Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος ο Sebastian Vettel ξεκίνησε με νίκη τη σεζόν! Αυτή ήταν η 48η νίκη στην καριέρα του Γερμανού, ωστόσο φέτος ήταν πιο τυχερός, αφού πέρασε στην πρωτοπορία λόγω του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας στο μέσον του αγώνα. Ο Γερμανός δεν είχε αλλάξει ελαστικά και το έκανε όταν ο Lewis Hamilton ήταν οριοθετημένος, έτσι πέρασε μπροστά. Ο Βρετανός περιορίστηκε στην δεύτερη θέση, με τον Kimi Raikkonen να συμπληρώνει το βάθρο.

Ο Daniel Ricciardo προσπάθησε να περάσει τον Φινλανδός μετά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, όμως δεν τα κατάφερε και έμεινε στην τέταρτη θέση. Πέμπτος ο Fernando Alonso, σε ένα καλό ξεκίνημα για τη McLaren. Ο Max Verstappen στην έκτη θέση, μπροστά από τους Nico Hulkenberg, Valtteri Bottas, Stoffel Vandoorne και Carlos Sainz που συμπληρώνει την βαθμολογούμενη 10άδα. Ας δούμε τι συνέβη στους 58 γύρους του αγώνα.

1Εκκίνηση

Ο καιρός ήταν πολύ καλός στη Μελβούρνη, με τον ήλιο να ζεσταίνει την πίστα και τα θερμόμετρα να δείχνουν τους 23°C στην ατμόσφαιρα και τους 38°C στην άσφαλτο. Οι δέκα πρώτοι οδηγοί στο grid, μετά από τις ποινές, ήταν οι: Hamilton, Raikkonen, Vettel, Verstappen, Magnussen, Grosjean, Hulkenberg, Ricciardo, Sainz και Alonso, ενώ ο Bottas ξεκινούσε από την 15η θέση.

Όταν τα κόκκινα φώτα έγιναν παρελθόν, ο Hamilton έφυγε καλά και κράτησε την πρώτη θέση. Ο Raikkonen έμεινε δεύτερος, ο οποίος προσπάθησε να περάσει στη Στροφή 3. Ο Verstappen πίεσε τον Vettel για την τρίτη θέση, αλλά ο Γερμανός έμεινε μπροστά, ενώ ο Ολλανδός έχασε την τέταρτη θέση από τον Magnussen. Ο Grosjean έμεινε στην έκτη θέση, και ο Hulkenberg στην έβδομη. 8ος ο Ricciardo και 9ος ο Sainz, παρόλο που δέχτηκε την επίθεση του 10ου Alonso.

2Γύροι 1-10

Ο Hamilton ήταν ο ταχύτερος στους πρώτους γύρους, αλλά μόνο για μερικά χιλιοστά από τον Raikkonen, που ήταν οι δύο μόνοι με χρόνο κάτω από το 1:30 στον 3ο γύρο. Ο Magnussen ήταν σαφώς πιο αργός από τον Verstappen, γι’ αυτό και ο Ολλανδός ήθελε να εκμεταλλευτεί τις τρεις ζώνες DRS, ώστε να περάσει και να ξεκινήσει την επίθεση στον Vettel. Νέο ταχύτερο πέρασμα από τον Hamilton στον 4ο γύρο, που κέρδισε σχεδόν ένα δέκατο από τον Raikkonen.

Ο Bottas είχε κερδίσει μόλις μία θέση και είχε μπροστά του τον 13ο Ocon, αλλά ο ρυθμός του στο ξεκίνημα δεν ήταν πολύ καλύτερος από αυτόν του Γάλλου. Εν τω μεταξύ, ο Ricciardo προσπέρασε τον Hulkenberg και ανέβηκε στην 7η θέση, πίσω από τον Grosjean. Σχεδόν 6 δέκατα κέρδισε ο Hamilton στον 5ο γύρο και άλλα τρία στον 6ο, ανοίγοντας έτσι τη διαφορά στα δύο δευτερόλεπτα.

Ο Verstappen έχανε χρόνο έναντι του Magnussen, όσο ο Sirotkin έγινε το πρώτο μονοθέσιο που εγκαταλείπει τον αγώνα. Το ίδιο συνέβη και στον Ericsson, που μπήκε στα pits επειδή έχασε δύναμη στο τιμόνι. Μπροστά, ο Verstappen ζητούσε συμβουλές σχετικά με τις μπαταρίες του, λέγοντας λίγο αργότερα πως τα ελαστικά του ζεσταινόταν αρκετά, παρόλο που φορούσε πιο σκληρή γόμα.

