Στις 19 Μαρτίου ένα αυτόνομο όχημα της Uber παρέσυρε και σκότωσε μια γυναίκα, η οποία επιχειρούσε να διασχίσει το δρόμο με το ποδήλατό της. Με την Uber να έχει σχεδόν ολοκληρώσει τις έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος, το The Information, αναφέρει πως η Uber έχει ανακαλύψει πως το δυστύχημα προκλήθηκε από λάθος του λογισμικού, το οποίο αναγνώρισε το θύμα, Elaine Herzberg, που βρισκόταν στο μέσο του δρόμου, αλλά αποφάσισε ότι δεν έπρεπε να αντιδράσει αμέσως.

1Διάβασε επίσης

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι προγραμματισμένα να σε σκοτώσουν

Συγκεκριμένα το λογισμικό της Uber έχει τη δυνατότητα ανιχνεύει αντικείμενα γύρω από το όχημα και οι χειριστές ρυθμίζουν την ευαισθησία του λογισμικού ώστε το σύστημα να αντιδρά μόνο σε πραγματικές απειλές, όπως π.χ τα τσιμεντένια κολονάκια και όχι μια πλαστική σακούλα στο δρόμο. Το λογισμικό δεν είχε ρυθμιστεί σωστά με αποτέλεσμα το όχημα να παρασύρει την Elaine Herzberg.

Η Uber έχει καταλήξει σε συμβιβασμό για αποζημίωση της οικογένειας του θύματος. Τα επίσημα αποτελέσματα της έρευνας της Uber αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα, αλλά εκκρεμεί και η έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών.

  • απο τη μια γιαυτο ειναι οι δοκιμες….απο την αλλη αντε πες το αυτο στην οικογενεια του θυματος….. :-/

    • Scooby r22b

      Οι δοκιμές σε δημόσιους δρόμους αυτόνομων οχημάτων είναι κάτι παραπάνω από εγκληματική.
      Ο λόγος είναι ότι αυτομάτως, όλοι οι χρήστες του δρόμου μετατρέπονται σε πειραματόζωα χωρίς την συναίνεση τους.

      Άν θέλουν μπορούν να φτιάξουν τεράστιες πίστες οδικής κυκλοφορίας, όπου θα κυκλοφορούν και κανονικά οχήματα (μη αυτόνομα), θα υπάρχουν κούκλες πεζοί και ποδηλάτες, και γενικότερα μια μικρογραφία της οδικής και μη κυκλοφορίας μίας πόλης.
      Όταν φτάσουν στο σημείο να έχουν 0 ατυχήματα ας πάρουν άδειες για δημόσιους δρόμους γία να το τελειοποιήσουν.
      Όπως καταλαβαίνεις όμως αυτό θα στοιχίσει υπέρογκα σε χρόνο και χρήμα.

      Το να εξελιχθεί κάτι το οποίο δεν είναι άμεσα απαραίτητο επί πτωμάτων, επειδή κάποιοι θέλουν χθες τα αυτόνομα στούς δρόμους, είναι απλός γέλιο.

  • charris

    Δεν τίθεται θεμα για την αδικοχαμένη κύρια…ειναι κρίμα….

    Εδω απλα θέλω να αναφέρω το θέμα που έχει δημιουργηθεί και στη χώρα μας με τα ποδήλατα…
    Έβαλα on-board κάμερα για λόγους ασφαλείας….κ κατά καιρούς παρατηρώντας τι καταγράφω διαπίστωσα πως κανένα μα κανένα ποδήλατο δεν έχει καμία υποτυπώδη παιδεία να βγει στους δρόμους. ..φαναρια? στοπ? Διαβάσεις? Απλά δεν υπάρχουν….ας μη αναφέρω το πάμε δίπλα δίπλα κουβεντούλα κλείνοντας μια λωρίδα ακόμα κ σε λεωφόρους….

    Φαντάζομαι πως αυτοί κάνουν τα ίδια κ με τα αυτοκίνητα….
    Αλίμονο σε αυτόν που θα τρέχουν και στη μάνα π θα κλαίει…

    • SkidRAW

      Και μετα θελουν να τους σεβεσαι οτι βρισκονται και αυτοι στον δρομο μαζι σου.
      Αλλα τι συζηταμε τωρα, εδω βγαινουν το βραδυ και δεν εχουν ενα φως πανω οι πολιτισμενοι Ευρωπαιοι ποδηλατες!

