Από το 2017, η εξέλιξη των power units είναι ελεύθερη, αφού καταργήθηκε στο σύστημα με τις «μάρκες». Ωστόσο, η Formula 1 βρίσκεται προ των πυλών της οριστικοποίησης των κανονισμών του 2021, με τα νέα power units να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης, κάτι που σημαίνει πως το βάρος θα πρέπει να πέφτει σιγά-σιγά στο 2021, εν μέσω απειλών της Ferrari και της Mercedes για αποχώρηση από το άθλημα.

Η τελευταία φορά που άκουσες για «πάγωμα» στην εξέλιξη αφορούσε τα ατμοσφαιρικά V8 μοτέρ, αφού υπήρχε εξέλιξη μόνο το 2006, ενώ από το 2007 μέχρι και το 2013, οι μηχανικοί δεν μπορούσαν να τροποποιήσουν τους κινητήρες τους. Η Renault προτείνει πως αυτό θα πρέπει να συμβεί και τα δύο επόμενα χρόνια, με τον Cyril Abiteboul να υποστηρίζει πως δεν έχει νόημα να ασχολούνται με δύο διαφορετικούς κινητήρες την ίδια στιγμή.

Το μόνο πράγμα που δε θα θέλαμε να έχουμε είναι το βάρος της ανάπτυξης δύο κινητήρων παράλληλα. Υπάρχουν βασικά πράγματα στο μήνυμά μας και στη θέση μας ως Renault. Το πρώτο είναι πως, πριν από την δέσμευση σε έναν κανονισμό, θα πρέπει να κατανοήσουμε τη ευρύτερη εικόνα.

Και το δεύτερο είναι ότι δεν βλέπουμε αποδεκτό ή βιώσιμο να πρέπει να δουλέψουμε σε δύο κινητήρες την ίδια στιγμή, για τον απλούστατο λόγο ότι, αν έχουμε έναν νέο κινητήρα, πράγμα που ευχόμαστε, θα έχει ένα φανταστικό πλεονέκτημα και θα μπορέσουμε να επικεντρωθούμε στο μέλλον, χωρίς να ανησυχούμε για το παρόν και για τους πελάτες μας. Συζητάω μόνο πράγματα που νομίζω ότι είναι λογικά και δίκαια για τα επόμενα βήματα.

Παρόμοια είναι η άποψη και του Helmut Marko. Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull Racing υποστηρίζει πως όλοι οι κινητήρες θα πρέπει να είναι εντός του 3% μέχρι το 2020, ώστε να μειωθούν οι τωρινές διαφορές.

Αν έρθουν οι νέοι κινητήρες, κάτι που ελπίζουμε ότι θα ανακοινωθεί σύντομα, θα πρέπει να παγώσουμε τους κινητήρες για την ώρα. Και θα πρέπει να υπάρχει ένας κανονισμός ότι κάθε κινητήρας θα πρέπει να είναι εντός 3%, και αυτό θα πρέπει να εκπληρωθεί σωστά. Τότε, μπορούμε να το κρατήσουμε μέχρι το 2020. Κανείς δε θα πρέπει να βελτιώσει άλλο αυτούς τους κινητήρες και αυτός είναι ο δρόμος.

Ο Christian Horner σαφώς και δεν διαφωνεί, μιας και πιστεύει ότι θα μπορούσε εύκολα να υπάρξει σύγκλιση στην απόδοση μέσα από τη ροή των καυσίμων, καθώς έτσι οι κορυφαίοι κινητήρες θα διατηρήσουν το πλεονέκτημά τους, αφού θα χρησιμοποιούν λιγότερο καύσιμο, συνεπώς τα μονοθέσια θα είναι ελαφρύτερα στο ξεκίνημα του αγώνα.

Νομίζω πως σε έναν ιδανικό κόσμο, αν θέλεις κατασκευαστές να εμπλακούν με έναν νέο κινητήρα για το 2021, και να μην τους αναγκάσεις να βάλουν μεγάλο κόστος για την ανάπτυξη μεταξύ του τώρα και του μετά, κάποια από την ισορροπία της δύναμης θα μπορούσε να είναι η λογική οδός, μέσα από την ροή των καυσίμων.

Έτσι, όσοι έχουν κάνει καλύτερη δουλειά θα διατηρήσουν το πλεονέκτημα, επειδή θα χρησιμοποιούν λιγότερο καύσιμο, και θα ξεκινήσουν τον αγώνα με ένα πιο ελαφρύ μονοθέσιο. Αλλά, η δύναμη θα μπορούσε να δημιουργήσει πιο ενδιαφέροντες αγώνες.

