H Citroen παρουσίασε πριν 13 μήνες στην έκθεση της Σαγκάη το C5 Aircross, με το μεγάλο γαλλικό SUV να κυκλοφορεί στην πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη από το περασμένο φθινόπωρο. Έπρεπε, όμως, να περάσουν κάτι παραπάνω από έξι μήνες έως ότου η Citroen να το φέρει στην Ευρώπη, καθώς η εταιρία ανακοίνωσε ότι η παρουσίαση του μοντέλου για την ήπειρο μας θα γίνει στις 24 Μαΐου, στις 19:00 (ώρα Ελλάδας).

Τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην πόλη Rennes, της Γαλλίας, με το νέο C5 Aircross να κάνει χρήση της ίδιας πλατφόρμας (EMP2) με τα Peugeot 3008, 5008 και Opel Grandland X. Είναι το πρώτο αυτοκίνητό της Citroen που εξοπλίζεται με τη νέα ανάρτηση “μαγικό χαλί”, όπου σύμφωνα με τη γαλλική εταιρία, αυτή διαθέτει παραδοσιακά ελατήρια και αμορτισέρ με υδραυλικό έλεγχο.

Η Citroen, όμως, αντικαθιστά τα κλασικά “bump-stops” που βρίσκει κανείς σε μία συμβατική ανάρτηση με προσεκτικά ρυθμισμένα δευτερεύοντα αμορτισέρ που οι μηχανικοί αποκαλούν “προοδευτικά υδραυλικά μαξιλάρια”. Αυτά, ελέγχουν πολύ καλύτερα το αμάξωμα στα άκρα της διαδρομής της ανάρτησης, επιτρέποντας πιο “μαλακές” ρυθμίσεις στο κέντρο της διαδρομής, όπου το αυτοκίνητο περνά τον περισσότερο χρόνο, με αποτέλεσμα ποιότητα κύλισης που μοιάζει με “μαγικό χαλί”.

Το C5 Aircross προσφέρει άνετο χώρο στους επιβαίνοντες, μιας και έχει ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια της κατηγορίας (2.730 χλστ.). Το μήκος του φτάνει τα 4,5 μέτρα, το πλάτος τα 1,84 μέτρα και το ύψος τα 1,67 μέτρα. Στο εσωτερικό μεταξύ άλλων συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3″, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 8″, ασύρματη φόρτιση smartphones και άλλα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 482 λίτρα, με την Citroen να τοποθετεί στο νέο αυτοκίνητό της ένα φίλτρο ενεργού άνθρακα που συγκρατεί σωματίδια έως 2,5 microns, πανοραμική οροφή αλλά και θερμαινόμενα μπροστά καθίσματα.

Μηχανικά θα προσφέρεται με τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech κινητήρα των 130 ίππων, αλλά και με τους BlueHDi 1.600 και 2.000 κ.εκ. Και εδώ θα υπάρχουν οι δύο βενζινοκινητήρας 165 και 200 ίππων, που συνδυάζονται και με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Αργότερα θα προστεθεί και η plug-in υβριδική e-AWD έκδοση, που θα συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα 200 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες, με την συνολική ιπποδύναμη να φτάνει τα 300 άλογα, ενώ θα έχει ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ.

Υπάρχουν διαθέσιμες ζάντες 17″ έως 19″ και φέρει και αυτό Airbump προστατευτικά πάνελ. Εξοπλίζεται με το σύστημα Grip Control με πέντε προγράμματα λειτουργίας (Standard, Sand, Off-road, Snow και ESP OFF), ενώ φέρει και μια ευρεία γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού όπως τα Hill Descent Control, Active Safety Brake, Active Lane Departure Warning και Adaptive Cruise Control με Stop Function.

  • george

    Όμορφο και προτότυπο και όπως κάθε Citroen θα έχει κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης!!

  • Γιώργος Βαρδου

    στην EMP2 δεν είναι βασισμένο και το DS7 Crossback;

    • George Sigalas

      Ναι, όλα τα μοντέλα του group από τα μέση κατηγορία και άνω

  • SkidRAW

    Ωραιο,ανετο και με καλες επιδοσεις!

  • gv

    αφου το cactus ηταν το πρωτο αυτοκινητο με αυτη την καινουρια αναρτηση υποτιθεται..

  • Κυριακος

    Τέλειο. Μια πιο μικρή και προσιτή υβριδική έκδοση χρειαζεται