    • Chris

      Δυστυχώς δεν υπάρχει παιδεία ούτε στους οδηγούς αυτοκινήτου ούτε ποδηλάτου

    • εδώ είχε βγει ζευγάρι ποδηλατών στην Κηφισιας!!! και είχε κλείσει όλη την δεξιά λωρίδα! Εντομεταξύ να εχεις κολλήσει απο πίσω τους με 10 και να προσπαθείς να βρεις χώρο να βγεις στη μεσαία που ερχόντουσαν οι αλλοι σφαίρα!

    • Chris

      Μιας και μιλάς για ποδηλάτες και είμαι ποδηλάτης, συμφωνώ ότι είναι πολλοί που έχουν τάσεις αυτοκτονίας, αλλά το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις με Ευρώπη ή οπουδήποτε αλλού γιατί εδώ δεν υπάρχουν ποδηλατοδρόμοι και δεν υπάρχει παιδεία ούτε στους οδηγούς αυτοκινήτου, ούτε στους ποδηλάτες. Το ο ένας ποδηλάτης δίπλα στον άλλο φυσικά και απαγορεύεται, αλλά όταν κινείσαι σε δρόμο ως ποδηλάτης πρέπει να είσαι περιπου στη μέση της λωρίδας και λίγο δεξιά. Είναι απίστευτα επικίνδυνο να πηγαίνεις σύριζα στο πεζοδρόμιο. Αυτό αναγκαστικά θα δημιουργήσει προβλήματα στη λωρίδα. Επίσης το αυτοκίνητο θα πρέπει να αφήνει τουλάχιστον 1-1,5μ απόσταση κατά την προσπέραση. Γι|αυτό θα πρέπει και οι 2 μεριές να είναι πιο προσεκτικοί και να σέβονται αλλήλους.

    • charris

      Συμφωνώ με αυτά που λες….ΑΛΛΑ….

      Άρθρο 16 Θέση επί της οδού παράγραφος 2.
      ο οδηγός, με εξαίρεση την περίπτωση απολύτου ανάγκης, υποχρεούται να κινείται αποκλειστικά στις καθορισμένες για την κατηγορία του οχήματός του ειδικές οδούς, οδοστρώματα και λωρίδες κυκλοφορίας όπου υφίστανται τέτοιες ………… οι δε οδηγοί μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων και μη μηχανοκίνητων οχημάτων, καθώς και οι οδηγοί ζώων, υποχρεούνται να κινούνται κατά μήκος οποιουδήποτε προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας βατού ερείσματος της οδού, εφόσον υπάρχει, και δεν προκαλείται δυσχέρεια στους χρησιμοποιούντες αυτό, άλλως πλησίον του άκρου δεξιού του οδοστρώματος…

      Επειδή είναι ένα θέμα που με εκνευρίζει αφάνταστα το έχω ψάξει αρκετά μιλώντας και με δικηγόρο και λόγο δουλειάς και διάφορους της τροχαίας
      με λιγα λόγια απαγορεύεται να βγεις με το ποδήλατο σε δημόσιο δρόμο εφόσον ενοχλείς.
      ΤΕΛΟΣ>…μόνο στην Ελλάδα έχουμε παραθυράκια με τη δικαιολογία οτι δεν έχουμε ποδηλατοδρόμους….κτλ κτλ κτλ και έχουν καταντήσει οι ποδηλάτες κοινωνική ομάδα.
      Οπου και να εχω πάει(ευρώπη η μη) δεν έχω δει ποδήλατο χύμα στο δρόμο
      βέβαια οκ δεκτό και αναγνωρίσιμο πως υπάρχει ποδητόδρομος.

    • Chris

      Έπιασες τώρα το νόμο της Ελλάδας που έχει να ανανεωθεί 200 χρόνια! Μόνο το γεγονός ότι λέει για πινακίδες κυκλοφορίας είναι καθόλα άτοπο. Ζωήλατο όχημα, αυτά γράφτηκαν τη δεκαετία του 50. Φυσικά συμφωνώ ότι είναι νόμος και πρέπει να τηρείται, αλλά γιαυτό είμαστε 200 χρόνια πίσω στην Ελλάδα, οι νόμοι είναι τόσο παρωχημένοι που κανένας δεν τους τηρεί. Να ξέρεις ότι γουστάρω τρελά τα αυτοκίνητα αλλά και το ποδήλατο, υπάρχουν και παραδείγματα:: Στη νότια Αμερική συχνά στους δρόμους υπάρχουν ταμπέλες ότι κυκλοφορούν ποδηλάτες και ότι πρέπει να αφήνεις τουλάχιστον 1,5μ. Στις ΗΠΑ επίσης κυκλοφορούν στους δρόμους. Στη Γερμανία υπάρχει απλά η δυνατότητα να πας παντού με ποδηλατοδρόμο, αλλά άκου και αυτό αν 15 ποδηλάτες ποδηλατούν μαζί, μπορούν να χρησιμοποιούν μια λωρίδα του δρόμου και μάλιστα λέει ο νόμος ότι όταν περάσει ο πρώτος με πράσινο, επιστρέπεται όλοι οι υπόλοιποι να περάσουν με κόκκινο. Μιλάμε βέβαια για τελείως διαφορετικές νοοτροπίες και παιδεία. Τέλος πάντων μεγάλη κουβέντα αλλά όταν υπάρχει ένα τεράστιο κομμάτι του πληθυσμού, ιδιαίτερα μέσα στην κρίση, που θέλει να μεταφέρεται με ποδήλατο και το κράτος το γράφει στα παλιά του τα παπούτσια, κάπως θα πρέπει να διεκδικηθεί το δικαίωμα.