  • Βασιλης

    Ρε δεν τα αφηνεται ολα ελευθερα λεω εγω να γινει της ποπης…μονο ετσι θα ειναι ολοι ευχαριστημενοι….σιγα μην παγωσουν οι κινητηρες γιατι εσεις δεν μπορειτε να φτιαξεται ενα μοτερ της προκοπης

  • Κούκος

    Ελληνικό κοινοβούλιο καταντήσατε ρεεεε!!!!

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Όταν βλέπεις ότι στα επόμενα 3 χρόνια δεν θα πάρεις πρωτάθλημα, λογικό είναι να θέλεις αλλαγές, τάχα για το καλό του σπορ.

  • Τι μου θυμίζουν, τι μου θυμίζουν αυτές οι δηλώσεις????
    Ααααααα………ναι!!!!!
    Τότε που οι Γάλλοι είχαν ζητήσει και πάλι παγωμα κινητήρων και πήρανε 4 κατασκευαστών.
    Δεν πειράζει όμως, εκεί στο Viry Chatillon θα θυμηθούν κάποτε ότι αυτοί ήταν οι οποίοι ζητούσαν απεγνωσμένα τους υβριδικούς V6 κινητήρες.
    Περαστικά σας…………..

    • georgekaras

      ας παγωσουν τους κινητηρες το 2020 ,για μετα το 21 πραγματικα τι θα αλλαξει ?Θα παμε σε v8?θα μεινουμε στα υβριδικα με ανεφοδιασμους και μεγαλυτερη ροη ?

  • Lefteris2432
  • τελικα μεσα σε αυτα τα 8 χρονια που θα εχουμε τους turbo-hybrid κινητηρες………θα πετυχουν στην F1 την οικολογια που ηθελαν…..και τα εργοστασια θα κανουν αποσβεση των κεφαλαιων που ξοδεψαν ?

    • georgekaras

      αρα αποδεχονται την αποτυχια τους και παραδεχονται οτι δεν χασαν απο πελατη την μερσεντες

  • Emmanouil Laios

    Φέρε πίσω την αντρίκια F1 ρε!!!
    Βάλε 20.000 στροφές τον κόφτη να μπει και καμια bmw μέσα…πέτα και τις μπαταρίες απο τα τηλεκατευθυνόμενα και απόλαυστε F16 στην άσφαλτο να σηκώνετε η τρίχα κάγκελο με τα ουρλιαχτά!!!! Αν και Φερραρι αυτά τα μοτέρ τις BMW…παναγία μου!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=YqYPU3MNqHw

    https://www.youtube.com/watch?v=aRkDXqeIMQM

    https://www.youtube.com/watch?v=_3-j7O9OSps

    • Emmanouil Laios

      Συγχυστηκα πάλι βραδιάτικα με τις π@π@αριές που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια και δεν μπορούμε να τις κόψουμε!!!!!!!

    • georgekaras

      και τοτε papaριες βλεπαμε αλλα νικουσαμε και δεν υπηρχε internet και περιμεναμε τον Πουρναρακη να μας κανει τα παραπονα

    • Scooby r22b
    • Soko

      Και το μοτέρ μου κελαηδαει ανατολη σε Δύση ατμόσφαιρα σε αγαπάω !!! 20000 rpm ..

  • Anestis Genk

    μάλλον θα έχουν προβλήματα υπερθέρμανσης

  • thymios tsilimparis

    Το θεωρώ απόλυτα φυσιολογικό.
    Η ταυτόχρονη εξέλιξη δύο κινητήρων θα δώσει σαφές πλεονέκτημα για μια ακόμα φορά στους Γερμανούς, οι οποίοι (μαγκιά τους φυσικά) έχουν ένα εξαιρετικό κινητήρα αυτή τη στιγμή και πιθανότατα θα κληθούν να τον εξελίξουν λιγότερο σε σχέση με Ιταλούς, Γάλλους και Ιάπωνες.
    Αυτό πρακτικά σημαίνει λιγότερο προσωπικό, λιγότερα κονδύλια κ.ο.κ.
    Από την άλλη όλοι οι υπόλοιποι θα αποκτήσουν μειονέκτημα στην δυνατότητα ανάπτυξης του νέου κινητήρα, αφού θα ασχολούνται περισσότερο με τον παλιό.

    Τώρα στα των νέων κινητήρων…η δική μου άποψη είναι απλή. Πάρε 150 λίτρα καυσίμου κανε ό,τι θες. Θες τούρμπο; Θες ατμόσφαιρα; Θες υβριδικό; Θες 8 κυλίνδρους; Θες 12; Κάνε τη μελέτη σου με μόνο περιορισμό το καύσιμο. Να δούμε πολύστροφα μοτέρ πλάι σε μικρότερα τούρμπο, να δούμε ακόμα και διαφοροποιημένα μονοθέσια, λόγω διαφορετικών διαστάσεων και απαιτήσεων κάθε τεχνικής λύσης!