Σύμφωνα με τα στοιχεία μιας πανευρωπαϊκής έρευνας τα πιο ρυπογόνα οχήματα στην Ευρώπη βρίσκονται στη Τσεχία. Η έρευνα εξέτασε την συμβολή εκπομπών τοξικών αερίων από οχήματα σε 25 χώρες της Ευρώπης, χρησιμοποιώντας στοιχεία όπως τα ποσοστά χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, τη μέση ηλικία των οχημάτων, τον αριθμό των οχημάτων ανά 1.000 κατοίκους και τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

1Πρωταθλήτρια η Τσεχία

Συνδυάζοντας τα μεμονωμένα αποτελέσματα, η μελέτη διαπίστωσε ότι πρωταθλητής στην ατμοσφαιρική ρύπανση είναι η Τσεχία. Μια από τις βασικές αιτίες γι’αυτό είναι ότι στη χώρα της Κεντρικής Ευρώπης κυκλοφορούν οχήματα ιδιαιτέρως κακής ποιότητας. Η μέση ηλικία ενός αυτοκινήτου είναι 14 χρόνια, έξι χρόνια περισσότερο από τον μέσο όρο της Βρετανίας.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Πολωνία και στην τρίτη η Εσθονία. Η Κροατία και η Σλοβακία ολοκληρώνουν την πεντάδα, κάνοντας την ανατολική Ευρώπη την πιο ρυπογόνο περιοχή στην ήπειρο.

2Η θέση της Ελλάδας

Οι Έλληνες οδηγοί βρέθηκαν να είναι από τους πιο καθαρούς στην Ευρώπη σκαρφαλώνοντας στην πρώτη δεκάδα, με τους πιο «πράσινους» οδηγούς να βρίσκονται στη Σουηδία.

Ο Fran Whittaker-Wood, δήλωσε:

Οι οδικές μεταφορές αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες πηγές ρύπανσης της ατμόσφαιρας και παρόλο που η έρευνά μας δείχνει ότι τα κακής ποιότητας οχήματα είναι ο παράγοντας που συμβάλλει περισσότερο στην εκπομπή τοξικών ουσιών, η πραγματικότητα είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητά τους με βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις, λόγω υψηλού κόστους.

Εάν οι κυβερνήσεις είναι διατεθειμένες να μειώσουν τα επίπεδα ρύπανσης των οχημάτων τότε χρειάζεται να γίνουν περισσότερα για να καταστούν αυτά τα οχήματα πιο προσιτά σε όλους.

3Αναλυτικά οι 25 ευρωπαϊκές χώρες με τα πιο ρυπογόνα οχήματα είναι:

  1. Τσεχία
  2. Πολωνία
  3. Εσθονία
  4. Κροατία
  5. Σλοβακία
  6. Σλοβενία
  7. Ισπανία
  8. Ρουμανία
  9. Αυστρία
  10. Ουγγαρία
  11. Λουξεμβούργο
  12. Λετονία
  13. Ιταλία
  14. Λιθουανία
  15. Βέλγιο
  16. Γαλλία
  17. Γερμανία
  18. Ηνωμένο Βασίλειο
  19. Ελλάδα
  20. Πορτογαλία
  21. Ολλανδία
  22. Δανία
  23. Φινλανδία
  24. Ιρλανδία
  25. Σουηδία
  • Giannisk

    Η Ελλάδα στην δεκάδα? Μόνο τα ταξί να βάλεις διεκδικούμε άνετα την τελευταία θέση.

    • Akis Dk

      Πιστευω και τα φορτηγα μας βγαζουν πραμα…..

