Αν ο “σκαραβαίος” ήταν το αυτοκίνητο του λαού, το Golf GTI, ήταν το σπορ αυτοκίνητο του λαού. Το Golf ήταν τομή για την αυτοκίνηση, αφού έσωσε την Volkswagen και κατ’επέκταση την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και δημιούργησε σχολή στα μικρά αυτοκίνητα (που πλέον παραμεγάλωσαν) και φυσικά γέννησε και το γκάζι των φτωχών, δηλαδή τα GTi. Μετά την επιτυχία του πρώτου Golf, η δεύτερη γενιά εμφανίστηκε το 1982 σαφώς μεγαλύτερη, ωριμότερη αλλά χωρίς να θεωρείται “μαλθακή” όπως το Mk3, απεναντίας οι οδηγικές συγκινήσεις ήταν ψηλά στην ατζέντα της VW, που πειραματίστηκε με διάφορες εκδόσεις, όπως η homologation special Rallye!

Η ουσία όμως δεν ήταν και δεν είναι στις ειδικές εκδόσεις, αλλά στις μαζικές κι εκεί το προσθιοκίνητο Golf GTI με τους 139 ατμοσφαιρικούς ίππους ήταν ακριβώς αυτό κι έτσι κέρδισε τις καρδιές πολλών νέων(στην ψυχή). Το αντίστοιχο της σημερινής εποχής ήταν το Swift Sport, με το ιαπωνικό μοντέλο να στερείται πρακτικότητας σε σχέση με το Golf Mk2 GTI, μόνο και μόνο επειδή μεγάλωσαν οι απαιτήσεις μας για αποθηκευτικό χώρο κι επειδή τα άλογα εγίναν στραγάλια. Η ουσία όμως που προανέφερα είναι, να έχεις ένα αυτοκίνητο με χαρακτηριστική σπορ εμφάνιση, αξιοπιστία και να σου προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση αλλά συνάμα να μπορεί να οδηγηθεί άνετα και καθημερινά, να μην είναι δηλαδή ένα εστιασμένο όχημα. Όλα αυτά τα είχε το Golf Mk2 GTI και σε αυτό βασίζονται εν πολλοίς οι επιτυχίες και των επόμενων Golf, παρά την οικογενειακή στροφή.

Το Mk2 GTI για την ώρα είναι “ξεχασμένο διαμάντι”, δηλαδή ένα αυτοκίνητο του οποίου η αξία δεν αναγνωρίζεται γιατί δεν είναι το “πρώτο” ώστε να έχει συλλεκτική αξία “πρώτου”, δεν είναι και αρκετά γρήγορο για να έχει αξία “φονέα γιγάντών”. Η αξία όμως δεν βρίσκεται στους αριθμούς αλλά στο συναίσθημα και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το ζήσεις για να το εκτιμήσεις, όπως περίπου συμβαίνει και με τις ανθρώπινες σχέσεις, αυτό δείχνει και το παρακάτω video του Petrolicious.