To υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με τον υφυπουργό μεταφορών, Νίκο Μαυραγάνη, θέλει να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης και του συστήματος εξετάσεων για την απόκτηση διπλωμάτων οδήγησης προκειμένου να καταπολεμηθεί η διαφθορά στον κλάδο.

Το νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς, έχει στόχο να αλλάξει το σύστημα, αντικαθιστώντας το με ένα σύγχρονο και αδιάβλητο με βασικό μέσο την αποφυγή επαφής του εξεταστή με τον εξεταζόμενο σε όλα τα στάδια της διαδικασίας αλλά και την καλύτερη κατάρτιση εκπαιδευτών και υποψηφίων.

Στο ίδιο νομοσχέδιο, όπως εξηγεί ο κ. Μαυραγάνης, διερευνάται η θεσμοθέτηση του «δόκιμου οδηγού» είτε στα 17 είτε στα 18 χρόνια.

Ριζικές αλλαγές προβλέπονται και στο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών με στόχο η νέα διαδικασία να γίνει αδιάβλητη, καθώς ο τζίρος της διαφθοράς και του «λαδώματος» στον κλάδο σύμφωνα με παλαιότερα ερευνητικά δεδομένα έφτασε τα 12ο εκατομμύρια ετησίως.

Σε ό,τι αφορά τις θεωρητικές εξετάσεις αναμένεται αναδιαμόρφωση των εγχειριδίων. Αυτό που εξετάζεται είναι η διαμόρφωση μίας δεξαμενής θεμάτων στο πρότυπο των Πανελλαδικών εξετάσεων από όπου θα επιλέγεται τυχαία συνδυασμός ερωτήσεων ο οποίος δεν θα είναι ίδιος για το σύνολο των εξεταστικών κέντρων. Επιπλέον, μελετάται η απουσία επιτηρητή από την αίθουσα εξέτασης προκειμένου να μην υπάρχει πιθανότητα βοήθειας. Ο επιτηρητής θα ελέγχει την εξέταση μέσω οθόνης.

Μία από τις σημαντικές διαφοροποιήσεις του συστήματος θα αφορά στην εκπαίδευση των εκπαιδευτών. Στόχος είναι οι νέοι δάσκαλοι οδήγησης για να έχουν ολοκληρώσει ακαδημαϊκές σπουδές. Παράλληλα θα ελέγχεται ηλεκτρονικά και όλη η διαδικασία πριν τις εξετάσεις, σε ό,τι αφορά δηλαδή στα υποχρεωτικά μαθήματα που πρέπει να κάνει ο υποψήφιος για το δίπλωμα.

Τέλος, όπως εκτίμησε ο κ. Μαυραγάνης με την ψηφιοποίηση των σχολών οδήγησης θα υπάρχει αυστηρός έλεγχος των μαθημάτων για την πιστοποίηση των υποχρεωτικών ωρών διδασκαλίας μέσω συστήματος που θα ελέγχει την παρουσία των εκπαιδευόμενων στον χώρο διδασκαλίας.