Αν ο “σκαραβαίος” ήταν το αυτοκίνητο του λαού, το Golf GTI, ήταν το σπορ αυτοκίνητο του λαού. Το Golf ήταν τομή για την αυτοκίνηση, αφού έσωσε την Volkswagen και κατ’επέκταση την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και δημιούργησε σχολή στα μικρά αυτοκίνητα (που πλέον παραμεγάλωσαν) και φυσικά γέννησε και το γκάζι των φτωχών, δηλαδή τα GTi. Μετά την επιτυχία του πρώτου Golf, η δεύτερη γενιά εμφανίστηκε το 1982 σαφώς μεγαλύτερη, ωριμότερη αλλά χωρίς να θεωρείται “μαλθακή” όπως το Mk3, απεναντίας οι οδηγικές συγκινήσεις ήταν ψηλά στην ατζέντα της VW, που πειραματίστηκε με διάφορες εκδόσεις, όπως η homologation special Rallye!

Η ουσία όμως δεν ήταν και δεν είναι στις ειδικές εκδόσεις, αλλά στις μαζικές κι εκεί το προσθιοκίνητο Golf GTI με τους 139 ατμοσφαιρικούς ίππους ήταν ακριβώς αυτό κι έτσι κέρδισε τις καρδιές πολλών νέων(στην ψυχή). Το αντίστοιχο της σημερινής εποχής ήταν το Swift Sport, με το ιαπωνικό μοντέλο να στερείται πρακτικότητας σε σχέση με το Golf Mk2 GTI, μόνο και μόνο επειδή μεγάλωσαν οι απαιτήσεις μας για αποθηκευτικό χώρο κι επειδή τα άλογα εγίναν στραγάλια. Η ουσία όμως που προανέφερα είναι, να έχεις ένα αυτοκίνητο με χαρακτηριστική σπορ εμφάνιση, αξιοπιστία και να σου προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση αλλά συνάμα να μπορεί να οδηγηθεί άνετα και καθημερινά, να μην είναι δηλαδή ένα εστιασμένο όχημα. Όλα αυτά τα είχε το Golf Mk2 GTI και σε αυτό βασίζονται εν πολλοίς οι επιτυχίες και των επόμενων Golf, παρά την οικογενειακή στροφή.

Το Mk2 GTI για την ώρα είναι “ξεχασμένο διαμάντι”, δηλαδή ένα αυτοκίνητο του οποίου η αξία δεν αναγνωρίζεται γιατί δεν είναι το “πρώτο” ώστε να έχει συλλεκτική αξία “πρώτου”, δεν είναι και αρκετά γρήγορο για να έχει αξία “φονέα γιγάντών”. Η αξία όμως δεν βρίσκεται στους αριθμούς αλλά στο συναίσθημα και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το ζήσεις για να το εκτιμήσεις, όπως περίπου συμβαίνει και με τις ανθρώπινες σχέσεις, αυτό δείχνει και το παρακάτω video του Petrolicious.

  • panostimios

    Όλο τα ίδια και τα ίδια έλεγε ο ιδιοκτήτης. Που βρήκε τα 139 άλογα μετά το 1990 είναι μια εύλογη απορία. Το αυτοκίνητο με μια καλή ανάρτηση είναι πολύ διασκεδαστικό, tail happy όταν το προκαλέσεις αλλά χωρίς να σε τρομάζει, πολύ καλή αίσθηση και διάβασμα από το τιμόνι και συγχωρεί αμέτρητες ταρζανιές που κάνεις. Μετά το ΜΚ2 η συγκίνηση χάθηκε για τις επόμενες 2 γενιές μέχρι την έλευση του ΜΚ5 που επανέφερε τα συστατικά επιτυχίας του ονόματος GTI

    • Mika

      Ειπε ομως κι οτι ειναι και πολυ reliable!
      Προσυπογραφεις?

    • panostimios

      Είναι σκυλί το ΜΚ2. Σκέψου πως το δικό μου τα μόνα θέματα που έβγαλε ήταν λόγω χρονολογίας και ανύπαρκτης συντήρησης. Με ασυντήρητη μηχανή πάντως δεν μου χάλασε ποτέ χατήρι σε ταξίδι. Το τελευταίο μεγάλο ήταν 960 χιλιόμετρα. Και το γεγονός πως είναι 30 χρονών, γυρίζεις το κλειδί και σου ανταποδίδει το χαμόγελο…..Αξία ανεκτίμητη :).

    • Mika

      Σου ευχομαι να το απολαμβανεις καθημερινα!!!!

    • panostimios

      Όσο μπορώ το απολαμβάνω :)