Ήταν Μάιος του 2013 όταν ανακοινώθηκε με κάθε επισημότητα ότι η Honda θα επιστρέψει στην Fomrula 1 προμηθεύοντας με τα power units τα μονοθέσια της McLaren από το 2015. Για την επανεμπλοκή του Ιάπωνα κολοσσού στο κορυφαίο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η εταιρία επένδυσε μεγάλα ποσά και εκσυγχρόνισε τις εγκαταστάσεις της Mugen στο Milton Keynes, κάνοντας τες δικές της. Εκεί, πλέον εδρεύει το ευρωπαϊκό κέντρο έρευνας και ανάπτυξης του τμήματος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της Honda.

Η ανάπτυξη και κατασκευή των υβριδικών power units γίνεται στην Ιαπωνία και πιο συγκεκριμένα στο κέντρο ερευνών της εταιρείας στο Tochigi. Όμως, για να λειτουργήσει σωστά το εγχείρημα, οι Ιάπωνες αποφάσισαν να δημιουργήσουν και μία βάση επί Ευρωπαϊκού εδάφους, χρησιμοποιώντας τις προαναφερθείσες εγκαταστάσεις. Σε αυτό το χώρο φυλάσσονται, διατηρούνται και ανακατασκευάζονται οι κινητήρες που χρησιμοποιούν οι Scuderia AlphaTauri και η Red Bull Racing.

Στις αρχές του μήνα, η Honda ανακοίνωσε ότι στο τέλος του 2021 θα αποχωρίσει από την F1, αφού απέβαλε από πάνω της τη “ρετσινιά” της αποτυχημένης συνεργασίας με την McLaren. Η ιαπωνική εταιρία φεύγει επιτυχημένη και με ψηλά το κεφάλι, καθώς απέδειξε με τις νίκες των Red Bull και AlphaTauri ότι έχει ένα κορυφαίο power unit. Κοινώς, το οτιδήποτε παραπάνω δεν ήταν στο χέρι της, αλλά στο σχεδιασμό των μονοθέσιων της αυστριακής ομάδας.

Όπως γνωρίζεις, η τελευταία έχει έδρα το Milton Keynes της Αγγλίας, με τις εγκαταστάσεις της Red Bull να απέχουν μόλις 7,7 χλμ. (11 λεπτά) από αυτές της Honda. Η αυστριακή ομάδα έχει αποδείξει ότι βρίσκεται με την αξία της στη Formula 1 και θέλει να συνεχίσει να βρίσκεται σε αυτό το κορυφαίο επίπεδο. Η απόφαση της Honda την αφήνει ξεκρέμαστη, καθώς για το 2022 έχει δύο επιλογές για power units, είτε να στραφεί σε έναν από τους υπάρχοντες κατασκευαστές (Ferrari, Mercedes, Renault), είτε να κατασκευάσει τα δικά της. Και τα δύο σενάρια εμπεριέχουν μεγάλα ρίσκα, ενώ ως προέκταση του δεύτερου είναι η εξαγορά των δικαιωμάτων των κινητήρων από την Honda και δημιουργήσει νέο τμήμα κινητήρων που θα αναλάβει την εξέλιξη των υπαρχόντων.

Μιλώντας για το πρώτο σενάριο, Ferrari και Mercedes έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν προτίθενται να προμηθεύσουν με τα power units τους την Red Bull, και έτσι απομένει η Renault. Η Γαλλική εταιρία υποχρεούται -βάσει ισχύουσας Συμφωνίας Ομονοίας- να δώσει τους κινητήρες της σε ομάδα που θα της ζητηθεί, καθώς -μέχρι στιγμής- η Renault έχει τις λιγότερες ομάδες ως πελάτες, ήτοι καμία.

Μιλώντας για το δεύτερο σενάριο, ο Helmut Marko, σύμβουλος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Red Bull, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη του σε γερμανικό μέσο ότι αυτό θα ήταν βιώσιμο, τονίζοντας:

Είναι ένα πολύ περίπλοκο θέμα. Εξίσου περίπλοκο όσο είναι αυτοί οι κινητήρες. Θα το προτιμούσαμε. Υπό την προϋπόθεση πως οι συνομιλίες με τη Honda θα είναι θετικές, θα αναλάβουμε τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και ό,τι είναι απαραίτητο για να προετοιμάσουμε και να αναπτύξουμε τους κινητήρες στο Milton Keynes.

Αλλά αυτό είναι δυνατό μόνο με την προϋπόθεση ότι οι κινητήρες θα έχουν παγώσει μέχρι τον πρώτο αγώνα το 2022, το αργότερο. Δεν μπορούμε να αντέξουμε περαιτέρω ανάπτυξη, ούτε τεχνικά ούτε οικονομικά. Αυτό είναι το προαπαιτούμενο.