Η αρχή της νέας εποχής για την Aston Martin έγινε με την DB11, που αντικατέστησε την DB9, και σήμερα βλέπουμε την ολοκαίνουρια Vantage, που αντικαθιστά το μοντέλο που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης του 2005.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, η νέα Vantage μοιάζει σχεδιαστικά στην DB10, το αυτοκίνητο του James Bond στην ταινία Spectre, ενώ διαθέτει και κάποια στοιχεία από την Vulcan. Το μόνο σίγουρο είναι, όπως τόνισε και ο επικεφαλής της βρετανικής εταιρίας, Andy Palmer, η διαφορά με την DB11 είναι τόσο εμφανής, που ακόμη και ένας ηλικιωμένος μπορεί να καταλάβει ότι έχει μπροστά του δύο διαφορετικά μοντέλα. Χαρακτηριστικά είναι και τα λόγια του επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού της εταιρίας, Miles Nurnberger:

Αν η DB11 είναι για τον gentleman, η Vantage είναι για τον κυνηγό.

Ο “γύπας”, λοιπόν, στο εμπρός μέρος διαθέτει LED φωτιστικά σώματα, που μαζί με τα πίσω δημιουργούν εντυπωσιακή “υπογραφή” το βράδυ, προσδίδουν στη Vantage μια ξεκάθαρη παρουσία στον δρόμο, ενώ συμβάλλουν και στην ισχυρή ταυτότητα εντός της αναπτυσσόμενης γκάμας της Aston Martin.

Ακόμα υπάρχει μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα και ανάγλυφες επιφάνειες. Διαθέτει πολύ μικρούς εμπρός και πίσω προβόλους, με το προφίλ του να έχει μυώδεις επιφάνειες και φαρδιά άκρα, που εκφράζουν την ευκινησία και τη δυναμική του αυτοκίνητου, δημιουργώντας άλλο ένα μαγευτικό μοντέλο.

Η αεροδυναμική απόδοση ήταν βασική κατά την εξέλιξη της Vantage, με το εμπρός splitter να κατευθύνει τη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, όπου ένα σύστημα “καναλιών” διοχετεύει τον αέρα όπου χρειάζεται, ενώ εξασφαλίζει ότι ο πίσω διαχύτης τροφοδοτείται με καθαρή ροή αέρα. Ο σχεδιασμός του διαχύτη δημιουργεί μια περιοχή χαμηλής πίεσης, ενώ παράλληλα εμποδίζει τους στροβιλισμούς που παράγονται από τους πίσω τροχούς.

Μαζί με τις νέες πλευρικές ποδιές, οι οποίες έχουν ενσωματωθεί στο αμάξωμα και διώχνουν την πίεση του αέρα από τους θόλους των εμπρός τροχών, η Vantage παράγει σημαντική κάθετη δύναμη. To μήκος του αυτοκινήτου είναι περίπου 5 εκατοστά πιο μικρό από την Porsche 911, το μεταξόνιο είναι σχεδόν 25 εκατοστά μεγαλύτερο από την υπάρχουσα 911, αλλά 10 εκατοστά μικρότερο μεταξόνιο από την DB11, προκειμένου η Vantage να έχει πιο παιχνιδιάρικη συμπεριφορά.

Περνώντας στην καμπίνα, εδώ συνεχίζεται η συναρπαστική σχεδίαση, με μια δυναμική και εστιασμένη στον οδηγό κεντρική κονσόλα. Αυτή δεν διαθέτει καμπύλες, αλλά αιχμηρές, εστιασμένες γραμμές, που υποδηλώνουν την πιο επιθετική φύση του αυτοκινήτου. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά χαμηλή, που δημιουργεί μια πιο συγκλονιστική οδηγική εμπειρία και συμβάλλει στη σημαντική αύξηση του χώρου των επιβατών και τη σημαντική βελτίωση του “αέρα” για τα κεφάλια, σε σύγκριση με την απερχόμενη Vantage.

