Η VW ανακοίνωσε ότι παρήγγειλε μπαταρίες που είναι σχεδόν ίσης αξίας με την αγοραία αξία της Tesla. Η VW ανέθεσε συμβάσεις αγοράς μπαταριών αξίας 40 δισεκατομμυρίων ευρώ – μια παραγγελία σχεδόν διπλάσιου ύψους σε σχέση με την αντίστοιχη μόλις πριν από λίγες εβδομάδες. Οι συμφωνίες φέρνουν τον γερμανικό κατασκευαστή σε απόσταση βολής από το επιδιωκόμενο συνολικό ποσό των 50 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Μέχρι το 2025, η VW σχεδιάζει να πουλάει μέχρι και 3 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ετησίως, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Herbert Diess στους επενδυτές την Πέμπτη κατά την ετήσια συνέλευση των μετόχων στο Βερολίνο.

Η VW κατασκευάζει περισσότερα αυτοκίνητα σε τέσσερις ημέρες απ’ ό,τι η Tesla μέσα σε έναν χρόνο και εκμεταλλεύεται την τεράστια χρηματοοικονομική και μηχανολογική ισχύ της για να καλύψει το έδαφος που χάθηκε στο σκάνδαλο εξαπάτησης με τις εκπομπές καυσαερίων των ντίζελ.

Μέχρι το 2020 θα προσφέρουμε στους πελάτες μας περισσότερα από 25 νέα ηλεκτρικά μοντέλα και περισσότερα από 20 plug-in υβρίδια. Μέσα σε λίγα χρόνια, σε όλες τις μάρκες και τις κατηγορίες, επιδιώκουμε να βάλουμε στο δρόμο τον μεγαλύτερο στόλο ηλεκτρικών οχημάτων,

δήλωσε ο Diess.

Η Audi θα ξεκινήσει την παραγωγή του πρώτου του ηλεκτρικού SUV στο τέλος του Αυγούστου και θα ακολουθήσει το τετράπορτο κουπέ Mission E από την Porsche το επόμενο έτος. Η VW θα αρχίσει να αναπτύσσει τη νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων ID από το 2020, τα οποία θα διατίθενται σε τιμή παρόμοια με τα συμβατικά της μοντέλα.

Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν τις γκάμες ηλεκτρικών οχημάτων τους, ο Diess είπε ότι υπήρχαν «σαφείς» ενδείξεις για την επανέναρξη των συνομιλιών ώστε να καθιερωθεί η κατασκευή κυψελών μπαταριών στην Ευρώπη για να ικανοποιηθεί η αυξανόμενη ζήτηση. Η Robert Bosch, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εξαρτημάτων αυτοκινήτων στον κόσμο, αποφάσισε νωρίτερα φέτος να μην ξεκινήσει μια δική της παραγωγή κυψελών μπαταρίας, αναφέροντας ως αιτία της απόφασης τις υψηλές επενδυτικές απαιτήσεις.

  • Yiannis P

    Καλή χρυσή η Tesla αλλά όταν αρχίσουν οι μεγάλοι κατασκευαστές να ασχολούνται πιο σοβαρά με τα ηλεκτρικά, θα είναι παρελθόν.

    • xtra

      -υπαρχουν και οι εξαγορες ;-)

    • Chris

      Για να δούμε… αν και ο Elon είχε πει ότι στόχος του είναι να πιέσει τη βιομηχανία να πάει στα ηλεκτρικά και να αλλάξει τη νοοτροπία του κόσμου σχετικά με αυτά. Οπότε ότι και να γίνει στόχος επετευχθει.

    • overlord821 .

      Έχεις δίκιο. Εξάλλου ο Musk έχει κάνει τα χρήματα του μέσα από πωλήσεις εταιριών που δημιουργούσε.

  • xtra

    απο την φωτο παντως , βλεπουμε δυο πραγματα :
    Πισω κινηση και drive by wire.

    Το ερωτημα ειναι το εξης : γιατι επιμενουν σε πισωκινητα ηλεκτρικα ????

    • petrollhead

      Αφού δεν έχεις άξονες μετάδοσης να περνάνε μέσα από την καμπίνα (και λοιπά χωροταξικά προβλήματα) και δεν έχεις ιπποδυνάμεις που να απαιτούν 4κίνηση, βάζεις κίνηση πίσω και αφήνεις τους εμπρός τροχούς μόνο για την κατεύθυνση χωρίς torque steering και άλλα θεματάκια που πρέπει να διευθετηθούν στα μπροστοκίνητα.

