Η Audi έχει ξεκινήσει να σκέφτεται το ενδεχόμενο να βγάλει στην αγορά ένα ηλεκτρικό supercar που θα εξοπλίζεται με μπαταρίες στερεού τύπου. Σύμφωνα με τον Peter Oberndorfer, οι συγκεκριμένες μπαταρίες θα μπορούσαν να είναι το κλειδί για την επίτευξη του απαιτούμενου συνδυασμού απόδοσης, βάρους, φόρτισης και αυτονομίας.

Οι συγκεκριμένες μπαταρίες απέχουν ορισμένα χρόνια ακόμη για να περάσουν στη παραγωγή, με την Audi να συνεργάζεται με την Samsung SDI στον τομέα των μπαταριών.

Οι μπαταρίες στερεού τύπου θα αντικαταστήσουν τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου, έχοντας μικρότερο μέγεθος, αλλά συνάμα πενταπλάσια αυτονομία. Αντί για υγρό ηλεκτρολύτη, που χρησιμοποιούν οι μπαταρίες νικελίου-υδριδίου και ιόντων-λιθίου, διαθέτουν έναν στερεό κεραμικό ή πολυμερή ηλεκτρολύτη, προσφέροντας αυτονομία 500 χλμ ανά φόρτιση σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο.

Οι περισσότερες μπαταρίες ιόντων-λιθίου χρειάζονται 20 με 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή, για να γεμίσουν στο 80%, προσφέροντας μια αυτονομία -στην καλύτερη- 350 χλμ. Αντίθετα, οι μπαταρίες στερεού τύπου μπορούν να φορτίσουν πλήρως σε όσο χρόνο διαρκεί η πλήρωση του ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

  • Christos Dimou

    Για να έχουμε μία εκτίμηση της κατάστασης. Χρειάζονται περίπου 15kWh τα 100 χιλιόμετρα (σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου και χαμηλή ταχύτητα). Ένα ηλεκτρικό όχημα με αυτονομία στα 500 χιλιόμετρα θα έχει τουλάχιστον 120kWh χρήσιμο μέγεθος μπαταρίας.

    Ο ανεφοδιασμός με καύσιμα διαρκεί περίπου 5 λεπτά (λιγότερο είναι αλλά φευ ας πούμε τόσο).

    Για 100kWh σε 5 λεπτά θέλουμε μέση ισχύ 1200kW ή 1.2MW με το peak στα 2.0MW.

    Όσο καλές και να είναι οι solid state μπαταρίες κάτι τέτοιο θα έχει πολλά θέματα με το δίκτυο γιατί 2MW ισχύ δεν είναι κάτι που το έχεις στον καταναλωτή με ένα απλό τριφασικό. :) (μιλάμε για 6.3kV γιατί ένα τέτοιο charging station θα πρέπει να μπορεί να εξυπηρετεί ως και 10 οχήματα).