Στην κονσόλα υπάρχει ένας συνδυασμός περιστροφικών και πιεζόμενων διακοπτών με απτική και διαισθητική λειτουργία. Ομοίως, τα κουμπιά του συστήματος μετάδοσης (PRND) έχουν μετακινηθεί σε ένα τριγωνικό σχηματισμό, έτσι ώστε να συγκεντρωθούν οι κύριοι έλεγχοι σε σαφώς καθορισμένες ζώνες. Το εσωτερικό προσφέρει επίσης γενναιόδωρο αποθηκευτικό χώρο, όπως ο χώρος πίσω από τα καθίσματα.

Η πλατφόρμα της Vantage είναι αλουμινένια, και βασίζεται σε αυτή που είδαμε στην DB11, διαθέτει όμως 70% νέα μέρη. Υπάρχει, όμως, η ίδια αρχιτεκτονική στις αναρτήσεις, καθώς στον εμπρός άξονα συναντάμε διπλά ψαλίδια, και πίσω πολλαπλών συνδέσμων. Η ρύθμιση τους είναι σαφώς πιο σφιχτή από την DB11, ενώ η αυξημένη στρεπτική ακαμψία επιτρέπει πιο επιθετική οδήγηση.

Η κατανομή των μαζών στον εμπρός και πίσω άξονα είναι ίση (50/50), με το βάρος του αυτοκινήτου να ανέρχεται στα 1.530 κιλά, όντας περίπου 136 κιλά ελαφρύτερο από το σημερινό μοντέλο. Μηχανικά κινείται με τον 4,0-λιτρο twin-turbo V8 (M178) κινητήρα της Mercedes-AMG, ο οποίος είναι τοποθετημένος πίσω από τον εμπρός άξονα και σχεδόν στο κέντρο. Παράγει 510 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 685 Nm ροπή μεταξύ 2.000 και 5.000 σ.α.λ., κάτι που σημαίνει ότι είναι κατά 80 άλογα πιο δυνατός από τον σημερινό ατμοσφαιρικό V8 4,7-λίτρων.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, ο οποίος διαθέτει σφιχτή κλιμάκωση, με την εταιρία να ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 3,6 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 314 χλμ/ώρα. Φημολογείται, όμως, ότι η βρετανική εταιρία θα προσθέσει μελλοντικά και ένα χειροκίνητο κιβώτιο.

Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα, μέσω ενός ηλεκτρονικού διαφορικού, που τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Aston Martin. Το e-diff συνδέεται με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και μεταβάλλει ηλεκτρονικά τη ροπή που αποστέλλεται σε κάθε έναν από τους πίσω τροχούς, ενώ τόσο το traction control όσο και το σύστημα ευστάθειας μπορούν να απενεργοποιηθούν πλήρως, ενώ υπάρχουν ρυθμίσεις για χιονισμένους, παγωμένους δρόμους. Τέλος, υπάρχει ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, με το τιμόνι να χρειάζεται μόλις 2,4 στροφές από άκρη-σε-άκρη, ενώ το σύστημα πέδησης διαθέτει συμβατικούς δίσκους, ενώ προαιρετικά υπάρχουν κεραμικοί.

Οι παραδόσεις του αυτοκινήτου θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2018, με την τιμή του να ξεκινάει στην Αγγλία από £120.900, στην Γερμανία από €154.000 και από $149.995 στις Η.Π.Α.

  • LiLBLaZeR

    Ανάσταση! Πήραν το concept της DB10 και κράτησαν όσα μπόρεσαν! Αυτή είναι ομορφιά! Όχι σαν την DB11…
    Power, beauty, soul! Well done Aston!

    • Mika

      Κι οταν τελειωσαν οι ιδεες, κοτσαραν το συρμα απο το κοτετσι που ειχαν στα Highlands, μετα την ανακαινιση!!!

      :p :p

    • Mika

      Κι οταν τελειωσαν οι ιδεες, κοτσαραν το συρμα απο το κοτετσι που ειχαν στα Highlands, μετα την ανακαινιση!!!

