Το Audi e-tron σε κλωβό Faraday

Σχετικά άρθρα

Η έκδοση παραγωγής του e-tron προαναγγέλλει την έναρξη μιας νέας εποχής για την Audi. Το μοντέλο θα αποτελέσει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με δυνατότητα φόρτισης σε σταθμούς με ισχύ έως 150 kW. Σε μόλις 30 λεπτά της ώρας, το ηλεκτροκίνητο SUV θα είναι έτοιμο για την επόμενη μεγάλη διαδρομή του ταξιδιού του. Οι μεγάλες μπαταρίες ιόντων λιθίου του διασφαλίζουν μία εξίσου μεγάλη αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το νέο κύκλο WLPT που περιλαμβάνει μετρήσεις και σε πραγματικές συνθήκες.

Για την παρουσίαση ενός τόσο καινοτόμου μοντέλου, η Audi επέλεξε ένα εξίσου εντυπωσιακό concept, τοποθετώντας το e-tron μέσα σε ένα τεράστιο κλωβό Faraday! Ο κλωβός Faraday που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις υψηλής τάσης της Siemens στο Βερολίνο έχει διαστάσεις 42x32x25 μέτρα. Μία ομάδα από ηλεκτρολόγους και μηχανολόγους ερευνά στο μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο του είδους στον κόσμο, την ενέργεια που εκλύουν ηλεκτρικές εκκενώσεις, τάσης έως 3.000.000 Volt.

https://www.youtube.com/watch?v=Yx-zaMApKGM

Κατασκευάστηκε το 1958 και μέσα σε αυτόν τον παραβολικό κλωβό υπάρχει μία μονάδα παραγωγής υπέρ-υψηλής τάσης στο μέγεθος ενός σπιτιού. Και το πρωτότυπο Audi e-tron βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του. Εκθαμβωτικές λάμψεις χορεύουν πάνω από την οροφή του αυτοκινήτου φωτίζοντας την αίθουσα έως τα 25 μέτρα που είναι το ύψος της. Οι ειδικοί έχουν ως στόχο μία ελεγχόμενη φωτεινή βολή υπερ-υψηλής τάσης προς το αυτοκίνητο.

Φόρτιση καθ’ οδόν: με ισχύ έως 150 kW στους σταθμούς ταχυφόρτισης.

Στους σταθμούς υψηλής ισχύος που χρησιμοποιούν το Ευρωπαϊκό πρότυπο φόρτισης «Combined Charging System» (CCS), όπως αυτό του δικτύου Ionity, το πρωτότυπο Audi e-tron έχει την δυνατότητα να πραγματοποιήσει την επόμενη μεγάλη του διαδρομή σε λιγότερα από 30 λεπτά. Αυτό είναι εφικτό χάρη στην εξελιγμένη θερμική διαχείριση του συστήματος για τη μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο δάπεδο του αυτοκινήτου, έχει ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh και προσφέρει πάνω από 400 χιλιόμετρα κίνησης με μία φόρτιση και στις ρεαλιστικές δοκιμές του κύκλου WLTP. Πρόκειται λοιπόν για ένα ηλεκτρικό SUV με ευκολία στην καθημερινή χρήση. Μέχρι το τέλος του 2018, θα υπάρχουν σχεδόν 200 σταθμοί υψηλής φόρτισης (HPC) με τον καθένα να διαθέτει έξι παροχές φόρτισης. Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει 400 τοποθεσίες σε διαστήματα 120 χιλιομέτρων, κατά μήκος των αυτοκινητόδρομων και των κυρίων οδών μέχρι το 2020.

Εκτός από την ταχυφόρτιση σε συνεχές ρεύμα, το ηλεκτρικό SUV μπορεί επίσης να φορτιστεί σε εναλλασσόμενη AC παροχή έως 11 kW και προαιρετικά έως 22 kW. Έτσι οι οδηγοί και χρήστες του ηλεκτρικού SUV θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερους από 65.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλη την Ευρώπη.

Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σημαντικά μέσα στα επόμενα χρόνια. Στο λανσάρισμα, η Audi θα προσφέρει στους πελάτες του e-tron μια απλοποιημένη πρόσβαση στο περίπου 80% από αυτούς τους σταθμούς φόρτισης στο πλαίσιο προνομιακής υπηρεσίας. Είτε πρόκειται για ρεύμα AC ἠ DC, είτε για ισχύ 11 kW ή 150 kW – μια κάρτα θα είναι ότι χρειάζεται κάθε πελάτης για κάθε διαδικασία φόρτισης. Το μόνο που θα έχουν να κάνουν οι πελάτες είναι μία εγγραφή για μία φορά στην διαδικτυακή πύλη myAudi και να συνάψουν μια σύμβαση φόρτισης. Η χρέωση είναι αυτοματοποιημένη και δεν απαιτεί καμία φυσική μορφή πληρωμής. Η διαδικασία θα γίνει ακόμη πιο εύχρηστη με την λειτουργία Plug & Charge, η οποία θα εισαχθεί το 2019. Πλέον δεν θα είναι απαραίτητη κάποια κάρτα – το ίδιο το αυτοκίνητο αυτόματα θα εξουσιοδοτεί και θα «ξεκλειδώνει» από μόνο του το σταθμό φόρτισης.

