Φαντάσου να θέλεις να δημιουργήσεις το απόλυτο supercar, με τους ανταγωνιστές να φορούν V12 κινητήρα. Τι κάνεις εσύ, ειδικά αν δεν σε λένε Ferrari ή Lamborghini. Μα φυσικά τοποθετείς έναν V16 κινητήρα. Αυτό έκανε η Cizeta το 1991 όταν και έβγαλε στην αγορά το V16T. Σχεδιασμένο από τον «μεγάλο» Marcello Gandini και κατασκευασμένο από πρώην μηχανικούς της Lamborghini, το ιδιόρρυθμο supercar είχε σασί κατασκευασμένο από φύλλα αλουμινίου με κυψέλες από το ίδιο υλικό ενδιάμεσα.

Το supercar είναι δημιουργία των Claudio Zampolli και Giorgio Moroder και για το αμάξωμα επίσης χρησιμοποιήθηκε αλουμίνιο με εξαίρεση την οροφή που ήταν ατσάλινη για ασφάλεια. Οι αναρτήσεις ήταν τόσο εμπρός όσο και πίσω διπλά ψαλίδια, τα τεράστια φρένα ήταν της Brembo και τα ελαστικά, τα μεγαλύτερα που είχε στον κατάλογό της η Pirelli, 245/40/17 εμπρός και 335/35/17 πίσω.

Όμως την παράσταση έκλεβε με χαρακτηριστική άνεση ο κινητήρας. Και αυτό γιατί όπως υποδηλώνει και το όνομα του αυτοκινήτου ήταν ένας V16, έξι λίτρων που απέδιδε 540 άλογα στις 8.000 σ.α.λ. και 540Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας ήταν η ένωση δύο V8 της Lamborghini Urraco με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι ήταν τοποθετημένος εγκάρσια στο κέντρο το αυτοκινήτου, πίσω από την καμπίνα των επιβατών και μπροστά από τον πίσω άξονα. Πως τον χώρεσαν!; Χάρη σε αυτόν, όπως και στο 5-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, το V16T έπιανε τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε μόλις 4 δευτερόλεπτα και συνέχιζε μέχρι τα 330 χλμ/ώρα περίπου που ήταν η τελική του.

Όμως δεν αρκούσαν αυτά για να δικαιολογήσουν την τεράστια τιμή του, που σήμερα ισοδυναμεί με περίπου 950.000 δολάρια. Το εσωτερικό ήταν υπερπολυτελές, με δέρμα να καλύπτει σχεδόν τα πάντα ενώ πρόσφερε και όλες τις απαραίτητες ανέσεις με air condition, high-end ηχοσύστημα και άπλετους χώρους.

Μόλις 8 αυτοκίνητα βγήκαν στη παραγωγή (συν ακόμη ένα πρωτότυπο), με τα πέντε να είναι coupe και τα 3 roadster, από το 1991 έως το 1995 και σήμερα, εν έτει 2018 ο Zampolli δηλώνει πως το μοντέλο είναι διαθέσιμο για όποιον ενδιαφέρεται να το βάλει στο γκαράζ του. Σύμφωνα με τον ίδιο, το τελευταίο V16T που κατασκευάστηκε, ήταν το 2003, το οποίο είχε ως ιδιοκτήτη έναν Ιάπωνα.

  • gv

    ενδιαφερον αυτοκινητο φυσικα αλλα πολυ ασχημο και ακομη και να ειχα τα λεφτα δε θα ενδιαφερομουν..

  • Γιώργος Εμπέρ

    Μπορεις. Το ερωτημα ειναι: Θέλεις?

  • Smartass

    Προτιμώ να δώσω προτεραιότητα στο QQ μου.
    Φέτος θα του αλλάξω εκτός από λάδια + φίλτρο (όπως κάθε χρόνο) βαλβολίνες και υγρά φρένων.

  • jonjon

    Το καλύτερο 🚗 στο υπέρ ατου , με το που έλεγα 16 κύλινδρο σιωπή!

  • Renesis1

    Η Cizeta V16T ήταν και παραμένει ένα περίεργο φρούτο. Εντυπωσιακό, αλλά όχι όμορφο. Ξεχωριστό σχεδιαστικά για την εποχή αλλά και από την άλλη βασισμένο / κόπια (?) της Diablo. Προσωπικά θα τη χαρακτήριζα σαν μια προκλητικά επιδειξιομανή προσπάθεια σχεδίασης, βασισμένη σε ήδη υπάρχον σασί / πετυχημένη συνταγή (Diablo).

    Για αυτό και μόνο το λόγο, αν τα είχα θα προτιμούσα 1000 φορές την original πανέμορφη Diablo. Είναι όσο πρέπει εντυπωσιακή και εξωτική, χωρίς σχεδιαστικές φανφάρες και υπερβολές..

  • xtra

    χρονομηχανη αγοραζεις δηλαδη !