroll και ανέβηκε στην πέμπτη θέση. Μπροστά του ο Ocon, με τη διαφορά τους να είναι μόλις τρία δευτερόλεπτα. Ο Γάλλος έγινε παρελθόν εύκολα, έτσι ο Vettel ήταν πλέον στην τέταρτη θέση, 24 δευτερόλεπτα πίσω από τον Raikkonen.
Στους βαθμούς μπήκε ο Hamilton στον 57ο γύρο, περνώντας τον Massa. Ο Alonso ήταν στην ένατη θέση, 5 δευτερόλεπτα μακριά, αλλά ο Hamilton κέρδιζε πάνω από ένα δευτερόλεπτο στον γύρο, όπως και από τον Magnussen. Ο Vettel ενημερώθηκε για τη διαφορά των 23 δευτερολέπτων από τον Raikkonen, απαντώντας πως είναι πάρα πολύ μεγάλο το νούμερο, εννοώντας δηλαδή ότι το πρωτάθλημα είχε τελειώσει.
Ο Hamilton συνέχιζε να πιέζει τον Alonso, ο οποίος άνοιγε και αυτός το DRS, αφού ήταν κολλημένος πίσω από τον Magnussen. Καμία αλλαγή δεν είχε σημειωθεί μέχρι τον 67ο γύρο. Ο Hamilton πίεζε τον Alonso, αλλά ο Ισπανός ακολουθούσε πολύ καλές αμυντικές γραμμές και δεν άφηνε τον Βρετανό να του πάρει την ένατη θέση.
Πραγματική μάχη μεταξύ δύο Πρωταθλητών, με τον Hamilton τελικά να βγαίνει νικητής και να παίρνει την ένατη θέση. Ο Βρετανός είχε μπροστά του τον Magnussen και ήταν πολύ πιο γρήγορος, αλλά δύσκολα θα προλάβαινε να περάσει μέχρι την καρώ σημαία. Είχαμε μπει στον τελευταίο γύρο και ο Verstappen ήταν με αέρα 20 δευτερόλεπτων μπροστά.
Τίποτα δεν άλλαξε και ο Ολλανδός έφτασε στην τρίτη του νίκη, με τους Bottas και Raikkonen να τον πλαισιώνουν στο βάθρο. Ο Vettel έμεινε στην τέταρτη θέση, έτσι ο Hamilton έγινε επίσημα Πρωταθλητής.
Το επόμενο Grand Prix είναι προγραμματισμένο για τις 10-12 Νοεμβρίου, στο Interlagos της Βραζιλίας.
Αποτελέσματα
Βαθμολογία Οδηγών
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 333 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 277 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 262 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 192 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 178 |
6 | Max Verstappen | Red Bull | 148 |
7 | Sergio Perez | Force India | 92 |
8 | Esteban Ocon | Force India | 83 |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso | 54 |
10 | Felipe Massa | Williams | 40 |
11 | Lance Stroll | Williams | 36 |
12 | Nico Hulkenberg | Renault | 34 |
13 | Romain Grosjean | Haas | 28 |
14 | Kevin Magnussen | Haas | 19 |
15 | Stoffel Vandoorne | McLaren | 13 |
16 | Fernando Alonso | McLaren | 11 |
17 | Jolyon Palmer | Renault | 8 |
18 | Pascal Wehrlein | Sauber | 5 |
19 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 5 |
20 | Marcus Ericsson | Sauber | 0 |
21 | Antonio Giovinazzi | Sauber | 0 |
22 | Pierre Gasly | Toro Rosso | 0 |
23 | Brendon Hartley | Toro Rosso | 0 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Mercedes | 595 |
2 | Ferrari | 455 |
3 | Red Bull | 340 |
4 | Force India | 175 |
5 | Williams | 76 |
6 | Toro Rosso | 53 |
7 | Renault | 48 |
8 | Haas | 47 |
9 | McLaren | 24 |
10 | Sauber | 5 |