      :p :p

    • Mika

      Κι οταν τελειωσαν οι ιδεες, κοτσαραν το συρμα απο το κοτετσι που ειχαν στα Highlands, μετα την ανακαινιση!!!

      :p :p

  • gv

    αυτο μαλιστα!
    βεβαια το εσωτερικο του εξακολουθει να μη με τρελαινει ειδικα ο πινακας οργανων και συγκεκριμενα το τραγικο στροφομετρο!
    η DB10 ηταν πιο ομορφη φυσικα αλλα και αυτο εχει πολυ ωραιο και δυναμικο σχημα μπραβο τους..
    και σιγουρα θα το προτιμουσα απο τη χλιαρη DB11!
    ελπιζω μη κανιβαλιστουνε μονο..
    ειδικα οταν μπει και εδω ο V12..

  • SAMURAI-66

    Σουπερ σε ολα της,ζωγραφισαν οι αγγλοι παρουσιαζοντας το απιστευτο που γοητευει απο οποια οπτικη και να το δεις….φανταστικο σαλονι!

    • χωρις να το παρεις σαν τρολαρισμα….
      συμφωνα με αυτα που εχω διαβασει εδω πχ για τη λαμποργκινι…..
      για ποιους βρετανους μιλαμε ??? καποιοι ιταλοι την εχουν αγορασει αφου ειχε χρεοκπησει και εβαλαν στο τιμονι τον πρωην CEO της Porsche και τους εσωσε !!!

      και υ.γ το σαλονι γοητευει και ειναι φανταστικο ??? μαζι σου !!!! αλλα εγω βλεπω κατι οθονες ”γκουμουτσες” που στη mazda μας τα ειπες αλλιως !!τελικα μας αρεσουν οι οθονες η οχι ???

    • Mika

      Μας αρεσουν στα γιαπωνεζικα, τι δεν καταλαβες???
      :p

    • να πω την αληθεια….το εχω καταλαβει !!!! :-P

  • MPAMPIS

    Ερωτικοτατο …!!!

  • Bon Viveur

    Μπροστά άθλιο, πίσω καλύτερο, το βαμμένο μέταλλο σε εσωτερικό για Άστον Μάρτιν ασχολιαστο… Γενικά η όλη εμφάνιση θυμίζει Ιαπωνέζικο και όχι Άστον Μάρτιν.

    • xtra

      +1

    • μπροστα μοιαζει με μαζντα μχ5 χαχα μεσα μπερδευτικα να δω τι ειναι .. μονο πισω ειναι ομορφο και ξεχωριστο ..

    • Bon Viveur

      Μέσα ξεχωρίζει η ταμπλέτα του turboX από το πλαίσιο..

  • xtra

    MEGA fail το …κοτετσοσυρμα μπροστα….
    Σαν να πηρε ο μακης tuning ενα τετραγωνικο μετρο σιτα , και να το κολλησε οπως-οπως πανω στην εισαγωγη…

    Μεσα , ο Makis tuning πηρε μπογια σε σπρευ και εβαψε το ταμπλο…

    • xtra

      Θα ελεγε κανεις οτι παταει πανω στην νεα supra

  • Akis-F1 FAN

    Για μένα από πίσω και στο εσωτερικό παίρνει 11/10 !!! Από μπροστά δεν ξέρω είναι λίγο περίεργη αλλά γενικά κουκλάρα !!

