Τα τελευταία χρόνια, οι αποφάσεις της FIA μάς έχουν κάνει να αναρωτηθούμε για την νοητική κατάσταση των ατόμων που νομοθετούν. Το επίσης τρομερό είναι ότι πολλές φορές ένας νέος κανονισμός που στοχεύει στη μείωση του κόστους, στην πραγματικότητα το… αυξάνει, κάτι που μάλλον αδυνατούν να καταλάβουν οι άνθρωποι της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας.

Αυτό ακριβώς θα συμβεί και το 2018, τουλάχιστον σύμφωνα με την Mercedes. Ο επί κεφαλής κινητήρων της γερμανικής ομάδας κι ένας από τους καλύτερους μηχανικούς του πλανήτη, Andy Cowell, θεωρεί ότι οι τρεις κινητήρες στην πραγματικότητα θα αυξήσουν το κόστος για τους κατασκευαστές.

Μπορεί να αναρωτιέσαι πώς θα συμβεί αυτό, όμως ο Βρετανός εξηγεί ότι οι τρεις ή τέσσερις κινητήρες θα προκύψουν επιλεκτικά, ανάμεσα σε πάρα πολλά power units που είναι αναγκασμένοι να κατασκευάσουν και να δοκιμάσουν, γεγονός που επιτάσσει την δαπάνη πολλών εκατομμυρίων για τον σκοπό αυτό.

Είναι τρελό, επειδή οι κατασκευαστές θα πρέπει πρακτικά να κατασκευάζουν ξανά νέα κομμάτια. Θα κατασκευάσουμε 80 με 100 κινητήρες, θα τους δοκιμάζουμε στο δυναμόμετρο και μετά θα πάρουμε τους τρεις ή τέσσερις καλύτερους στον τομέα της αξιοπιστίας και της δύναμης. Αυτό είναι ένα τεράστιο κόστος που οι κατασκευαστές δε θα μπορέσουν να ανακτήσουν.

Οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα να ακυρώσουν τον κανονισμό, με ομόφωνη απόφαση, όμως η Ferrari δεν ήθελε αλλαγή, θεωρώντας ότι οι τρεις κινητήρες είναι αρκετοί για ένα πρωτάθλημα σαν τη Formula 1, το οποίο θεωρητικά δεν είναι αντοχής, αλλά η πράξη λέει το αντίθετο…