Η Mazda είναι μια μικρή σχετικά αυτοκινητοβιομηχανία που σε αντίθεση με το ρεύμα της εποχής προτιμά να διατηρεί την ξεχωριστή ταυτότητά της και χάρη σε αυτό έχει ένα φανατικό κοινό αλλά και πολλούς συμπαθούντες. Έτσι στο σαλόνι του Τόκυο όταν παρουσίασε το Vision Coupe Concept, από το εσωτερικό απουσίαζαν τα tablets (οθόνες infotainment) που απαντώνται σήμερον σχεδόν σε όλα τα οχήματα και μάλιστα κυριαρχεί η τάση πως όσο πιο μεγάλο το tablet, τόσο πιο προηγμένο το αυτοκίνητο. Σε κάποια αυτοκίνητα μάλιστα οι οθόνες είναι σκοπίμως τοποθετημένες έτσι ώστε να μην δένουν με το ταμπλό αλλά φαίνεται πως τοποθετήθηκαν εκ των υστέρων.

Σε πολλούς το εσωτερικό του Vision Coupe μοιάζει πολύ άδειο, προσωπικά μου φαίνεται εντυπωσιακό, πως ενώ είναι απλό, να μην φαίνεται απλοϊκό κάτι που κάποτε ήταν χαρακτηριστικό των Γερμανών. Ευτυχώς κάποιοι μηχανικοί στη μακρινή Χιροσίμα, εισακούονται όταν λένε πως το αυτοκίνητο πρέπει να είναι οδηγοκεντρικό. Κατά την γνώμη μου αυτός είναι και ένας τρόπος να δημιουργήσεις πιστό κοινό αλλά και να διαπαιδαγωγήσεις οδηγικά ακόμη και όποιον εξαρχής είναι αδιάφορος για την αυτοκίνηση. Μάλιστα ο όρος που χρησιμοποίησαν οι Ιάπωνες για τον δεσμό μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού ήταν ο “Jinba ittai”(人馬一体), που σημαίνει “άνθρωπος και άλογο πρέπει να είναι ένα” και τον έλεγαν στην μεσαιωνική Ιαπωνία για να χαρακτηρίσουν την ικανότητα των έφιππων τοξοτών να ελέγχουν το άλογο καθώς τοξεύουν με ακρίβεια, απερίσπαστοι από τις αναπηδήσεις. Στην νεότερη εποχή χρησιμοποιείται και για τις διαφημίσεις του MX-5.

Το Vision Coupe δύσκολα θα περάσει στην παραγωή και τα tablets δύσκολα θα φύγουν από τις καμπίνες των επιβατών, αλλά αφενός στοιχεία του Vision Coupe θα περάσουν στα εμπορικά Mazda3 και Mazda6 και αφετέρου η Mazda απέδειξε άλλη μια φορά πως έχει μια συγκροτημένη φιλοσοφία για την αυτοκινήση.

  • cfu

    ποιος την μαμαει την οθονη οταν εχεις τετοιο ταμπλό

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Μετά από πολύ καιρό, επιτέλους, ξεκουράζονται τα μάτια μου.
    Καταπληκτικό εσωτερικό.
    Συγχαρητήρια, άλλη μια φορά, στην Mazda

  • mixalhs7

    Αγαπάμε mazda!

  • οταν οι ιαπωνες δεν ειναι γραφιοκρατες κανουν θαυματα .. ετσι οπως μονο μικρες εταιριες μπορουν ..οσο μεγαλωνουν χανονται στην γραφεικρατεια και στο μαρκετινγκ .. προσωπικα θα τις ειχα ολες τις οθονες σβηστες ..

  • Απλά πράγματα. Ετσι πρέπει να είναι κάθε εσωτερικό αυτοκινήτου, που σέβεται τον οδηγό του. Τα απολύτως απαραίτητα είναι αρκετά!!!

    Μακάρι να το δούμε και εμπορικά αυτό…

  • Smartass

    Η διαφημιστές πλέον προωθούν καθρεφτάκια και χάντρες.
    Οι αδαείς θαμπώνονται και αγοράζουν αντί αυτοκίνητα οθόνες, wifi και άλλα άχρηστα προς την οδήγηση σκατολοΐδια.
    Τώρα ποια δεν ρωτάνε πόσα άλογα ή ποια η τελική ταχύτητα ή πόσο κοστίζει η συντήρηση του αυτοκίνητου, αλλά πόσες ίντσες είναι η οθόνη πολυμέσων, αν έχει σύνδεση andriod ή iOS κλπ.
    Θυμάστε τις συσκευές GPS; Ξεκίνησαν στις 3,5” και έφτασαν 7”.
    Είναι μεγάλο λάθος το να είναι κάποιος θύμα της μόδας (fashion victim).

