Το Toyota FT-HS παρουσιάστηκε στην έκθεση του Detroit τον Ιανουάριο του 2007 και αποτέλεσε το πρώτο εκ των πρωτοτύπων που έδειξε η ιαπωνική εταιρία, ως προπομπούς του GT86/BRZ. Ξεκινώντας από το όνομα, το FT προέρχεται από τα αρχικά Future Toyota, και έκτοτε χρησιμοποιείται από όλα τα concepts της ιαπωνικής εταιρίας. Το HS αποτελεί τη συντομογραφία του Hybrid Sport, καθώς αρχικά η Toyota ήθελε το νέο της sport μοντέλο να έχει υβριδικό σύστημα.

Όμως, το 2008, η Toyota αγόρασε το 16,5% της Fuji Heavy Industries (σημερινή Subaru Corporation) στην οποία ανήκει η Subaru. Η Toyota, με επικεφαλής του project τον Tetsuya Tada, προσέφερε στη Subaru τη δυνατότητα να συμμετάσχει στο νέο σπορ coupé, και να εξελίξει το νέο μπόξερ κινητήρα D-4S.

Η Subaru απέρριψε αυτή τη προοπτική, καθώς το project ερχόταν σε αντίθεση με τη φήμη της για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και τετρακίνητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το porject να σταματήσει για έξι μήνες, με την Toyota να καλεί δημοσιογράφους και μηχανικούς της Subaru να δοκιμάσουν ένα πρωτότυπο δοκιμών. Μετά από αυτή τη δοκιμή, η Subaru συμφώνησε να εμπλακεί περαιτέρω στην ανάπτυξη του αυτοκινήτου. Το 2009 παρουσίασαν το FT-86 concept, για να δούμε την έκδοση παραγωγής το 2012. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία…

Γυρνώντας στο Toyota FT-HS, ο στόχος της εταιρίας για το πισωκίνητο υβριδικό sport μοντέλο ήταν να παράγει 400 άλογα και να επιτύχει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε περίπου 4 δευτερόλεπτα. Το πρωτότυπο συνδύαζε έναν 3,5-λίτρων V6 κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, με τρόπο παρόμοιο όπως το Lexus GS450h. Σε αντίθεση με το GS (και σχεδόν όλα τα άλλα υβριδικά αυτοκίνητα), η ενδεχόμενη έκδοση παραγωγής του FT-HS θα χρησιμοποιούσε ένα σύστημα πυκνωτών σχεδιασμένο ειδικά για γρήγορη φόρτιση και αυξημένη απόδοση.

Ο κινητήρας συνδυαζόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων, με τους τροχούς του αυτοκινήτου να ήταν κατασκευασμένοι από carbon και να ήταν 21 ιντσών. To concept είχε χαρακτηριστεί ως το όραμα για την Toyota Supra του μέλλοντος, ωστόσο, τα σχέδια τελικά μπήκαν στο ράφι ένα χρόνο μετά το ντεμπούτο του concept λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Το FT-HS σχεδιάστηκε από το Calty Design Research, το στούντιο σχεδιασμού της Toyota που δημιουργήθηκε το 1973 στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. Ο σχεδιασμός του είχε κάνει εξαιρετικά θετική εντύπωση, χάρη στο σφηνοειδές του στυλ, την “πλωτή” πίσω κολόνα, καθώς και την απουσία μεσαίας κολόνας. Ακόμα και σήμερα, 11 χρόνια μετά, ο σχεδιασμός της καμπίνα εξακολουθεί να φαίνεται φουτουριστικός και έχει αυτή την μινιμαλιστική προσέγγιση που βλέπουμε ολοένα και περισσότερο αυτές τις μέρες.

Το 2+2 αμάξωμα διέθετε μια εντυπωσιακή αναδιπλούμενη οροφή, κατασκευασμένη από carbon και kevlar. Είχε παρόμοια λειτουργία με targa μοντέλα, καθώς από coupe μετατρεπόταν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα σε cabrio. Tα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονταν όταν η οροφή ήταν ανοιχτή, ενώ από carbon ήταν και πίσω διαχύτης για να διατηρηθεί το βάρος χαμηλά.