Από το 2017, η εξέλιξη των power units είναι ελεύθερη, αφού καταργήθηκε στο σύστημα με τις «μάρκες». Ωστόσο, η Formula 1 βρίσκεται προ των πυλών της οριστικοποίησης των κανονισμών του 2021, με τα νέα power units να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης, κάτι που σημαίνει πως το βάρος θα πρέπει να πέφτει σιγά-σιγά στο 2021, εν μέσω απειλών της Ferrari και της Mercedes για αποχώρηση από το άθλημα.

Η τελευταία φορά που άκουσες για «πάγωμα» στην εξέλιξη αφορούσε τα ατμοσφαιρικά V8 μοτέρ, αφού υπήρχε εξέλιξη μόνο το 2006, ενώ από το 2007 μέχρι και το 2013, οι μηχανικοί δεν μπορούσαν να τροποποιήσουν τους κινητήρες τους. Η Renault προτείνει πως αυτό θα πρέπει να συμβεί και τα δύο επόμενα χρόνια, με τον Cyril Abiteboul να υποστηρίζει πως δεν έχει νόημα να ασχολούνται με δύο διαφορετικούς κινητήρες την ίδια στιγμή.

Το μόνο πράγμα που δε θα θέλαμε να έχουμε είναι το βάρος της ανάπτυξης δύο κινητήρων παράλληλα. Υπάρχουν βασικά πράγματα στο μήνυμά μας και στη θέση μας ως Renault. Το πρώτο είναι πως, πριν από την δέσμευση σε έναν κανονισμό, θα πρέπει να κατανοήσουμε τη ευρύτερη εικόνα.

Και το δεύτερο είναι ότι δεν βλέπουμε αποδεκτό ή βιώσιμο να πρέπει να δουλέψουμε σε δύο κινητήρες την ίδια στιγμή, για τον απλούστατο λόγο ότι, αν έχουμε έναν νέο κινητήρα, πράγμα που ευχόμαστε, θα έχει ένα φανταστικό πλεονέκτημα και θα μπορέσουμε να επικεντρωθούμε στο μέλλον, χωρίς να ανησυχούμε για το παρόν και για τους πελάτες μας. Συζητάω μόνο πράγματα που νομίζω ότι είναι λογικά και δίκαια για τα επόμενα βήματα.

Παρόμοια είναι η άποψη και του Helmut Marko. Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull Racing υποστηρίζει πως όλοι οι κινητήρες θα πρέπει να είναι εντός του 3% μέχρι το 2020, ώστε να μειωθούν οι τωρινές διαφορές.

Αν έρθουν οι νέοι κινητήρες, κάτι που ελπίζουμε ότι θα ανακοινωθεί σύντομα, θα πρέπει να παγώσουμε τους κινητήρες για την ώρα. Και θα πρέπει να υπάρχει ένας κανονισμός ότι κάθε κινητήρας θα πρέπει να είναι εντός 3%, και αυτό θα πρέπει να εκπληρωθεί σωστά. Τότε, μπορούμε να το κρατήσουμε μέχρι το 2020. Κανείς δε θα πρέπει να βελτιώσει άλλο αυτούς τους κινητήρες και αυτός είναι ο δρόμος.

Ο Christian Horner σαφώς και δεν διαφωνεί, μιας και πιστεύει ότι θα μπορούσε εύκολα να υπάρξει σύγκλιση στην απόδοση μέσα από τη ροή των καυσίμων, καθώς έτσι οι κορυφαίοι κινητήρες θα διατηρήσουν το πλεονέκτημά τους, αφού θα χρησιμοποιούν λιγότερο καύσιμο, συνεπώς τα μονοθέσια θα είναι ελαφρύτερα στο ξεκίνημα του αγώνα.

Νομίζω πως σε έναν ιδανικό κόσμο, αν θέλεις κατασκευαστές να εμπλακούν με έναν νέο κινητήρα για το 2021, και να μην τους αναγκάσεις να βάλουν μεγάλο κόστος για την ανάπτυξη μεταξύ του τώρα και του μετά, κάποια από την ισορροπία της δύναμης θα μπορούσε να είναι η λογική οδός, μέσα από την ροή των καυσίμων.

Έτσι, όσοι έχουν κάνει καλύτερη δουλειά θα διατηρήσουν το πλεονέκτημα, επειδή θα χρησιμοποιούν λιγότερο καύσιμο, και θα ξεκινήσουν τον αγώνα με ένα πιο ελαφρύ μονοθέσιο. Αλλά, η δύναμη θα μπορούσε να δημιουργήσει πιο ενδιαφέροντες αγώνες.