  • Smartass

    Έλαβαν υπόψιν τις νταλίκες και τα συρόμενα που μπορούν κυκλοφορούν μόνο εντός Ελλάδος γιατί είναι χρέπια;;

  • Bon Viveur

    Είδατε ρε ο Τσιπρας? Με τον κομμουνισμό έχετε λεφτά να πάρετε καινούργιο αμάξι!! Να τα λέμε κι αυτά… 😛

    • Smartass

      Όχι μόνο αυτό. Με την 2η φόρα αριστερά μας μένουν χρήματα για να συντηρούμε άριστα αυτά που κατέχουμε ήδη!!
      :D

    • Bon Viveur

      Χαχαχα αυτό που το βάζεις! Μία ζωή αχαριστος ο νεοέλληνας! 😛

  • σκεφτεσαι τι οχηματα βλεπεις στον δρομο καθημερινα………και μετα λες…….ρε τι στo διαολο κυκλοφορει εκει πανω στην τσεχια !!!!!
    σιγουρα η ερευνα θα μπαζει…..γιατι θα εχουν παρει δεδομενα σαν αυτα που δινανε στην κρητη οι αγροτες και οι ελιες εφταναν ως τον βολο !!!! :-P

    • VICTH0R

      Πριν από λίγο διάβασα το άρθρο με τις πιο ρυπογόνες μάρκες αυτοκινήτου, όπου η τσέχικη Skoda είναι από τις πιο ρυπογόνες. Μάλλον από την Skoda είναι αυτή η κατάταξη.

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Η έρευνα δεν μπάζει καθόλου.Μια χαρά τα περιγράφει.
      Έχω ταξιδέψει σχεδόν σε όλες τις Χώρες, της βρώμικης δεκάδας.Έψαχνα μπουκάλα οξυγόνου, για να πάρω καμιά τζούρα….
      Να σε πληροφορήσω, πως κυκλοφορούν με πολύ πιο νέα μοντέλα από αυτά που έχουμε εμείς….

      Το έγκλημα είναι, πως τα περισσότερα που αγοράζουν εδώ και δεκαετίες,
      είναι DIESEL.
      Το τι ντουμάνια βγάζουν από πίσω ΔΕΝ περιγράφεται!
      Εμάς μας έχει ψιλοσώσει το γεγονός, πως τόσα χρόνια το σάπιο μπουρδελοκαύσιμο, απαγορευόταν στις μεγαλουπόλεις.
      Χρειάζεται ΑΜΕΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ των πετρελαιοκίνητων και κατάργηση των πετρελαιοκίνητων ΤΑΞΙ.

    • anagnwsths

      Το αστείο είναι οτι “μεγαλο” δημοσιογράφοι του έντυπου τύπου πριν 15-20 χρόνια ούρλιαζαν για το πόσο οπισθοδρομικοί ήμασταν που απαγορεύαμε στον Κοντέλη, Σαρακάκη και λοιπούς να ξεστοκάρουν σαπίλα όταν πλησίαζε η εφαρμογή του euro 3 πίσω στο 2000 .

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Αυτά τα πανιά σερβιέτες δημοσιοΚΑφροι κατέστρεψαν την Χώρα μας και όλη την Ευρώπη ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ.
      Φερέφωνα πρακτόρια του κερατά,που ο κάθε σανομπετόβλακας τους πιστεύει.

    • Bon Viveur

      Greek statistics!! 😛😛

    • καλα το αλλο με τους υπεραιωνοβιους που το πας ??? ντεμεκ μεσογειακη διατροφη και πρασινα αλογα. για να φτασεις 100+για πλακα…..στα 80 ειχαν πεθανει και απλα τα εγγονια επαιρναν ακομα τη συνταξη !!!! :-P

  • VICTH0R

    Η Εσθονία βρίσκεται ψηλά λόγο μικρής φορολογίας σε μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα και όλοι αγοράζουν αυτά. Η Τσεχία μάλλον γιατί είναι γεμάτη Skoda και η Ρουμανία για την Dacia. Χώρια που αυτές οι χώρες από την κεντρική Ευρώπη εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα 8-10 ετών από Γερμανία κυρίως άλλα και από άλλες χώρες.

  • Anestis Genk

    Όσο “καθαρής τεχνολογίας” (my ass) και να είναι, τα άλογα ρυπαίνουν. Οπότε η ποινικοποίηση του αυτοκινήτου (τέλη, τεκμήρια, μπετζίνες) στην Ελλάδα είναι οικολογική, τι να κάνουμε, οικολογία πραγματική = φτώχεια στα μάτια του καταναλωτή.