Χρειάστηκε να φτάσει στον τελευταίο αγώνα η Renault για να πάρει την έκτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο αρχικός στόχος ήταν η πέμπτη θέση, αλλά οι άνθρωποι του Enstone διαπίστωσαν πως αυτό είναι αδύνατο, ειδικά αν σκεφτούμε ότι στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν οι Γάλλοι έτρεχαν με έναν μόνο οδηγό, τον Nico Hulkenberg, αφού ο Jolyon Palmer ήταν πολύ αργός τις περισσότερες φορές, γι’ αυτό και αποτέλεσε παρελθόν πριν καν τελειώσει το 2017.

Η R.S.17 ήταν σαφώς ένα καλύτερο μονοθέσιο από την R.S.16, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για τη γαλλική ομάδα, αφού η επιστροφή στη Formula 1 έγινε έχοντας υψηλούς στόχους, όπως να κερδίσει ξανά, κάτι που είναι εξαιρετικά δύσκολο, όπως παραδέχεται και ο Alain Prost, ειδικός σύμβουλος της Renault.

Ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής αμφιβάλει για το αν θα μπορέσει η ομάδα του να παλέψει με τις Red Bull και McLaren το 2018, ωστόσο δηλώνει βέβαιος πως η R.S.18 θα είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, έχοντας αυτή τη φορά δύο οδηγούς από την αρχή της σεζόν.

Για ‘μένα, αυτή είναι μια θετική πίεση. Παρόλο που είναι σκληρή. Η ομάδα στο εργοστάσιο θα παλέψει με δύο καταξιωμένες ομάδες την επόμενη σεζόν, και οι δύο με κορυφαίος οδηγούς, ίσως και τους καλύτερους. Στα χαρτιά, δεν μπορούμε να κερδίσουμε τη Red Bull ή τη McLaren, αλλά σίγουρα θα είμαστε καλύτεροι την επόμενη σεζόν.

Από το 2018, η Renault θα μπορεί να συγκριθεί με δύο κορυφαίες ομάδες, αλλά ο «Καθηγητής» πιστεύει πως αυτό θα λειτουργήσει προς όφελος της ομάδας του, αφού έτσι θα μειωθεί ταχύτερα η -μεγάλη- διαφορά από τις πρώτες θέσεις. Ο Prost ξέρει καλά ότι δεν είναι καθόλου εύκολο στη σημερινή εποχή να μειώσεις τη διαφορά, γι’ αυτό και λέει ότι οι οπαδοί της Renault θα πρέπει να κάνουν λίγη υπομονή.

Η σύγκριση με τις πελατειακές ομάδες θα μας βοηθήσει να κερδίσουμε εμπειρία, προκειμένου να μειώσουμε τη διαφορά από τις κορυφαίες ομάδες. Δεν είμαστε εδώ για λίγο και είναι σημαντικό το γεγονός ότι κάθε χρόνο κάνουμε πρόοδο. Στο τέλος, θα πρέπει να τους κερδίσουμε όλους αν θέλουμε να κερδίσουμε. Είναι ένα τεράστιο κενό, ειδικά με τα σημερινά μονοθέσια. Δεν μπορείς να κάνεις θαύματα όπως παλιά. Δεν μπορείς να κάνεις κάθε βδομάδα δοκιμές. Η βασική διαφορά είναι στο σασί και δεν πρόκειται να τους πιάσεις σε έναν χρόνο.

Ξέρουμε όλοι μας ότι τα τρία τελευταία δέκατα είναι τα πιο δύσκολα και αυτή είναι η πραγματικότητα. Πρόκειται για μια μακρά διαδικασία, απλά κοιτάξτε τα μονοθέσια. Είναι τόσο περίπλοκα, η δουλειά τόσο ακριβής, το σχήμα τόσο περίτεχνο που δεν μπορείς να το κάνεις σε μια στιγμή.