Νέο ταχύτερο πέρασμα από τον Hamilton στον 8ο γύρο, τη στιγμή που πολύ πιο πίσω ο Bottas προσπαθούσε να περάσει τον 13ο Ocon. Ο Raikkonen κέρδιζε χρόνο στο δεύτερο κομμάτι, έτσι στον 9ο γύρο ήταν κατά 63 χιλιοστά ταχύτερος από τον Hamilton. Τον ρυθμό του ανέβασε και ο Vettel, όμως ήταν πιο αργός από τον team-mate του, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι 1,7 δευτερόλεπτα.

Ο Bottas προσπέρασε επιτέλους τον Ocon και ανέβηκε στην 13η θέση, έχοντας πλέον μπροστά του τον Perez. Μοβ από τον Vettel στα δύο πρώτα κομμάτια, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει τον 10ο γύρο σε 1:28.6, ταχύτερα από όλους τους άλλους. Λάθος από τον Verstappen στην πρώτη στροφή, αφού έχασε προσωρινά το πίσω μέρος, έκανε τετ-α-κε και έπεσε στην 8η θέση, πίσω από τον Hulkenberg.

3Γύροι 11-20

Ο Raikkonen απάντησε στον επόμενο γύρο, κερδίζοντας 4 δέκατα από τον Hamilton και μισό δευτερόλεπτο από τον Vettel. Ο Ricciardo ανέβηκε στην 6η θέση μετά από το λάθος του Verstappen, πιέζοντας τον οδηγό της Haas. Νέο ταχύτερο πέρασμα από τον Hamilton στον 12ο γύρο. Ο Βρετανός πήρε μισό δευτερόλεπτο από τον Raikkonen, με τους τρεις πρώτους να είναι οι μοναδικοί που κατέβαιναν το 1:29.

Ο 10ος Alonso ενημερώθηκε για τον λάθος του Verstappen, απαντώντας πως δε θα έπρεπε να χάνουν από τόσο νωρίς την ενέργειά τους οι μηχανικοί. Βέβαια, ο μηχανικός του τού είπε πως η ενέργειά τους βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα! Ταχύτερος γύρος από τον Hamilton, με 1:28.0, ανοίγοντας τη διαφορά από τον Raikkonen στα 3 δευτερόλεπτα. Άλλο τόσο απείχε ο Vettel από τον Φινλανδό, ενώ πιο πίσω ο Verstappen μείωνε τη διαφορά από τον 7ο Hulkenberg.

Ο Gasly αποτέλεσε την τρίτη εγκατάλειψη του αγώνα, γυρνώντας στα pits. Μπροστά, ο Raikkonen ήταν ο πρώτος που κατέβηκε το 1:28, έστω για 18 χιλιοστά, όντας σημαντικά ταχύτερος από τον Vettel, όμως ο Hamilton ήταν σχεδόν το ίδιο γρήγορος στον 16ο γύρο. Ο πιλότος της Mercedes απάντησε με 1:27.7, παίρνοντας σχεδόν μισό δευτερόλεπτο από τον Raikkonen.

Τα προβλήματα συνεχιζόταν για τον Verstappen, που ανέφερε υπερστροφή μέσα στις στροφές. Ο μηχανικός του Hamilton τού έλεγε πως η κατανάλωση καυσίμου ήταν σε καλά επίπεδα και του ζητούσε να μπει σταθερά στο 1:27. Pit stop από τον Raikkonen στο τέλος του 18ου γύρου. Ο Φινλανδός φόρεσε τη μαλακή γόμα, για να φτάσει μέχρι το τέλος

Ο Hamilton ακολούθησε στον αμέσως επόμενο γύρο, αφήνοντας τον Vettel στην πρωτοπορία. Ο Βρετανός έβαλε επίσης τη μαλακή γόμα, σε 3 δευτερόλεπτα, βγαίνοντας μπροστά από τον Raikkonen. Ο Vettel αύξησε τον ρυθμό του, όμως παρέμενε στην πίστα, με τη Ferrari να θέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό.

4Γύροι 21-30

Τα ultrasofts φαινόταν πως είχαν ακόμα ρυθμό, όμως ο Hamilton κέρδισε 6 δέκατα από τον Vettel στον 21ο γύρο. 8 δέκατα πιο αργός ο Raikkonen, την ώρα που ο Verstappen έμπαινε στα pits, όπως και ο Magnussen. Ο Ολλανδός άλλαξε στη μαλακή γόμα και βγήκε στην 14η θέση. Αλλαγή ελαστικών και για τον Sainz. Ο Ισπανός έπεσε στην 14η θέση, μπροστά από τον Magnussen.

