Η Seat κατά την 7η Έκθεση Smart City Expo World Congress παρουσιάζει τέσσερις σημαντικές εξελίξεις για τη κινητικότητα στις «έξυπνες» πόλεις του μέλλοντος. Οι εξελίξεις που παρουσιάζονται στοχεύουν στη παροχή λύσεων για κάθε έναν από τους τέσσερις πυλώνες του Σχεδίου Αστικής Κινητικότητας του Συμβουλίου της Βαρκελώνης και επιδιώκουν ασφαλή, αποτελεσματική και βιώσιμη κινητικότητα.

Ο Πρόεδρος της Seat, Luca de Meo επεσήμανε ότι:

Η δέσμευση της Seat για βελτίωση της αστικής κινητικότητας με καινοτόμες, εύκολες και έξυπνες λύσεις αποτελεί το επίκεντρο της Έκθεσης Smart City Expo». Επιπλέον ο Luca de Meo υπογράμμισε ότι «η δέσμευση μας είναι να συνεχίσουμε να ενισχύουμε τους δεσμούς μας με την πόλη της Βαρκελώνης, μια πόλη ορόσημο Smart City, και για αυτό το λόγο παρουσιάζουμε πρωτοβουλίες που ευθυγραμμίζονται με τους πυλώνες που προωθεί η ίδια στο σχέδιο της κινητικότητας.

Με έμφαση στην ασφαλή κινητικότητα, η εταιρεία παρουσιάζει το Seat Leon Cristobal στην τριήμερη εκδήλωση, το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στην ιστορία της μάρκας. Αυτός ο πραγματικός «φύλακας άγγελος», συγκεντρώνει τις πιο προηγμένες τεχνολογίες ασφαλείας με στόχο τη μείωση των κύριων αιτιών ατυχημάτων που οφείλονται στο ανθρώπινο λάθος, όπως περισπασμοί του οδηγού κατά την οδήγηση, υπνηλία, ταχύτητα ή κατανάλωση αλκοόλ.

Το Leon Cristobal είναι εξοπλισμένο με τις παρακάτω λειτουργίες:

  1. Drive-lock: το σύστημα περιλαμβάνει ένα ενσωματωμένο μετρητή αλκοόλ και κλειδώνει το αυτοκίνητο αν ανιχνευθεί θετική μέτρηση.
  2. Drive-coach: το σύστημα εκπέμπει φωνητικές προειδοποιήσεις ασφαλείας και ελαχιστοποιεί την απόσπαση του οδηγού.
  3. Guardian angel mode: σε αυτό το προφίλ οδήγησης ενεργοποιούνται και τα 15 από τα ενεργητικά και παθητικά συστήματα ασφαλείας με τα οποία είναι εξοπλισμένο το όχημα.
  4. Display-mirror: καθρέπτης οπισθοπορείας με χρήση οπίσθιας κάμερας για καλύτερη όραση και εξάλειψη τυφλών σημείων.
  5. Black-box: το σύστημα καταγράφει δεδομένα και εικόνες κατά την οδήγηση που αποστέλλονται σε επιλεγμένο Smartphone σε περίπτωση ατυχήματος.
  6. Mentor: εφαρμογή που επιτρέπει στους γονείς να ελέγχουν την ταχύτητα του οχήματος και να εντοπίζουν τη θέση του όταν οδηγούν τα παιδιά.

Το Seat Leon Cristobal, που πήρε το όνομα του από τον προστάτη των οδηγών, θα μπορούσε να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα κατά 40%, εάν περισσότερα από τα μισά οχήματα σε κυκλοφορία ήταν εξοπλισμένα με τις λειτουργίες του Cristobal.

Επιπλέον, και με στόχο τη παροχή λύσεων για αποτελεσματική κινητικότητα στη πόλη, το Seat Metropolis: Lab Barcelona θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα της πρώτης εφαρμογής πάνω στην οποία εργάζεται από την αρχή της δημιουργίας του τον περασμένο Απρίλιο με την ονομασία “About it”, που στοχεύει να γίνει ο νέος βοηθός κινητικότητας στη πόλη της Βαρκελώνης. Μεταξύ άλλων λειτουργιών, η εφαρμογή εμφανίζει τα σημεία επαναφόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, των σταθμών ανταλλαγής ποδηλάτων ή των «μαύρων σημείων» με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση ατυχημάτων στη πόλη.

