Την περασμένη εβδομάδα, συγκεκριμένα στις 9:27 μ.μ. την Παρασκευή 23 Μαρτίου, συνέβη ένα τροχαίο δυστύχημα σε ένα Model X στον αυτοκινητόδρομο 101, στο Mountain View της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, στο οποίο ο 38χρονος οδηγός του έχασε τη ζωή του. Σήμερα η Tesla ανακοίνωσε πως κατά τη διάρκεια του δυστυχήματος το σύστημα αυτόματης οδήγησης, Autopilot ήταν ενεργοποιημένο.

Ο 38χρονος οδηγός Walter Huang, πρώην προγραμματιστής της EA, κατευθυνόταν με το Model X του στα γραφεία της Apple όπου εργαζόταν, με την Tesla να αναφέρει πως το σύστημα Autopilot ήταν ενεργοποιημένο, με την απόσταση ακολούθησης του adaptive cruise control να είναι ρυθμισμένη στο ελάχιστο επιτρεπτό όριο. Ο οδηγός, παρότι είχε λάβει πολλαπλές οπτικές και μια ακουστική προειδοποίηση, δεν είχε βάλει τα χέρια του στο τιμόνι, με το σύστημα να καταγράφει πως τα χέρια του δεν οδηγού δεν βρισκόταν στο τιμόνι 6 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση, χρόνος αρκετός προκειμένου να αποφευχθεί το δυστύχημα.

Η εταιρία αναφέρει πως ο οδηγός είχε περίπου πέντε δευτερόλεπτα και 150 μέτρα καθαρού οπτικού πεδίου προκειμένου να δει το τσιμεντένιο διαχωριστικό με τον κατεστραμμένο αποσβεστήρα συγκρούσεων, αλλά τα αρχεία καταγραφής του οχήματος δείχνουν πως ο οδηγός δεν έκανε καμία ενέργεια.

Το αυτοκίνητο προσέκρουσε στο τσιμεντένιο διαχωριστικό στηθαίο και τυλίχθηκε αμέσως στις φλόγες, πριν πέσουν πάνω του άλλα δύο αυτοκίνητα. Ο 38χρονος οδηγός υπέκυψε στα τραύματά του, λίγο αργότερα, στο νοσοκομείο.

Ο αποσβεστήρας συγκρούσεων είχε καταστραφεί από άλλο ατύχημα και δεν είχε αντικατασταθεί, με την Tesla να μην αναφέρει τι δράσεις πήραν τα αυτοματοποιημένα συστήματα του αυτοκινήτου. Δήλωσε ωστόσο πως το Autopilot έχει πραγματοποιήσει με επιτυχία περισσότερα από 200 ταξίδια τη μέρα, -πάνω από 85.000 φορές συνολικά – σε αυτό το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου, ενώ επανέλαβε πως ο κατεστραμμένος αποσβεστήρας συγκρούσεων στο στηθαίο ήταν ο λόγος που η πρόσκρουση ήταν τόσο σοβαρή.

H Tesla στην ανακοίνωσή της καταλήγει:

Στις ΗΠΑ, σημειώνεται ένα θανατηφόρο τροχαίο κάθε 140 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε όλα τα οχήματα από όλους τους κατασκευαστές. Στην Tesla, σημειώνεται ένας θάνατος, συμπεριλαμβανομένων θανάτων πεζών, κάθε 515 εκατομμύρια χιλιόμετρα στα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με Autopilot. Αν οδηγείτε ένα Tesla με Autopilot έχετε 3,7 φορές λιγότερες πιθανότητες να εμπλακείτε σε ένα θανατηφόρο τροχαίο.

Το Autopilot της Tesla δεν αποτρέπει όλα τα ατυχήματα – κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατο – αλλά τα κάνει πολύ λιγότερο πιθανά να συμβούν. Αναμφισβήτητα κάνει τον κόσμο ασφαλέστερο για τους επιβάτες, τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

Κανείς δεν ξέρει τα ατυχήματα που δεν έχουν γίνει, γνωρίζουμε μόνο αυτά που συνέβησαν. Οι επιπτώσεις της μη χρήσης Autopilot εξαιτίας μιας ανακριβούς πεποίθησης πως δεν είναι ασφαλές, θα είναι πολύ σοβαρές. Υπάρχουν περίπου 1,25 εκατομμύρια θάνατοι στην άσφαλτο παγκοσμίως. Αν τα τωρινά στάνταρ ασφαλείας της Tesla εφαρμόζονταν παντού, αυτό θα σήμαινε 900.000 ζωές που σώθηκαν ανά χρονιά. Αναμένουμε πως η ασφάλεια των αυτόνομων οχημάτων θα είναι 10 φορές μεγαλύτερη από τα μη-αυτόνομα οχήματα.