    • Gerasimos Spanodimitris

      Μόνη διαφωνία η οθόνη του GPS, γιατί πρέπει να τη βλέπει κάποιος όταν οδηγεί και να καταλαβαίνει όσο πιο γρήγορα γίνεται που πρέπει να πάει. Φυσικά η οθόνη μπορεί να είναι αφαρούμενη για να μην ενοχλεί όταν δεν τη χρειαζόμαστε. Τα in-car entertainment (sic) είναι πολύ επικίνδυνα, απλά παίζουνε πολλά λεφτά σε αυτά και προωθούνται.

  • SAMURAI-66

    Οταν στην φιλοσοφια σκεψης σου λειπουν τα ακατασχετα και επικεντρωνεσαι στης γνωσεις σου με πραγματικο στοχο να κανεις καλυτερο οτι εχεις στα χερια σου μακρυα απο την ξιπασμενη σκεψη και τον υπερβολικο ζηλο στην ανοησια που χαρακτηριζει ορισμενους ανταγωνιστες σου ζεις καπου εκει κοντα στην εσχατια της ανατολης στα παραλια της χιροσιμα και ονομαζεσαι mazda…..απλα πραγματα!

  • panos

    αν εκανε το ιδιο πραγμα καποια απο τις καταραμενες των βορειων αντι για
    επευφημιες θα επεφτε πολυ κραξιμο, τελικα αυτο που μετραει πανω απ’ ολα
    ειναι το σημα κ η προελευση του..

    • Anestis Genk

      Αν δεν μετρούσε η προέλευση και το σήμα, δεν θα αγόραζε ο κόσμος Γερμανικά, άλλο να λες έχω μπέμπα, άλλο τογιοτολέξους. Το επικερδές είναι να μετατρέψεις το σηματάκι σε status symbol. Κάποιοι μισήσαμε τα γερμανικά γι’αυτό και αντίστοιχα αγαπήσαμε τα ιαπωνικά/γαλλικά που το κάναν καλύτερα και ήταν πιο φτηνά.

    • panos

      τι εκαναν καλυτερα τα γιαπωνεζικα απο τα γερμανικα εκτος απο
      την αξιοπιστια κυριως λογω απλοτητας ? τα γιαπωνεζικα ειχαν
      κρατημα μετριο προς κακο, αισθηση, ανεση, φρενα, παθητικη
      ασφαλεια, αισθητικη μια απο το ιδια, οποτε τα γερμανικα ηταν
      καλυτερα απο τα γιαπωνεζικα σχεδον σε ολα, για τα γαλλικα τωρα
      ειναι αντιφατικο καποιος να τα γουσταρει μαζι με τα γιαπωνεζικα,
      γτ οποιος ειχε γαλλικο ξερει οτι το αμαξι του ηταν πιο πολυ στα
      συνεργεια παρα στους δρομους, για ανεση, κρατημα, φρενα
      δεν το συζηταω, τα γαλλικα ηταν απο τα κορυφαια..

    • Anestis Genk

      Ήταν γρήγορα, φτηνά (σε αγορά και σέρβις) και αξιόπιστα με πλούσιο εξοπλισμό. Τα κρατήματα τα αντιπαρέρχομαι αφού λίγοι μπορούν να πάνε κάτι πολύ γρήγορα στις στροφές και όποιος θέλει κρατήματα, τότε ξεκινάει αναρτησιακά το στήσιμο. Δεν θεωρώ πως τα μαμίσια γερμανικά έχουν καλή οδική συμπεριφορά όταν τα πιέσεις, αλλά τα κρατήματα τα θεωρώ εκτός θέματος γιατί με εξαίρεση κάτι true τζιπάκια όλα τα αυτοκίνητα έχουν αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά όταν δεν κάνεις καγκουριές και όταν οι κατασκευαστές θέλουν να βγάλουν κάτι με κρατήματα όλοι ξέρουν να το κάνουν.
      Όσες φορές μίλησα με οδική βοήθεια (και έχει τύχει να πάρω κάμποσες φορές), όλοι με λέγαν για ασιάτικα==αξιόπιστα, ενώ τα ευρωπαϊκά, κυρίως γερμανικά, ιταλικά και βρετανικά == αναξιόπιστα.
      Γείτονας και φίλος συνεργειάς ενώ ασχολείται με γερμανικά και εισάγει από Γερμανία, γι’αυτόν πεζοτάκια έχει. Οδηγάει βέβαια και τις μερκ που εισάγει μέχρι να τις δώσει και για να μάθει τα τερτίπια και να κάνει troubleshooting σε μερκ που εκεί είναι το χρήμα αν ξες. Αν δεν ξες, τότε πρέπει να είναι απελπισμένος ο πελάτης.
      Όταν ξεκίνησαν οι Ιάπωνες ήταν κάτι σαν τις σημερινές κινεζιές. Επειδή όμως προσέφεραν ποιότητα και χρηστικότητα σε χαμηλή τιμή απέκτησαν κοινό.
      Προσωπικά δεν ξεκίνησα με ιαπωνική πίστη, χρειάστηκε να ανοίξω διάφορα μοτέρ, να μιλήσω με αρκετό κόσμο και να δω και την πιάτσα για να γίνω συμπαθούντας.