Ο Sainz πάτησε προηγουμένως εκτός πίστας, ενώ πιο μπροστά ο Bottas πίεζε για να περάσει τον Perez. Τέλος αγώνα για τον Magnussen, ακριβώς μετά από το pit stop του, κάνοντας λόγο για πρόβλημα στην ανάρτηση, με το πίσω αριστερά ελαστικό του να μην είχε κουμπώσει μάλλον καλά.

Αρκετά μονοθέσια μπήκαν στον 25ο γύρο για αλλαγή, όπως οι Hulkenberg, Perez και Grosjean, έτσι ο Bottas είχε ανέβει στην 7η θέση, πίσω από τον Alonso και τον Vandoorne. Ο Vettel συνέχιζε χωρίς αλλαγή, όντας λίγο πιο αργός από τους Hamilton και Raikkonen. Καταστροφή για την Haas! Και ο Grosjean εκτός αγώνα, καθώς σταμάτησε στην πίστα.

Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, με αποτέλεσμα όσοι δεν είχαν μπει για αλλαγή να βρουν τώρα την καλύτερη ευκαιρία. Ο Vettel μπήκε φυσικά και βγήκε μπροστά από τον Hamilton. Ο Vettel φορούσε τα μαλακά ελαστικά, όπως και ο Ricciardo που παρέμενε στην 4η θέση. Οι 10 πρώτοι οδηγοί στον 27ο γύρο ήταν: Vettel, Hamilton, Raikkonen, Ricciardo, Verstappen, Alonso, Hulkenberg, Vandoorne, Bottas και Sainz.

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε τελικά στην πίστα, με τον Hamilton να ρωτάει τη Mercedes τι έγινε και ο Vettel πέρασε μπροστά του. Ο μηχανικός του τού απάντησε πως νόμισαν πως ο Vettel δε θα περνούσε, αλλά τελικώς ο Γερμανός ήταν πιο τυχερός απ’ ό,τι πίστεψαν.

5Γύροι 31-40

Είχαμε ξανά αγώνα στον 32ο γύρο. Ο Vettel έμεινε εύκολα μπροστά, με τον Verstappen να έχει αλλάξει θέσεις με τον Alonso προηγουμένως, επειδή ο Ολλανδός τον προσπέρασε υπό καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Ο Vettel κέρδιζε λίγο χρόνο από τον Hamilton, σε μια προσπάθεια να τον βγάλει από ζώνη DRS. Οι δυο τους είχαν πανομοιότυπο ρυθμό, με τον Ricciardo πιο πίσω να πιέζει τον Raikkonen.

Το ίδιο προσπαθούσε να κάνει και ο Verstappen στον Alonso, ώστε να του πάρει την 5η θέση. Οι δύο τους είχαν τον ίδιο κινητήρα και ο Alonso άκουγε πως η Red Bull ίσως δοκίμαζε κάτι στη Στροφή 13. Ταχύτερο πέρασμα από τον Hamilton τον 35ο γύρο, κερδίζοντας 57 χιλιοστά από τον Vettel. Ο Βρετανός βρισκόταν σε ζώνη DRS, έτσι άνοιγε την πίσω πτέρυγα.

Ο Ricciardo έκανε το ίδιο και είχε ίδιο ρυθμό με τον Raikkonen. Ο Hamilton έχασε τρία δέκατα στον 37ο γύρο, με τον Βρετανό να προσπαθεί να βρει κρύο αέρα. Οι δυο τους ήταν με διαφορά τα ταχύτερα μονοθέσια στην πίστα, γυρνώντας στα χαμηλά του 1:27. Ταχύτερο πέρασμα από τον Hamilton στον 39ο γύρο, με 1:26.8, όμως ο Vettel ήταν λίγο πιο αργός, έτσι ο Βρετανός δεν κέρδισε πολύ χρόνο.

Ο Vettel ανέβασε τον ρυθμό του, όμως ο Hamilton απάντησε με μοβ στο τρίτο κομμάτι, κερδίζοντας μερικά ακόμα χιλιοστά, γράφοντας εκ νέου τον ταχύτερο γύρο, σε μια προσπάθεια να μπει και πάλι σε ζώνη DRS για να πλησιάσει ακόμα περισσότερο.

6Γύροι 41-50

Η διαφορά των δύο πρώτων ήταν λίγο πάνω από το ένα δευτερόλεπτο, με τον Hamilton να παίζει με τα χιλιοστά προσπαθώντας να είναι εντός δευτερολέπτου στα σημεία ανίχνευσης. Νέος ταχύτερος γύρος στον 41ο γύρο, παίρνοντας ένα δέκατο αυτή τη φορά, ανοίγοντας μάλιστα την πίστα πτέρυγα, όπως άλλωστε ενημέρωναν και τον Vettel.