    • xtra

      σωστοοος ! Ισως και να βοηθα με την αυξημενη ροπη.
      Φανταζομαι με το esp , δεν υπαρχει και θεμα υπερστροφης

  • Dentdim

    Ωραία κ εντυπωσιακά τα νούμερα ειδικά μετά το dieselgate, αλλά 2 παρατηρήσεις:
    1.Τι γίνεται με το πρότυπο ταχυφορτιστη?Προς το παρών οι Αμερικάνοι λενε στους Ευρωπαίους ελάτε στο δικο μας standard,οι Ευρωπαίοι απαντούν έχουμε κ εμεις γιατι δεν υιοθετείτε το δικο μας και καπάκι οι Ιαπωνες λενε μια χαρα κ το δικο μας.Ας καθίσουν όπως οι εταιρείες τεχνολογίας, που υιοθέτησαν – για το καλο τους-το usb(με εξαίρεση την apple ), να συμφωνήσουν για να ξερουμε κ εμείς τι μας γίνεται.
    2.Ενας μέσος όρος χρόνου που δαπανας στο βενζινάδικο για να γεμίσεις βενζίνη, να πληρώσεις κ να πεις κανα αστειακι (ή να γκρινιαξεις) με τους υπαλλήλους ειναι τα 5 λεπτα.Απο οσο γνωρίζω στους καλύτερους ταχυφορτιστες χρειάζεσαι μισή ωρα για το 80% της φόρτισης .Η διαφορα ειναι τεράστια κ σε χειμερινούς μηνες κ συνθήκες γινεται ακομα μεγαλύτερη (και αγχωτική).
    Συμπέρασμα:οχι μονο για Ελλάδα αλλά κ παγκοσμίως εχει δουλειά να γινει αλλα αργά η γρηγορα θα φτάσουμε εκει ,μας αρέσει ή οχι.

  • a_f_a

    η τέσλα φτιαχνει καλές μπαταρίες, μέτρια αυτοκίνητα.
    οι αυτοκινητοΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ κατασκευάζουν από μέτρια έως εξαιρετικά αυτοκίνητα (σε εκατομμυρια μονάδες) και μέτριες μπαταρίες.
    τι άραγε ειναι πιο δύσκολο να κατασκευάσεις και στο τέλος εμπορευθείς; μπαταριες ή βιομηχανία; θα δούμε.
    αλλά ο ελονας με παθος για τη πράσινη ενέργεια (και τα πράσινα άλογα) ειπε, εχω καλη τεχνολογία μπαταριας, δε κανω και κανα αμαξι να τη χώσω μέσα… δε βαριεσαι, θα μαθουμε καποια στιγμη να φτιαχνουμε και αμάξια.

    • Chris

      πλάκα έχεις. όπου ακούγεται tesla μέσα είσαι! η Τέσλα παράλληλα ξεκίνησε την εξέλιξη μπαταρίας και αυτοκινήτων. Δεν ήταν Duracell και κάποια στιγμή του τη βάρεσε και ξεκίνησε να φτιάχνει και αυτοκίνητα. Όσον αφορά το μέτριο των αυτοκινήτων της Τέσλα, είμαι σίγουρος ότι αν οδηγήσεις ενα ή απλά μπεις σε ένα, θα αλλάξεις γνώμη.

    • a_f_a

      εεεεε…. ντουρασελ δεν ειναι αλλά πανασονικ ίσως ε;
      ;-)

      (το έπιασες το υπονοούμενο…)

      https://uploads.disquscdn.com/images/ef8372f999ed998ba4e9189d248b8ad35686742aea58c6d7cd5c6c8bc3d4b839.jpg