    • panos

      το κρατημα δεν ειναι μονο για οσους θελουν να πηγαινουν
      γρηγορα, αλλα για να σε ξελασπωνει παραδειγμα σε λαθος
      εκτιμηση μιας στροφης, οπου το γιαπωνεζικο συνηθως εφευγε στον γκρεμο, ενω το γερμανικο η γαλλικο η ιταλικο συνηθως συνεχιζε να στριβει. Εγω συνηθως βλεπω να κουβαλανε οι οδικες ιταλικα κ γαλλικα, επισης ξερω πολλους που η δουλεια τους σχετιζεται με γιαπωνεζικα αλλα κυκλοφορουν με γερμανικα. Οταν ξεκινησαν οι γιαπωνεζοι δεν νομιζω να ηταν σαν τις σημερινες κινεζιες, γτ τα γιαπωνεζικα υλικα αντεχαν στο χρονο, ενω οι κινεζικες κατασκευες αποσυντιθενται πριν προλαβεις να πεις κινεζος. Ειπες οτι ανοιξες πολλα μοτερ για να γινεις πιστος των γιαπωνεζικων, εδω ειναι το κλειδι, επειδη λοιπον ενα αυτοκινητο δεν κρινεται μονο απο το μοτερ του, οσοι εκτος απο τα μοτερ ασχοληθηκαν κ με τα αμαξωματα, σιχαθηκαν τα γιαπωνεζικα κ λατρεψαν τα γερμανικα, επισης πολλα γερμανικα μοτερ ειναι σκυλια. Προσωπικα αν κατι αξιζει να το συμπαθω, δεν με ενδιαφερει η προελευση του..

    • mother1russia

      Παλι με τις BMW τα εβαλες εσυ??? Παρε να χεις :

      https://uploads.disquscdn.com/images/594c6093d751a46f89734a41c9d941f197fc27d323141b28379eb1cc71844551.jpg

  • xtra

    ολο το αυτοκινητο ειναι ενα ποιημα !

    Οσα θες να τα δεις , τα βλεπεις μπροστα στα ματια σου και τα αγγιζεις και τα οδηγεις…

    • xtra

      επισης , ηθελα να πω οτι πααααρα πολλες φορες οι ιαπωνες ειναι βαρετοι ή μιζεροι , ή γελοια φουτουριστες με φανταχτερα μπιχλιμπιδια.
      Εκει ομως που τους παραδεχομαι , ειναι οτι οταν γουσταρουν κατι πραγματικα , γινονται φετιχιστες (και εμμονικα αγγιζουν την τελειοτητα).

      Το βλεπεις παντου , απο βιομηχανικο σχεδιασμο μεχρι τις ..τσοντες τους !

    • xtra

      επισης , ηθελα να πω οτι πααααρα πολλες φορες οι ιαπωνες ειναι βαρετοι ή μιζεροι , ή γελοια φουτουριστες με φανταχτερα μπιχλιμπιδια.
      Εκει ομως που τους παραδεχομαι , ειναι οτι οταν γουσταρουν κατι πραγματικα , γινονται φετιχιστες (και εμμονικα αγγιζουν την τελειοτητα).

      Το βλεπεις παντου , απο βιομηχανικο σχεδιασμο μεχρι τις ..τσοντες τους !

  • Mika

    Στα πρωτοτυπα ισως τις σνομπαρει, στα παραγωγης ομως μια χαρα τις βαζει….Ακομα και στο “λιτο” ΜΧ5…

  • mother1russia

    Πανεμορφο ειναι το ατιμο, σαν μνημα. Ας βαλουν κι ενα καντηλακι στο κεντρο

  • michalis

    οι οθόνες που πετανε σαν κουτια που τα εφερε κάποιος απο Black Friday και τα κόλλησε ειναι χαλια….. αν ακολουθούν τις γραμμες και είναι βυθισμενες στο ταμπλο οκ.