Σήμερα, με κάθε επισημότητα, ο Σουηδός δις πρωταθλητής του DTM Mattias Ekstrom ανακοίνωσε σε συνέντευξη τύπου ότι βάζει τέλος στην πολυετή και πετυχημένη πορεία του στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού, διαλύοντας έτσι και τις φήμες που τον ήθελαν να τερματίζει την αγωνιστική του καριέρα και να “συνταξιοδοτείται”. Πλέον, ο Ekström θα επικεντρωθεί πλήρως στις υποχρεώσεις του στο World Rallycross με την ομάδα του, την EKS, και θα είναι πανέτοιμος για το 2018 να ανέβει για δεύτερη φορά, μετά το 2016, στην κορυφή του WRX.

Για το 2017, ο 39-χρονος Σουηδός εξασφάλισε την εργοστασιακή υποστήριξη της Audi στο WRX. To 2016, παρά την κατάκτηση του πρωταθλήματος, ο Ekström είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην μπορέσει να συνεχίσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross, αν η Audi δε βοηθούσε και αυτή με τη σειρά της την ομάδα του Σουηδού απέναντι στις εργοστασιακές ομάδες. Από την ίδρυση της από τον Ekström to 2014, η ομάδα είχε πρόσβαση σε προμηθευτές και συνεργάτες της Audi, αλλά το 2017, η εταιρεία από το Inglostadt είχε για πρώτη φορά επίσημη παρουσία στα τεκτενόμενα του World RX.

Ωστόσο, κατά τους περασμένους μήνες, φάνηκε ιδιαίτερα αινιγματικός και ως προς το μέλλον της Audi στο εν λόγω πρωτάθλημα, καθώς τέθηκε εν αμφιβόλω το αγωνιστικό πρόγραμμα της γερμανικής εταιρείας στο WRX, με τον Ekström να έχει φτάσει στο σημείο να βάζει πωλητήριο στα αγωνιστικά Audi S1 της ομάδας του, είδε τους δύο οδηγούς του, τον Reinis Nitiss και τον Toomas Heikkinen να αποχαιρετούν την EKS και γενικά η περιρρέουσα ατμόσφαιρα να μην είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για τον σχεδιασμό του 2018.

Παρολ΄αυτά, φαίνεται ότι πήρε τις κατάλληλες διαβεβαιώσεις από την Audi ότι θα συνεχίσει την υποστήριξη στην ομάδα του και για το 2018 οι φίλαθλοι θα απολαύσουν τις προσπάθειές του αποκλειστικά στο WRX. Η απόφαση να ρίξει την αυλαία σε μια σπουδαία καριέρα στο DTM, όπως καταλαβαίνεις, δεν ήταν εύκολη και ο ίδιος εξήγησε σήμερα:

Ήδη από νωρίς πέρσι είχα αποφασίσει να αγωνιστώ σε ένα πρωτάθλημα το 2018. Οι προσπάθειες μου για την κατάκτηση του τίτλου δεν καρποφόρησαν, η δεύτερη θέση είναι εντάξει, αλλά όταν έφυγα από το Hockenheim (σ.σ. από τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς) είπα ότι σίγουρα θα επιστρέψω. Αυτή ήταν η αυθόρμητη απόφασή μου⋅ να συνεχίσω στο DTM.

Όσο οι εβδομάδες κι οι μήνες περνούσαν, ξεκίνησα να σκέφτομαι τι θα ήθελα πραγματικά να κάνω διότι δεν έχω άλλα 20 χρόνια ως οδηγός αγώνων. Συζήτησα με την οικογένειά μου, τους φίλους τον αγωνιστικό διευθυντή της Audi, τον Dieter Gass, και από τις συζητήσεις αυτές κατέληξα στην απόφαση να εγκαταλείψω το DTM και να επικεντρωθώ αποκλειστικά στο World Rallycross.

Eίναι ίσως η δυσκολότερη απόφαση στην επαγγελματική μου ζωή διότι η καρδιά μου χτυπούσε για το DTM τόσα χρόνια.

Ο Ekstrom τόνισε ότι η επιθυμία να περάσει περισσότερο χρόνο με την οικογένειά του ήταν ο κύριος παράγοντας και όχι το γεγονός ότι “κουράστηκε” να αγωνίζεται σε ένα πρωτάθλημα υψηλού επιπέδου, όπως αυτό του DTM. Επίσης, σύμφωνα με τις δηλώσεις του, δεν ένιωσε καμία στιγμή ότι ήθελε να εγκαταλείψει γενικώς τους αγώνες, παρά τις αντίθετες φήμες που τον ήθελαν να αποφασίζει το παραπάνω.

Ο Ekstrom αφήνει το DTM μετά από 195 αγώνες έχοντας στο ενεργητικό του 2 τίτλους (2004, 2007), 23 νίκες, 77 podiums και 20 pole positions.

  • tcdrifter

    Σοφή απόφαση γιατί αυτο το περσινό ρεζιλίκι να παλευει για το πρωτάθλημα στο ralycross και να ΜΗΝ συμμετέχει σε έναν αγώνα γιατί έτρεχε την ίδια ημερομηνία στο DTM ήταν άσχημη στιγμή για το σπορ. Και τώρα που η VW πάει να γίνει κραταιά στο ralycross χρειάζονται δυνατοί αντίπαλοι!