Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε επιπλέον αλλαγές στον ΚΟΚ της -μετά την μείωση του ορίου ταχύτητας στα 80 χλμ/ώρα– και πλέον είναι παράνομο όχι μόνο κάποιος να μιλά στο κινητό του τηλέφωνο ή να στέλνει μηνύματα ενώ βρίσκεται στο αυτοκίνητο σε δημόσιους δρόμους, αλλά απαγορεύεται να το χρησιμοποιεί ακόμη κι αν έχει σταματήσει στην άκρη του δρόμου, ανεξάρτητα με το αν εμποδίζει ή όχι την κυκλοφορία.

Σύμφωνα με έρευνες, ακόμα και η ανάγνωση ενός μηνύματος στην οθόνη του κινητού απαιτεί 5 δευτερόλεπτα, χρόνος στον οποίον, ένα όχημα που κινείται με 50 χιλιόμετρα την ώρα έχει καλύψει 70 ολόκληρα μέτρα.

Στο εξής, η αστυνομία θα μπορεί να παίρνει επί τόπου το δίπλωμα οδήγησης από όποιον οδηγό χρησιμοποιεί το κινητό του και παρανομεί περνώντας ένα κόκκινο φανάρι ή αγνοώντας την πινακίδα του stop. Η απλή χρήση κινητού, είτε το κρατά κανείς στο χέρι, είτε χρησιμοποιεί ακουστικά hands free ή ηχεία και έχει τα χέρια του ελεύθερα, θα τιμωρείται με πρόστιμο 135 ευρώ και ποινή 3 πόντων στο σύστημα του ΚΟΚ.

Ο οδηγός μπορεί να πάρει τηλέφωνο ή να στείλει SMS μόνο σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης, ή αν έχει σταθμεύσει σε καθορισμένα σημεία.

  • ΑΝ εφαρμοστει καθολικα αυτο το μετρο σημερα στην ελλαδα…..το 90% των οδηγων δεν θα εχουν διπλωμα αυριο !!!! το αλλο 10% θα εχει οχι γιατι δεν χρησιμοποιει το κινητο του……αλλα γιατι δεν εχει καρτα και εχει φραγη εισερχομενων κλησεων !!!! :-D

  • Sakma

    Καλώς ή κακώς, η απαγόρευση χρήσης κινητού στους οδηγούς είναι η μόνη λύση. Γιατί όποιος λέει ότι μπορεί να απαντάει, να μιλάει (ακόμα και με bluetooth) , να κοιτάει τα sms , χωρίς να χάνει έστω και δευτερόλεπτα την προσοχή του, να μου πει πως το κάνει γιατί εγώ δεν τα καταφέρνω. Γι’ αυτό και προσπαθώ να μην απαντάω στο τηλέφωνο όταν οδηγώ. Τα ίδια και με τις μεγάλες οθόνες των media centers,infotainments κτλ. Το μάτι φεύγει συνέχεια προς τα κει.

  • Mitch

    Αν είναι σωστοί θα πρέπει να απαγορέψουν και την ύπαρξη συνεπιβατών με δυνατότητα ομιλίας (όλοι και κυρίως ΟΛΕΣ πλην μουγκών), ραδιοφώνου και συσκευών αναπαραγωγής ήχου, στυλό και σημειωματαρίων, εντύπων και παντός είδους χαρτικής & γραφικής ύλης (αφού μπορεί κάποιος να κρατά σημειώσεις ή να διαβάζει) ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΣΗΜΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ (άδεια κυκλοφορίας, ασφαλιστήριο, δίπλωμα οδήγησης, ταυτότητα, χρήματα, κλπ), παντός είδους χαρτών, του εγχειριδίου του οχήματος, οποιασδήποτε ένδειξης που χρησιμοποιεί γράμματα, αριθμούς ή σύμβολα σε οποιοδήποτε σημείο στο εσωτερικό του οχήματος (πίνακα οργάνων, κουμπιά, χειριστήρια, ενδείξεις), τους όμορφους ή/και ελκυστικούς πεζούς (αφού μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού), κλπ κλπ.

    Σοβαρά όμως, οι εταιρίες κινητής δε θα το αφήσουν έτσι. Στο Ελλαντιστάν επιβάλλαν τα bluetooth δια νόμου έναντι των καλωδιακών hands free για να προωθήσουν τις πωλήσεις τους συγκεκριμένες αλυσίδες καταστημάτων. Οι δε αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν εκατομμύρια από αξεσουάρ όπως built-in bluetooth και συστήματα infotainment, δε νομίζω οτι θα το καταπιούν έτσι εύκολα. Στο κάτω-κάτω, τι τις έχουν τις ορδές από lobbyists να επηρεάζουν τις πολιτικές των κρατών;

    Τελικά δεν το έχουν χάσει μόνο οι δικοί μας ξερόλες “νομοθέτες”, όλος ο πλανήτης σιγά-σιγά περνά οντισιόν για το θέατρο του παραλόγου.

    Κι όταν αρχίσουν και κυκλοφορούν ευρέως τα αυτόνομα οχήματα που δεν έχουν ανάγκη προσοχής του οδηγού, τι θα γίνει; Δε θα έχει ο αμέτοχος επιβάτης δικαίωμα να κάνει ότι γουστάρει στον ιδιωτικό του χώρο;

  • Βελισσάριος

    Ποτε δεν καταλαβα τι διαφορα εχει το bluetooth που επιτρεπει τη χρηση κινητου τηλεφωνου στο αυτοκινητο αφου η προσοχη του οδηγου αποσπαται ετσι κι αλλιως,το αν οδηγας με το ενα χερι στο τιμονι ειναι το ελασσον.

  • Contor

    Γι’ αυτό λοιπόν γεμίσαμε τ’ αυτοκίνητα τάμπλετ κύριοι… Για να είμαστε πιο προσεκτικοί… Μπε!
    Ποια η διαφορά αν κοιτάω το κινητό μου και στέλνω μήνυμα ή το γράφω στο Mobile Mirroring του αυτοκινήτου;
    Για να μην παρεξηγηθώ, δεν κάνω ποτέ χρήση κινητού εν κινήσει παρά μόνο κλήση μέσω bluetooth και επίσης κατακρίνω-κράζω όποιον “αφοσιώνεται” στην οθόνη κ όχι στον δρόμο.
    Μήπως λοιπόν πρέπει να αρχίσει να τρέχει και κάποιο νομοθετικό πλαίσιο για την χρήση όλων αυτών των γκάτζετ των σύγχρονων αυτοκινήτων;