Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, στις αρχές του Δεκέμβρη είχαμε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Οι υπεύθυνοι συνεδριάζουν, προκειμένου να αποφασίσουν τις τελευταίες αλλαγές για τη Formula 1 -και όχι μόνο-, με τις ποινές στο grid να είναι το θέμα που ξεχωρίζει, αφού φέτος πολλοί οπαδοί μπερδεύτηκαν από τις θέσεις που ξεκινούσαν οι οδηγοί.

Προκειμένου να απλοποιήσει τα πράγματα, η FIA προέβη σε μια αλλαγή, έτσι, από το 2018, όποιος οδηγός λάβει παραπάνω από 15 θέσεις ποινής, τότε αυτομάτως θα ξεκινά από το πίσω μέρος του grid. Τη νέα σεζόν, ίσως δούμε αύξηση των ποινών, καθώς ο κάθε οδηγός θα έχει διαθέσιμα μόλις τρία power units για όλη τη σεζόν, ένα λιγότερο συγκριτικά με το 2017. Η αντίστοιχη ανακοίνωση αναφέρει:

Η αλλαγή στο σύστημα ποινής των power units έχει επίσης εγκριθεί, οπότε, αν ένας οδηγός πάρει ποινή που υπερβαίνει τις 15 θέσει στο grid, θα κληθεί να ξεκινήσει τον αγώνα από το πίσω μέρος του grid. Αν περισσότεροι από ένας οδηγός λάβει αυτή την ποινή, θα τοποθετηθούν στο πίσω μέρος του grid με τη σειρά που διαπράχθηκαν τα αδικήματα.

1Αλλαγές τους τεχνικούς και αθλητικούς κανονισμούς

Επιπλέον, εγκρίθηκαν αρκετές τροποποιήσεις στους αθλητικούς και τεχνικούς κανονισμούς για την επόμενη σεζόν. Αυτές περιλαμβάνουν:

  • Κανονισμοί σχετικά με τις διαδικασίες για την εκκίνηση ή τη συνέχιση του αγώνα πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας
  • Αλλαγή του χρονοδιαγράμματος των events για αύξηση της ευελιξίας
  • Εξασφάλιση ότι οι δοκιμές προηγούμενων μονοθεσίων μπορούν να πραγματοποιηθούν σε πίστες που κατέχουν την άδεια FIA Grade 1 ή την 1T
  • Εκδηλώσεις επιδείξεων σε προηγούμενα μονοθέσια που δεν αποτελούν δοκιμές. Οι επιδείξεις αυτές μπορούν να ξεπερνούν τα 50 χιλιόμετρα σε μήκος και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο ελαστικά κατασκευασμένα από τον προμηθευτεί γι’ αυτόν τον σκοπό
  • Αλλαγές για να εξασφαλιστεί ότι το λάδι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο
  • Εισαγωγή λεπτομερούς προδιαγραφής του λαδιού
  • Ελάχιστο βάρος για την αποθήκευση της ενέργειας (μπαταρίες)
  • Αλλαγές στη θέση των καμερών και στους καθρέφτες για να φιλοξενήσουν το Halo

2Αλλαγές για την ασφάλεια των ομάδων

Ζήτημα της ασφάλειας των ομάδων προέκυψε κατά τη διάρκεια του Βραζιλιάνικου Grand Prix. Η ομάδα της Mercedes δέχθηκε ένοπλη επίθεση, ενώ ακολούθησαν οι μηχανικοί της Pirelli, με αποτέλεσμα να ακυρωθούν οι δοκιμές των ελαστικών που είχαν προγραμματιστεί. Οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να ορίσουν ένα ειδικό σε ζητήματα ασφαλείας, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη συνεργασία και με την αστυνομία, για την αποφυγή αντίστοιχων περιστατικών στο μέλλον. Η ανακοίνωση αναφέρει:

Πρόταση για ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα της ασφάλειας, ώστε να αξιολογεί και να συμβουλεύει με σχέδια ασφαλείας, να εφαρμόζει ένα σχέδιο αναφορών της πίστας στην αστυνομία και να βελτιώσει συνολικά την επικοινωνία μεταξύ της ασφάλειας της πίστας, της αστυνομίας και των μελών της Formula 1. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού προτρέπει με έμφαση τους υπεύθυνους του αγώνα να εφαρμόσουν αυτές τις προτάσεις και να βελτιώσουν την κατάσταση εν όψει του επόμενου αγώνα.

3Πρόγραμμα, συμμετοχές, δοκιμές

Καμία αλλαγή δε σημειώθηκε στο αρχικό καλεντάρι για την επόμενη σεζόν. Οι αγώνες θα είναι 21, όπως και το 2016, ενώ μία θέση του grid μένει κενή, που δεν είναι άλλη από τον δεύτερο οδηγό της Williams. Επιπλέον, οριστικοποιήθηκαν οι ημερομηνίες για τις δοκιμές, τόσο τις χειμερινές όσο κι εντός της σεζόν. Όλα αυτά μπορείς να τα βρεις εδώ.