Στο τομέα της βελτίωσης της βιώσιμης κινητικότητας, ένας στόλος από δέκα πρωτότυπα eMii, τα οποία σύντομα θα τεθούν στη διάθεση των εργαζομένων του Metropolis: Lab Barcelona και Pier 01. Τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με Digital Access ώστε οι χρήστες να έχουν πρόσβαση στα οχήματα τους μέσω Smartphone. Οι επισκέπτες του τριήμερου συνεδρίου θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το συγκεκριμένο πρωτότυπο όχημα μηδενικών εκπομπών της Seat στο χώρο στάθμευσης έξω από τον εκθεσιακό χώρο.

Επιπρόσθετα, μία καινοτόμος λύση παρουσιάζεται από τη CARNET, το μοναδικό ερευνητικό κέντρο αστικής κινητικότητας της Βαρκελώνης που ιδρύθηκε από τη Seat, το Ερευνητικό Κέντρο του Volkswagen Group και το Πολυτεχνείο της Καταλονίας. Η λύση αυτή είναι ένα Virtual Mobility Lab, ένα εργαστήρι εικονικής κινητικότητας με εργαλεία προσομοίωσης που αναλύει και αξιολογεί τον αντίκτυπο των projects έξυπνης κινητικότητας στη Βαρκελώνη και επιτρέπει την εξαγωγή αποτελεσμάτων πριν την εφαρμογή των πιλοτικών έργων.

Σε μία από τις αρχικές δοκιμές το Virtual Mobility Lab επιβεβαίωσε ότι με τη χρήση 500 On Demand Shuttles, 2.000 ιδιωτικά οχήματα θα μπορούσαν να απομακρυνθούν από τους δρόμους της Βαρκελώνης με αποτέλεσμα τη βελτίωση της κυκλοφορίας και της ρύπανσης στην πόλη.

Η πρόκληση αυτή, που απευθύνεται σε φοιτητές με τεχνική κατάρτιση στον τομέα της ρομποτικής υπό τη καθοδήγηση του CARNET, επιβραβεύει τα νέα μοντέλα και επιτρέπει στους συμμετέχοντες να αναπτύξουν πλήρως αυτόνομες λειτουργίες οδήγησης.

Το project ξεκίνησε τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους και ανατέθηκε σε 50 φοιτητές με τεχνική κατάρτιση στη ρομποτική από εννέα πανεπιστήμια. Για τον λόγο αυτό, η CARNET δημιούργησε ένα περιβάλλον οδήγησης κλειστού κυκλώματος εμπνευσμένο από τη πόλη της Βαρκελώνης. Τα οχήματα θα ανταγωνιστούν στο να ξεπεράσουν όλα τα εμπόδια, αποδεικνύοντας ότι μπορούν να αυτό-οδηγηθούν με επιτυχία μέσα σε ένα αστικό περιβάλλον.

Η εξέλιξη αυτή μπορεί να εφαρμοστεί και να κλιμακωθεί σε αυτόνομους αλγόριθμους οδήγησης σε πραγματικό χρόνο δίνοντας έτσι στους σπουδαστές τη δυνατότητα συμμετοχής στη δημιουργία αυτής της μελλοντικής ιδέας κινητικότητας.

Θέλοντας να αναγνωρίσουν τη διαρκή προσφορά της Seat στη βελτίωση της αστικής κινητικότητας με πρωτοποριακά έργα, όπως την ενσωμάτωση του Google’s smart navigator Waze, τον εικονικό βοηθό Amazon Alexa, Parkfinder ή Travipay, οι διοργανωτές της Smart City Expo World Congress απένειμαν στη Seat το βραβείο World Smart City Award στη κατηγορία της κινητικότητας στα πλαίσια της Easy Mobility strategy της εταιρείας.