    • charris

      Και ξαναλέω.. .συμφωνώ με αυτά που λες….αλλα είμαστε Ελλάδα….
      Εάν σε πατήσω και έχω λεφτά…με αυτούς τους νόμους θα σε κλαίει η μάνα σου….. οπότε κράτα το ποδήλατο σε καμία αλάνα.. .

      Δεν είμαι εγώ ο αντίπαλος σου…ουτε ο κυρΤακης ο ταξιτζης ούτε ο Μπάμπης με την νταλίκα….
      Το θέμα είναι μη γίνει το κακό….μετά ο πιο καλός δικηγόρος κερδίζει…ασχετα με το ποιος ποναει

    • Chris

      Τώρα αν συζητάμε τι θα γίνει αν γίνει το κακό έχουμε χάσει τη μπάλα. Συγγνώμη πάντως αλλά δε συμφωνώ, δλδ θα πρέπει να αποδέχομαι την κατάσταση, να βάζω το ποδήλατο στην άκρη και να κυκλοφορώ μόνο με το αμάξι μου επείδη έτσι είναι η κατάσταση και δεν πρόκειται να αλλάξει… Όχι προτιμώ να παίρνω το ποδήλατο και να έχω τα μάτια μου 14 και να πηγαίνω από δρόμους χαμηλής κυκλοφορίας.

    • charris

      δεν περιμενα να συμφωνεις…..ποδηλατης εισαι….
      η παιδεια εχει να κανει και με την τηρηση των νομων, μας συμφερει η οχι….

    • Chris

      πάνω από όλα είμαι άνθρωπος και είτε οδηγάω ποδήλατο, είτε αυτοκίνητο, είτε μηχανάκι έχω μάθει να σέβομαι τους υπόλοιπους. Αυτό είναι παιδεία. Είμαι στην Ελλάδα και θέλω να τηρήσω το νόμο λοιπόν. Δε θα βγάλω ζωήλατο όχημα, αλλά ποδήλατο στους δρόμους. Πάω στην αστυνομία να ζητήσω πινακίδες για το ποδήλατο. Με κοιτάνε σαν τρελό. Γυρνάω προς το σπίτι και βλέπω τυπά να πετάει το πλαστικό στου φρέντο στην άκρη του δρόμου εκεί που σε λίγες μέρες θα περπατάει ο ίδιος για να πάει στην παραλία. Πάω πίνω και εγώ το φρέντο μου για να θυμηθώ που ζω. Υποθετικά όλα αλλά είναι στην ελληνική καθημερινότητα. Αυτοί είναι οι νόμοι στην Ελλάδα. Ανύπαρκτοι. Απαρχαιωμένοι και γιαυτό δυστυχώς δεν τους τηρεί κανείς.

  • Va G

    και όσο περιμένω τα επόμενα σχόλια μέτρησα 11 αυτοκίνητα και 27 μηχανάκια που πέρασαν με κόκκινο… ή τέλος πάντων καραβαθύ πορτοκαλί της mclaren

  • rafael

    το μεγαλύτερο πρόβλημα των αυτόνομων είναι το ηθικό δίλημμα…προφανώς έβλεπε τη κυρία σα σακούλα (προβλέπει και το μέλλον το σύστημα είναι πολύ μπορστά λέμε) να σκοτώσει ένα μωρό η να πέσει πάνω σε 2 80χρόνους…??? ποιος αποφασιζει για αυτο????

  • το χειρότερο σε αυτή την ιστορία με τα “αυτόνομα” είναι ότι και πάλι τα πάντα έχουν σχέση με τα πιθανά κέρδη των εταιριών που θα εμπορεύονται τις λύσεις.