Ωστόσο ο αδερφός του θύματος σε σύνεντευξή του δήλωσε πως ο αδερφός του είχε εκφράσει τα παράπονά του πως το αυτοκίνητο του έτεινε προς εκείνο το συγκεκριμένο διαχωριστικό και άλλες φορές. Είχε απευθυνθεί στην Tesla, αλλά οι μηχανικοί της δεν μπόρεσαν να αναπαράγουν το φαινόμενο.

Να σημειωθεί πως τον Ιούλιο του 2016 ο Joshua Brown έχασε τη ζωή του μέσα σε ένα Tesla Model S που είχε ενεργοποιημένο το σύστημα Autopilot.

  • γιαυτο ειναι το βιβλιαρακι στο ντουλαπακι του αυτοκινητο…η το αναλογα app ….για να διαβασεις πως λειτουργει σωστα το καθε συστημα….. :-/

    • Mika

      Read the fucking manual, το λενε ολοι αλλα κανεις δεν το κανει!!
      :p

  • Anestis Genk

    Ο οδηγός υπέκυψε στην πίστη του για την τεχνολογία.

    • αυτο που λες ??η για το κουφιο του το μυαλο που δεν εκανε αυτα που του οριζει η τεχνολογια ?

    • a_f_a

      μπαμπίνε, αυτή ειναι η ανθρώπινη φυσιολογία. να κάνει οικονομία δυνάμεων. το λάθος ειναι της τεχνολογίας που δε προβλέπει τον ανθρώπινο παράγοντα και τις προβληματικές του συμπεριφορές στο τρόπο που η τεχνολογία (οι μηχανικοί βασικά) ΝΟΜΙΖΟΥΝ οτι θα συμπεριφερθεί ο ανθρωπος χρησιμοποιόντας τη τεχνολογία.
      το λάθος ειναι των μηχανικών που κατσκευάζουν προυποθέσεις ο εγκέφαλος να “αράξει”.

    • δεν ξερω αν θα χρησιμοποιησω σωστη ορολογια τωρα….αλλα αυτη η τεχνολογια τωρα προυποθετει για την ορθη λειτουργιας της να τηρηθουν μερικοι κανονες…δεν ειναι αλανθαστη…και γιαυτον τον λογο προυποθετει ο οδηγος να εχει τα χερια του στο τιμονι…ωστε να μπορεσει εγκαιρως να διορθωσει το οποιοδηποτε λαθος…..οπως συναιβει και δεν εγινε……
      ειναι σαν μερικους που παιρνουν αδιαβροχο κινητο που ειναι για λιγο νερακι..ισα να σου πεσει κανα ποτηρι με νερο πανω….και αυτοι πανε και μου κανουν καταδυσεις..και οταν χαλαει πανε και βριζουν την Χ εταιρια οτι και καλα τους πουλησε αδιαβροχο κινητο……

  • Petros K

    Δηλαδή το είχε παρατηρήσει κιόλας ότι το σύστημα “μπερδευόταν” σε αυτό το σημείο του δρόμου, σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα του αδερφού του, είχε απευθυνθεί στην Tesla χωρίς να βρουν λύση, αλλά παρ’ όλα αυτά συνέχιζε να χρησιμοποιεί το Autopilot καθημερινά στον ίδιο δρόμο! Συγγνώμη αλλά αυτό λέγεται ανθρώπινη βλακεία, αφού ακόμη και μετά τα προειδοποιητικά σήματα του αυτοκινήτου, εκείνος δεν έκανε κάποια ενέργεια για να σώσει ουσιαστικά την ίδια την ζωή του!

    • Hercooligan

      Προφανώς αυτά του είπε να πει ο δικηγόρος, για να διεκδικήσει αποζημίωση από την Tesla.

  • Christos Dimou

    Ο οδηγός είχε αποκοιμηθει. Απλά τις προηγούμενες φορές τον είχε γλυτώσει η τεχνολογία. Τώρα ήταν η ώρα του.