Η αρχή της νέας εποχής για την Aston Martin έγινε με την DB11, που αντικατέστησε την DB9, και σήμερα βλέπουμε την ολοκαίνουρια Vantage, που αντικαθιστά το μοντέλο που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης του 2005.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, η νέα Vantage μοιάζει σχεδιαστικά στην DB10, το αυτοκίνητο του James Bond στην ταινία Spectre, ενώ διαθέτει και κάποια στοιχεία από την Vulcan. Το μόνο σίγουρο είναι, όπως τόνισε και ο επικεφαλής της βρετανικής εταιρίας, Andy Palmer, η διαφορά με την DB11 είναι τόσο εμφανής, που ακόμη και ένας ηλικιωμένος μπορεί να καταλάβει ότι έχει μπροστά του δύο διαφορετικά μοντέλα. Χαρακτηριστικά είναι και τα λόγια του επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού της εταιρίας, Miles Nurnberger:

Αν η DB11 είναι για τον gentleman, η Vantage είναι για τον κυνηγό.

Ο “γύπας”, λοιπόν, στο εμπρός μέρος διαθέτει LED φωτιστικά σώματα, που μαζί με τα πίσω δημιουργούν εντυπωσιακή “υπογραφή” το βράδυ, προσδίδουν στη Vantage μια ξεκάθαρη παρουσία στον δρόμο, ενώ συμβάλλουν και στην ισχυρή ταυτότητα εντός της αναπτυσσόμενης γκάμας της Aston Martin.

Ακόμα υπάρχει μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα και ανάγλυφες επιφάνειες. Διαθέτει πολύ μικρούς εμπρός και πίσω προβόλους, με το προφίλ του να έχει μυώδεις επιφάνειες και φαρδιά άκρα, που εκφράζουν την ευκινησία και τη δυναμική του αυτοκίνητου, δημιουργώντας άλλο ένα μαγευτικό μοντέλο.

Η αεροδυναμική απόδοση ήταν βασική κατά την εξέλιξη της Vantage, με το εμπρός splitter να κατευθύνει τη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, όπου ένα σύστημα “καναλιών” διοχετεύει τον αέρα όπου χρειάζεται, ενώ εξασφαλίζει ότι ο πίσω διαχύτης τροφοδοτείται με καθαρή ροή αέρα. Ο σχεδιασμός του διαχύτη δημιουργεί μια περιοχή χαμηλής πίεσης, ενώ παράλληλα εμποδίζει τους στροβιλισμούς που παράγονται από τους πίσω τροχούς.

Μαζί με τις νέες πλευρικές ποδιές, οι οποίες έχουν ενσωματωθεί στο αμάξωμα και διώχνουν την πίεση του αέρα από τους θόλους των εμπρός τροχών, η Vantage παράγει σημαντική κάθετη δύναμη. To μήκος του αυτοκινήτου είναι περίπου 5 εκατοστά πιο μικρό από την Porsche 911, το μεταξόνιο είναι σχεδόν 25 εκατοστά μεγαλύτερο από την υπάρχουσα 911, αλλά 10 εκατοστά μικρότερο μεταξόνιο από την DB11, προκειμένου η Vantage να έχει πιο παιχνιδιάρικη συμπεριφορά.

Περνώντας στην καμπίνα, εδώ συνεχίζεται η συναρπαστική σχεδίαση, με μια δυναμική και εστιασμένη στον οδηγό κεντρική κονσόλα. Αυτή δεν διαθέτει καμπύλες, αλλά αιχμηρές, εστιασμένες γραμμές, που υποδηλώνουν την πιο επιθετική φύση του αυτοκινήτου. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά χαμηλή, που δημιουργεί μια πιο συγκλονιστική οδηγική εμπειρία και συμβάλλει στη σημαντική αύξηση του χώρου των επιβατών και τη σημαντική βελτίωση του “αέρα” για τα κεφάλια, σε σύγκριση με την απερχόμενη Vantage.

Στην κονσόλα υπάρχει ένας συνδυασμός περιστροφικών και πιεζόμενων διακοπτών με απτική και διαισθητική λειτουργία. Ομοίως, τα κουμπιά του συστήματος μετάδοσης (PRND) έχουν μετακινηθεί σε ένα τριγωνικό σχηματισμό, έτσι ώστε να συγκεντρωθούν οι κύριοι έλεγχοι σε σαφώς καθορισμένες ζώνες. Το εσωτερικό προσφέρει επίσης γενναιόδωρο αποθηκευτικό χώρο, όπως ο χώρος πίσω από τα καθίσματα.

Η πλατφόρμα της Vantage είναι αλουμινένια, και βασίζεται σε αυτή που είδαμε στην DB11, διαθέτει όμως 70% νέα μέρη. Υπάρχει, όμως, η ίδια αρχιτεκτονική στις αναρτήσεις, καθώς στον εμπρός άξονα συναντάμε διπλά ψαλίδια, και πίσω πολλαπλών συνδέσμων. Η ρύθμιση τους είναι σαφώς πιο σφιχτή από την DB11, ενώ η αυξημένη στρεπτική ακαμψία επιτρέπει πιο επιθετική οδήγηση.

Η κατανομή των μαζών στον εμπρός και πίσω άξονα είναι ίση (50/50), με το βάρος του αυτοκινήτου να ανέρχεται στα 1.530 κιλά, όντας περίπου 136 κιλά ελαφρύτερο από το σημερινό μοντέλο. Μηχανικά κινείται με τον 4,0-λιτρο twin-turbo V8 (M178) κινητήρα της Mercedes-AMG, ο οποίος είναι τοποθετημένος πίσω από τον εμπρός άξονα και σχεδόν στο κέντρο. Παράγει 510 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 685 Nm ροπή μεταξύ 2.000 και 5.000 σ.α.λ., κάτι που σημαίνει ότι είναι κατά 80 άλογα πιο δυνατός από τον σημερινό ατμοσφαιρικό V8 4,7-λίτρων.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, ο οποίος διαθέτει σφιχτή κλιμάκωση, με την εταιρία να ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 3,6 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 314 χλμ/ώρα. Φημολογείται, όμως, ότι η βρετανική εταιρία θα προσθέσει μελλοντικά και ένα χειροκίνητο κιβώτιο.

Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα, μέσω ενός ηλεκτρονικού διαφορικού, που τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Aston Martin. Το e-diff συνδέεται με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και μεταβάλλει ηλεκτρονικά τη ροπή που αποστέλλεται σε κάθε έναν από τους πίσω τροχούς, ενώ τόσο το traction control όσο και το σύστημα ευστάθειας μπορούν να απενεργοποιηθούν πλήρως, ενώ υπάρχουν ρυθμίσεις για χιονισμένους, παγωμένους δρόμους. Τέλος, υπάρχει ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, με το τιμόνι να χρειάζεται μόλις 2,4 στροφές από άκρη-σε-άκρη, ενώ το σύστημα πέδησης διαθέτει συμβατικούς δίσκους, ενώ προαιρετικά υπάρχουν κεραμικοί.

Οι παραδόσεις του αυτοκινήτου θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2018, με την τιμή του να ξεκινάει στην Αγγλία από £120.900, στην Γερμανία από €154.000 και από $149.995 στις Η.Π.Α.