    • Chris

      Εσύ έχεις οδηγήσει και το λες αυτό ή έτσι να έχουμε να λέμε. Για την τιμή στην οποία προσφέρονται είναι μέτρια σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Στο οδηγικό κομμάτι (πέραν της επιτάχυνσης, όπως ισχύει για κάθε ηλεκτροκίνητο άλλωστε) για το model S που το έχω βολτάρει έχω να καταθέσω τα εξής, 1) μαούνα, 2) για τον ενθουσιώδη οδηγό μάλλον αδιάφορο (το βάρος σε συνδυασμό με αυτό το «αναίσθητο» τιμόνι δεν παλεύονται), 3) ο θόρυβος κύλισης κι αεροδυναμικών αντιστάσεων είναι αρκετά έντονος κι όχι δεν είναι αποτέλεσμα απουσίας του ήχου της μεκ. H i3 στις ίδιες ταχύτητες είναι πιο «ήσυχη». Καλά μπροστά στην πλαστικούρα που έχει φάει στην μάπα από τους εγχώριους κατασκευαστές ο μέσος αμερικανός, τα μοντέλα της tesla είναι όαση. Αυτά από έναν ξενιτεμένο. Κι εγώ πάντως είμαι της άποψης ότι η Tesla δεν βλέπω να έχει μέλλον έναντι του ανταγωνισμού. Καλά κράτησε το στόρι για όσο μονοπωλούσε στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αλλά και πάλι δεν κατόρθωσε να καταγράψει κέρδη, πόσο μάλλον τώρα που μπαίνουν οι περισσότεροι μέσα στο παιχνίδι.

    • Chris

      στην αρχή νόμιζα ότι μου απαντάει ο εαυτός μου! :P προσωπικά δεν το έχω οδηγήσει, απλά έχω μπει μέσα σε έκθεση. Εμένα μου φάνηκαν απίστευτα και το S και το Χ. Έχω συζητήσει πάντως με γνωστούς που το έχουν πάει για test drive, αυτό που λες για το βάρος δεν το έχω ακούσει από κανέναν. Το αντίθερο μάλιστα λένε, ότι παρόλο που είναι βαρύ επειδή οι μπαταρίες είναι στον πάτο έχει πολύ καλή αίσθηση, Για το θόρυβο και την αίσθηση του τιμονιού δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη. Πάντως το γεγονός ότι υπάρχει η Τέσλα που πούσαρε τα ηλεκτρικά (μαζί με το dieselgate) πιστευω ώθησε τόσες εταιρίες προς την εξέλιξη ηλεκτρικών. Και τα κέρδη μια χαρά θα πάνε μόλις σταθεροποιηθεί η παραγωγή του Model 3. Εδώ που τα λέμε ο ανταγωνισμός δεν προσφέρει τίποτα της προκοπής στα ίδια λεφτά.

  • giorgos

    οσο και αν γουσταρω την τεσλα πρεπει να κανει κατι γρηγορα γιατι αν βγαλουν σοβαρες αντιπροτασεις σε μικρες κατηγοριες θα την φαει η μαρμαγκα

  • Smartass

    Τρέχουν να προλάβουν τις εξελίξεις στον Όμιλο. Ενώ ρίχνουν δις για να αγοράσουν μπαταρίες της τωρινής τεχνολογίας έτσι ώστε να φτάσουν τους ανταγωνιστές τους. Όταν οι κάποιοι από αυτούς περνάνε στο επόμενο στάδιο εξέλιξης των μπαταριών.
    https://www.autoblog.gr/2018/05/09/iapwnikes-etaireies-synergazontai-sthn-ekseliksh-solid-state-mpatariwn/

    • επειδη δειχνεις γνωστης…θα ηθελα να δωσεις στο λινκ που ποσταρες..και μια απαντηση στον σχολιαστη gv !!!

    • Smartass

      Tι απάντηση να του δώσω (gv) δουλεύω στον ΝΙΚΚΕΙ;;
      Ας στείλει ένα email στον κο YUTA KOGA (Nikkei staff writer) να του απαντήσει στις όποιες απορίες του.

    • αρα τρως αμασητα τα ιαπωνικα αρθρα……αλλα στα γερμανικα τουλαχιστον σκεφτεσαι….ενδιαφερον !!!

    • Smartass

      Ξέρω έθιξα πάλι ευαίσθητες χορδές.
      Μου είχες λείψει αγαπητό μου ψευδώνυμο. Δεν έπαιζες δυνατά, παντού τα πάντα!!

    • οφειλω να ομολογοησω οτι εχεις την πλακα σου !!
      κατα καιρους σε εχω ρωτησει διαφορα….γιατι απλα λες κατι για να πεις…..αλλα οταν επιμενω για μια απαντηση λαμπεις δια της απουσιας σου !!! ;-)
      ξερω αγαπας οτιδηποτ ιαπωνικο και μισεις οτιδηποτε μερκελικο !!! δεν ειναι κακο !!! απλα να ξερουμε και τι λεμε !!:-)

    • Smartass
    • kai κλασικος smartass !!!! λεει λεει……χωρις καμια ουσια !! ;-)