Η Mazda είναι μια μικρή σχετικά αυτοκινητοβιομηχανία που σε αντίθεση με το ρεύμα της εποχής προτιμά να διατηρεί την ξεχωριστή ταυτότητά της και χάρη σε αυτό έχει ένα φανατικό κοινό αλλά και πολλούς συμπαθούντες. Έτσι στο σαλόνι του Τόκυο όταν παρουσίασε το Vision Coupe Concept, από το εσωτερικό απουσίαζαν τα tablets (οθόνες infotainment) που απαντώνται σήμερον σχεδόν σε όλα τα οχήματα και μάλιστα κυριαρχεί η τάση πως όσο πιο μεγάλο το tablet, τόσο πιο προηγμένο το αυτοκίνητο. Σε κάποια αυτοκίνητα μάλιστα οι οθόνες είναι σκοπίμως τοποθετημένες έτσι ώστε να μην δένουν με το ταμπλό αλλά φαίνεται πως τοποθετήθηκαν εκ των υστέρων.

Σε πολλούς το εσωτερικό του Vision Coupe μοιάζει πολύ άδειο, προσωπικά μου φαίνεται εντυπωσιακό, πως ενώ είναι απλό, να μην φαίνεται απλοϊκό κάτι που κάποτε ήταν χαρακτηριστικό των Γερμανών. Ευτυχώς κάποιοι μηχανικοί στη μακρινή Χιροσίμα, εισακούονται όταν λένε πως το αυτοκίνητο πρέπει να είναι οδηγοκεντρικό. Κατά την γνώμη μου αυτός είναι και ένας τρόπος να δημιουργήσεις πιστό κοινό αλλά και να διαπαιδαγωγήσεις οδηγικά ακόμη και όποιον εξαρχής είναι αδιάφορος για την αυτοκίνηση. Μάλιστα ο όρος που χρησιμοποίησαν οι Ιάπωνες για τον δεσμό μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού ήταν ο “Jinba ittai”(人馬一体), που σημαίνει “άνθρωπος και άλογο πρέπει να είναι ένα” και τον έλεγαν στην μεσαιωνική Ιαπωνία για να χαρακτηρίσουν την ικανότητα των έφιππων τοξοτών να ελέγχουν το άλογο καθώς τοξεύουν με ακρίβεια, απερίσπαστοι από τις αναπηδήσεις. Στην νεότερη εποχή χρησιμοποιείται και για τις διαφημίσεις του MX-5.

Το Vision Coupe δύσκολα θα περάσει στην παραγωή και τα tablets δύσκολα θα φύγουν από τις καμπίνες των επιβατών, αλλά αφενός στοιχεία του Vision Coupe θα περάσουν στα εμπορικά Mazda3 και Mazda6 και αφετέρου η Mazda απέδειξε άλλη μια φορά πως έχει μια συγκροτημένη φιλοσοφία για την αυτοκινήση.