Φαντάσου να θέλεις να δημιουργήσεις το απόλυτο supercar, με τους ανταγωνιστές στις αρχές της δεκαετίας του ’90 να φορούν V12 κινητήρα. Τι κάνεις αν δεν σε λένε Ferrari ή Lamborghini. Μα φυσικά τοποθετείς έναν V16 κινητήρα.

Αυτό έκανε η Cizeta το 1991 όταν και έβγαλε στην αγορά το V16T. Σχεδιασμένο από τον “μεγάλο” Marcello Gandini και κατασκευασμένο από πρώην μηχανικούς της Lamborghini, το ιδιόρρυθμο supercar είχε σασί κατασκευασμένο από φύλλα αλουμινίου με κυψέλες από το ίδιο υλικό ενδιάμεσα.

Το supercar είναι δημιουργία των Claudio Zampolli και Giorgio Moroder και για το αμάξωμα επίσης χρησιμοποιήθηκε αλουμίνιο με εξαίρεση την οροφή που ήταν ατσάλινη για ασφάλεια. Οι αναρτήσεις ήταν τόσο εμπρός όσο και πίσω διπλά ψαλίδια, τα τεράστια φρένα ήταν της Brembo και τα ελαστικά, τα μεγαλύτερα που είχε στον κατάλογό της η Pirelli, 245/40/17 εμπρός και 335/35/17 πίσω.

Συνολικά κατασκευάστηκαν μόλις 10 αυτοκινήτου του Cizeta-Moroder V16T, γνωστό κυρίως ως Cizeta V16T, όταν ο στόχος ήταν τα 20 αυτοκίνητα. Ωστόσο, μόνο το ένα από αυτά φέρει την υπογραφή του Moroder. Ο λόγος για το πρωτότυπο που παρουσίασε η εταιρίας στην έκθεση του Λος Άντζελες τον Δεκέμβριο του 1988.

Το εξαιρετικά σπάνιο αυτοκίνητο είναι το μοναδικό που φέρει και το όνομα του λατρεμένου dj και παραγωγού Giorgio Moroder, καθώς κάποια στιγμή μετά το ντεμπούτο του αυτοκινήτου, οι δρόμοι του Giorgio Moroder και του Claudio Zampolli χώρισαν, χωρίς να γίνονται γνωστοί οι λόγοι. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι ο Claudio Zampolli σχεδίασε το λογότυπο για το αυτοκίνητο και ο Giorgio Moroder πλήρωσε για το art development του.

Σε περίπου δύο μήνες, το αυτοκίνητο των φωτογραφιών θα βγει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s, στην Αριζόνα των ΗΠΑ. Μηχανικά, στο κέντρο του αυτοκινήτου υπάρχει ένας 6,0-λιτρος V16 κινητήρας, που αποδίδει 540 άλογα στις 8.000 σ.α.λ. και 540 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας είναι η ένωση δύο flat-plane V8 κινητήρων της Lamborghini Urraco, με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι είναι τοποθετημένος εγκάρσια στο κέντρο το αυτοκινήτου, πίσω από την καμπίνα των επιβατών και μπροστά από τον πίσω άξονα. Πως τον χώρεσαν!; Χάρη σε αυτόν, όπως και στο 5-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, το V16T πιάνει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε μόλις 4 δευτερόλεπτα και συνεχίζει μέχρι τα 330 χλμ/ώρα περίπου που είναι η τελική του. Η ανάρτηση είναι προϊόν της Dallara, ενώ το σώμα του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένο από τον μηχανικό που ήταν υπεύθυνος για την Ferrari 250 GTO.