Τα ταξίδια και οι εκδρομές θα μπορούν να σχεδιαστούν στην εφαρμογή myAudi ή απευθείας στο αυτοκίνητο. Και στις δύο περιπτώσεις στον πελάτη εμφανίζεται η πιο κατάλληλη διαδρομή με τα απαιτούμενα σημεία φόρτισης. Το σύστημα πλοήγησης λαμβάνει υπόψη του όχι μόνο την φόρτιση της μπαταρίας αλλά επίσης και την κατάσταση της κυκλοφορίας υπολογίζοντας τον χρόνο άφιξης μαζί με αυτόν του χρόνου φόρτισης. Στον υπολογισμό της διαδρομής περιλαμβάνονται οι DC σταθμοί και οι περισσότεροι σταθμοί εναλλασσόμενου ρεύματος AC που υπάρχουν στην Ευρώπη.

Φόρτιση στο σπίτι: στάνταρ στα 11 kW, εναλλακτικά στα 22 kW

Η Audi προσφέρει εναλλακτικούς τρόπους φόρτισης στο σπίτι. Αν ο πελάτης το επιθυμεί ένας εξουσιοδοτημένος από το δίκτυο της Audi ηλεκτρολόγος μπορεί να ελέγξει τις επιλογές φόρτισης και τις υποδομές στον ιδιωτικό χώρο στάθμευσης. Το βασικό σύστημα φόρτισης προσφέρει δύο επιλογές: με παροχή ισχύος έως 2,3 kW και σύνδεση στα 230 Volt ή παροχή ισχύος έως 11 kW με τριφασικό στα 400 Volt. Στην τελευταία περίπτωση η μπαταρία μπορεί να φορτίσει πλήρως σε περίπου 8,5 ώρες. Με το προαιρετικό σύστημα φόρτισης η ισχύς διπλασιάζεται στα 22 kW με δεδομένο πως το ηλεκτρικό SUV είναι εφοδιασμένο με τον απαραίτητο δεύτερο φορτιστή.

Σε συνδυασμό με το οικιακό σύστημα διαχείρισης ενέργειας, το σύστημα φόρτισης προσφέρει έξυπνες λειτουργίες. Για παράδειγμα, το πρωτότυπο Audi e-tron μπορεί να φορτίσει με την μέγιστη επιτρεπόμενη έξοδο ισχύος δίχως να επιβαρύνεται το δίκτυο και οι λοιποί καταναλωτές ενέργειας – λαμβάνοντας υπ’ όψιν σε πραγματικό χρόνο τις δικές τους απαιτήσεις ενέργειας.

Η λειτουργία αυτή αποτρέπει την υπερφόρτωση του οικιακού δικτύου. Επιπρόσθετα, οι πελάτες μπορούν να προκαθορίσουν τις προσωπικές τους προτεραιότητες, όπως η φόρτιση σε περίοδο με χαμηλό τιμολόγιο. Αν το σπίτι είναι εξοπλισμένο με φωτοβολταϊκό σύστημα το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίζει με την ενέργεια που παράγεται από το εν λόγω σύστημα, διαθέτοντας επιπλέον και δυνατότητα πρόβλεψης ηλιοφάνειας!

Η εφαρμογή myAudi παρέχει εύκολο έλεγχο ακόμη και αν αναπαύεστε στον καναπέ του σπιτιού σας. Μέσω του εύχρηστου app υπάρχει δυνατότητα προγραμματισμού, ρύθμισης και ελέγχου της διαδικασίας φόρτισης και της προ-θέρμανσης/προ-ψύξης του ηλεκτρικού SUV. O χρήστης μπορεί να ορίσει την επιθυμητή ώρα αναχώρησης ώστε το πρωτότυπο Audi e-tron να φορτίσει και/ ή να ενεργοποιήσει το σύστημα κλιματισμού στην επιθυμητή θερμοκρασία.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η ABT βελτιώνει τα Audi Q8 και SQ8 στα 650 άλογα

H ABT παρουσιάζει την πρότασή της για τα ανανεωμένα Audi Q8 και SQ8, με το γερμανικό μοντέλο να έχει αποκτήσει νέο αεροδυναμικό bodykit, που...

Η VW θα πληρώσει αποζημιώσεις 50 εκατ. ευρώ σε 60.000 Ιταλούς λόγω του Dieselgate

Η Volkswagen ήρθε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με 60.000 Ιταλούς που τα αυτοκίνητά τους επηρεάζονται από το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών ρύπων, πληρώνοντας 50 εκατ. ευρώ. Ο...

BMW M3 Touring Vs Audi RS4 Avant. Ποιο είναι ταχύτερο στα 1.000 μέτρα;

Ποιο από τα δύο γρήγορα γερμανικά wagon είναι ταχύτερο στην επιτάχυνση στην ευθεία; Το Audi RS4 Avant εφοδιάζεται με τον 2,9-λίτρων V6 twin-turbo κινητήρα,...

“Χάζεψε” ένα Audi Sport Quattro S1 Group B 830 ίππων

Το Audi Quattro S1 Group B μεσουρανούσε στην Group B κατηγορία την δεκαετία του 1980 και φορά τον 2,1-λίτρων 5-κύλινδρο turbo κινητήρα που στη...