Ο Γερμανός απάντησε άμεσα, ανεβάζοντας τον ρυθμό του, κερδίζοντας ένα δέκατο στον 42ο γύρο και 10 χιλιοστά στον επόμενο. Ο Ricciardo συνέχιζε να ανοίγει την πίστα πτέρυγα, αλλά δίχως επιτυχία, αφού ο Raikkonen δεν έκανε λάθη και είχε σταθερό γυρολόγιο. Ταχύτερο πέρασμα από τον Vettel στον 45ο γύρο, με επίδοση στο 1:26.7. Ο Seb πήρε ένα δέκατο από τον Hamilton, παρόλο που ο Βρετανός σημείωσε μοβ στο τρίτο κομμάτι.

Ο Sainz έκανε παράπονα για έλλειψη δύναμης, όσο μπροστά ο Hamilton απαντούσε με ταχύτερο γύρο, παίρνοντας δύο δέκατα από τον Vettel, για να μπει και πάλι σε ζώνη DRS. Ωστόσο, ο Hamilton έχασε δύο δευτερόλεπτα στον επόμενο γύρο, κάνοντας ένα λάθος στη Στροφή 9. Αυτό του έδωσε χώρο και απάντησε με ταχύτερο πέρασμα στον 48ο γύρο, κερδίζοντας 7 δέκατα από τον Vettel.

Ο Βρετανός πήρε άλλα 4 δέκατα στον 49ο γύρο και μείωσε τη διαφορά στα 1,6 δευτερόλεπτα, όσο ο Vettel άκουγε πως έπρεπε να δώσει γρήγορα γύρο στον Hartley για να μην χάσει χρόνο, όπως και πραγματικά συνέβη, με τον Hamilton να είναι και πάλι κοντά του, αφού πήρε άλλα 4 σχεδόν δέκατα στον 50ο γύρο.

7Γύροι 51-58

Ο Vettel πάτησε γκάζι, με αποτέλεσμα και οι δύο να είναι στο 1:26.6 στον 51ο γύρο. Η μάχη τους δεν είχε τελειώσει, αφού στον 52ο γύρο ο Hamilton πλησίασε στο 1,1 δευτερόλεπτο, ωστόσο αμέσως μετά ο Hamilton έχανε χρόνο, πιθανότατα επειδή κατάλαβε ότι όλα είχαν τελειώσει. Ο Verstappen κέρδισε 2,5 δέκατα από τον Alonso στον 54ο γύρο, με τη Red Bull να του λέει ότι θα είχε επιπλέον δύναμη για τους δύο επόμενους γύρους.

Λίγο πιο πίσω, ο Bottas προσπαθούσε να πιέσει τον Hulkenberg για την 7η θέση, αλλά ο Γερμανός ήταν αρκετά ψύχραιμος για να παραμείνει μπροστά. Ο Raikkonen συνέχιζε να έχει πίσω του τον Ricciardo, αλλά με δύο γύρους για το τέλος, ο Αυστραλός δεν είχε και πολλές ελπίδες, όσο καλός κι αν είναι στο προσπέρασμα.

Ο Raikkonen απάντησε με ταχύτερο προσωπικό πέρασμα στον 57ο γύρο, έτσι είχαμε μπει στον τελευταίο γύρο. Τελικώς, τίποτα δεν συνέβη και ο Vettel έφτασε στην πρώτη νίκη για τη φετινή σεζόν, με τους Hamilton και Raikkonen να είναι μαζί του στο βάθρο.

8Τα highlights του αγώνα

9Δηλώσεις των οδηγών

10Επόμενο Grand Prix

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στις 6-8 Απριλίου, στο Μπαχρέιν.

11Αποτελέσματα

12Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel Ferrari 25
2 Lewis Hamilton Mercedes 18
3 Kimi Raikkonen Ferrari 15
4 Daniel Ricciardo Red Bull 12
5 Fernando Alonso McLaren 10
6 Max Verstappen Red Bull 8
7 Nico Hulkenberg Renault 6
8 Valtteri Bottas Mercedes 4
9 Stoffel Vandoorne McLaren 2
10 Carlos Sainz Renault 1
11 Sergio Perez Force India 0
12 Esteban Ocon Force India 0
13 Charles Leclerc Sauber 0
14 Lance Stroll Williams 0
15 Brendon Hartley Toro Rosso 0
16 Romain Grosjean Haas 0
17 Kevin Magnussen Haas 0
18 Pierre Gasly Toro Rosso 0
19 Marcus Ericsson Sauber 0
20 Sergey Sirotkin Williams 0

13Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Ferrari 40
2 Mercedes 22
3 Red Bull 20
4 McLaren 12
5 Renault 7
6 Force India 0
7 Sauber 0
8 Williams 0
9 Toro Rosso 0
10 Haas 0