    ψεκάστε σκουπίστε τελειώσατε. “λάθος του λογισμικού, όλα καλά γυρίστε στις δουλειές σας, δεν υπάρχει κάτι άλλο να δείτε εδώ”

    πώς “αποφάσισε” ο αλγόριθμος να μη σταματήσει ή να στρίψει το όχημα για αποφυγή; ποιά ήταν η διαδικασία εντολών που ακολούθησε, if object in front, then ?

    τι σόι σφάλμα λογισμικού είναι αυτό; γενικώς έχετε δει εσείς λογισμικό που να δουλεύει 100%? δεν υπάρχει για αυτό δεν το έχετε δει. είναι το γνωστό πρόβλημα με την ai. το σίδερο υπάρχει, το λογισμικό είναι πρωτόγονο. στον άνθρωπο είναι ανάποδο. όταν το λογισμικό στρώνει, το σίδερο έχει σαπίσει.

    ποιός θα πεί στο ΔΣ μιας εταιρίας σαν αυτές ότι υπάρχει σφάλμα στον κώδικα; σε πέντε δισεκατομμύρια γραμμές κώδικα υπάρχει ένα σφάλμα.

    ποιά εταιρία θα κάτσει να ασχοληθεί; κερδοφορία και μερίσματα, αυτά απασχολούν.

    και ακόμα είμαστε στην αρχή, το μεγάλο πανηγύρι θα στηθεί όταν μπουν στη ζωή μας αλγόριθμοι που παράγουν αλγορίθμους. ουδείς θα μπορεί να εξηγήσει το “σκεπτικό” πίσω από μία απόφαση αλγορίθμου, δεν είναι άνθρωπος.

    https://waitbutwhy.com/2015/01/artificial-intelligence-revolution-1.html

    https://waitbutwhy.com/2015/01/artificial-intelligence-revolution-2.html
    στο δεύτερο μέρος έχει πολλά λινκς σχετικά με το θέμα, πολύ ενδιαφέροντα.

  • Bon Viveur

    Πολλές φορές στο δρόμο με αυτά που βλέπω μου έρχεται να αντιδρασω όπως το αυτόνομο της Uber..

    • JohnnyXP64

      indeed

  • Bon Viveur

    Πολλές φορές στο δρόμο με αυτά που βλέπω μου έρχεται να αντιδρασω όπως το αυτόνομο της Uber..

  • Anestis Genk

    “Εγώ αυτό αποφάσισα, τι θέτε τώρα;”…τους είπε η αυτοδιαχειριζόμενη κούτα.

  • Demetrios Hadjinicolaou

    (Ἀν)ήθικον δίδαγμα: Ἀφ’ οὗ θ’ ἀποζημιώσῃ τὴν οἰκογένεια τῆς φονευθείσης, καθάρισε ἡ Uber. Ἔτσι εἶν’ αὐτά. Ἅμα ἔχεις λεφτὰ σκοτώνεις καὶ ἀποζημιώνεις._

    • σε ολα τα τροχαια αυτο δεν ισχυει ?

    • Demetrios Hadjinicolaou

      Ὄχι, στὴν ἀνθρωποκτονία ἐξ ἀμελείας ὑπάρχει καὶ τὸ ποινικὸ κομμάτι. Ἕπεται καὶ δὲν ἀρκεῖ μόνον ἡ ἀστικὴ ἀποζημίωσι, ὅπως ὑπονοεῖ τὸ ἄρθρο ὅτι θὰ συμβῇ – μᾶλλον ἐξωδικαστικῶς – στὶς ΗΠΑ._

    • JohnnyXP64

      γαιτι γραφεις ετσι? :P
      περισπωμένες!!!!??? wow εχω να δω απο το 90ς

    • Scooby r22b

      Ase mas re file, edw alloi grafoun greeklish, autos se enoxlhse? ? :-P :-P :-P

    • Demetrios Hadjinicolaou

      M’ ἀρέσει πολύ ἡ ὄψι τῶν γραμμάτων μὲ τόνους καὶ πνεύματα. Ὅπως ἂν εἶχα χρήματα καὶ ἔχτιζα δικό μου σπίτι, δὲν θὰ προσελάμβανα μόνο πολιτικὸ μηχανικὸ γιὰ νὰ μοῦ κάνῃ ἕνα «κουτὶ» ἀλλὰ ἀρχιτέκτονα, γιὰ νὰ ἔχῃ ὡραῖο σχέδιο._

  • Smartass

    ”The car’s sensors detected the pedestrian, who was crossing the street with a bicycle, but Uber’s software decided it didn’t need to react right away.”
    Συμπέρασμα, το λογισμικό σκότωσε έναν άνθρωπο.