  • RanTanPlan88

    Δε νομιζω να μπορουσαν να βγαλουν καλύτερο αυτοκινητο

  • Mika

    Εντυπωσιακη και δυναμικη, με αγριες γραμμες…Κι επιτελους ενα φρεσκο εσωτερικο, αν και καποιες λεπτομερειες δεν με ξετρελλαναν…Αλλα επιτελους κατι νεο, απο τη πεπατημενη….Και παρατηρω δυο εκδοχες, μια πιο σπορ και δυναμικη,και μια καπως πιο elegant με carbon inserts, etc..
    Και μετα βλεπω αυτο το αισχος μπροστα, αυτο το σιχαμα για κοτετσοσυρμα, που καλυπτει ολη τη φατσα, και λεω WTF???? Ποιος μας κανει πλακα????Γιατι ουτε για πλακα δεν το κανεις αυτο σε μοντελο παραγωγης και δη Αστον Μαρτιν…Που πηγαν οι γριλιες στην μασκα της DB10/11????
    Βλεπεις τους αισθητηρες να ξεπροβαλλουν απο μεσα, και σου ερχεται να παρεις καραμπινα να αυτοκτονησεις..Θα παρακαλας η πινακιδα να ειναι τεραστα να κρυβει αυτο το χαμο..

  • freedoom1013

    Ερωτεύτηκα!
    Πανέμορφη!
    Εκεί στην ΑΜ, κάθε μοντέλο τους είναι ομορφότερο από το προηγούμενο!

  • Costas

    Προσωπικα το εσωτερικο δε μου αρεσει. Ισως φταει το χρωμα ο φωτισμος η οπτικη γωνια αλλα βγαζει μια πλαστικη αισθηση παροτι εχει πολυ δερμα. Χαθηκε αυτην η μασιφ αισθηση που ειχαν μεχρι τωρα οι ΑΜ τουλαχιστον οπτικα. Θελησαν να το κανουν φουτοριστικο αλλα καπου χαθηκαν. Βλεπεις τη vulcan λες ουαου βλεπεις αυτο και λες γιατι.

  • mixalhs7

    Ωραιο απο τις πορτες και πισω ενω το εσωτερικο ουτε κρυο ουτε ζεστη.
    Ο σχεδιασμος του εμπρος μερους εχει επηρεαστει απο τις μινιμαλιστικες λεπτομεριες της αγαπημενης μου DB5 GT αλλα το τελικο αποτελεσμα δεν κολακευει ιδιαιτερα το αυτοκινητο. Τουλαχιστον στις φωτογραφιες.

  • a_f_a

    μεσα, ντεμεκ λαμπο, από έξω κινεζο-αστον-μαρτιν.
    για εμένα μπλιαχ.

  • Gmph fast

    Αυτή η Aston απ’ότι φαίνεται πάει να διαφοροποιηθεί από την baby DB9 (της προηγούμενης γενιάς). Βέβαια, προσωπική άποψη, πήγαν να την κάνουν ακραία αλλά τώρα βγαίνει μία Ιαπωνική καγκουριά. Κρίμα, η πρώτη όχι πανέμορφη Aston εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Αρκετά ωραία, ξενίζει στην αρχή μόνο. Σίγουρα σαν Aston Martin έχει τη γοητεία και την κομψότητα που έχει μια γνήσια αμαξάρα της εταιρείας… Καλή και μέσα.

  • το εσωτερικό μοιάζει με της τρέχουσας κορβέτ;καμάρο; αμερικάνικο σε στυλ. ίσως για να πουλήσει και προς τα εκεί; η κονσόλα με τα πλήκτρα του κιβωτίου και τους αεραγωγούς κάνει σε emoji.
    η απορία μου είναι άλλη, πωλείται λέει από σήμερα στις ΗΠΑ 150 χιλιάρικα. είναι facelift? είναι καινούριο προϊόν; πώς στην ευχή το βγάζουν ήδη στην αγορά; έχω χάσει επεισόδια, έχω μείνει στα 80s

  • ΙΔΗΣ

    Θα πω την αμαρτία μου, μου θυμίζει toyota supra render:P
    https://icdn-5.motor1.com/images/mgl/Pr1L2/s3/2018-toyota-supra-render.jpg

    • να πω την αμαρτια μου…μαλλον αυτος που εκανε το rendering θα ειχε πληροφοριες απο την ASTON MARTIN !!!! :-D

  • ionized

    ωχ παναγια μου..ειναι οτι πιο ομορφο εχω δει σε αυτοκινητο!μου θυμιζει μαχητικο!