Η Harley Davidson, η αμερικάνική κατασκευάστρια μοτοσυκλετών, που αποτελούν σύμβολο των ΗΠΑ, είναι μεταξύ των εταιρειών, που δέχονται άμεσα τα αντίποινα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά τον εμπορικό πόλεμο, που κήρυξε η κυβέρνηση του Donald Trump στους μεγάλους εμπορικούς εταίρους της χώρας, επιβάλλοντας δασμούς στον εισαγόμενο χάλυβα και αλουμίνιο.

Σε μία πρώτη ένδειξη για το πώς μπορεί να γυρίσουν οι δασμοί μπούμεραγκ στην αμερικανική οικονομία, η Harley Davidson ανακοίνωσε ότι μεταφέρει μέρος της παραγωγής της εκτός ΗΠΑ.

Όπως εξηγεί η εταιρεία, τα αντίποινα της Ε.Ε. αυξάνουν κατά μέσο όρο το κόστος της κάθε μοτοσυκλέτας κατά 2.200 δολάρια, καθώς από τις 22 Ιουνίου οι ευρωπαϊκοί δασμοί αυξήθηκαν στο 31% από μόλις 6%. Πρόκειται για ένα πρόσθετο βάρος ύψους 90 εκατ. έως 100 εκατ. δολαρίων ετησίως για την εταιρεία, που επιθυμεί να απορροφήσει το έξτρα κόστος αντί να το περάσει στους καταναλωτές.

Σε μία προσπάθεια να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, σχεδιάζει δε να αυξήσει την παραγωγή στα εργοστάσια εκτός ΗΠΑ μέσα στους επόμενους 18 μήνες, κάτι που οδηγεί σε μείωση της παραγωγής στα αμερικανικά εργοστάσια. Σε καμία περίπτωση βεβαίως δεν μπορεί να εγκαταλείψει την αγορά των ΗΠΑ.

Εκτός αμερικανικής αγοράς, η εταιρεία διαθέτει εργοστάσια παραγωγής στην Αυστραλία, τη Βραζιλία, την Ινδία και την Ταϊλάνδη. Όσον αφορά στις πωλήσεις της στην Ευρώπη, το μερίδιό τους στο σύνολο των παγκόσμιων πωλήσεων ανέρχεται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2011. Να σημειωθεί ότι η Ευρώπη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Harley Davidson μετά τις ΗΠΑ. Η εταιρία ανακοίνωσε κέρδη 521,8 εκατ. δολαρίων το 2017 με έσοδα 5,6 δισ. δολάρια.

Η μετακίνηση της παραγωγής σε εργοστάσια στο εξωτερικό αναμένεται να διαρκέσει 9 έως 18 μήνες, κάτι που σημαίνει ότι η εταιρία βραχυπρόθεσμα θα απορροφήσει το κόστος των ευρωπαϊκών δασμών, όπως ανέφερε η Harley Davidson σε ανακοίνωσή της.

Η Harley Davidson παραμένει ισχυρά δεσμευμένη με την αμερικανική βιομηχανία, η οποία εκτιμάται από τους αναβάτες παγκοσμίως”, σημειώνει η εταιρία και συνεχίζει: “Η αύξηση της διεθνούς παραγωγής για την ελάφρυνση της δασμολογικής επιβάρυνσης της ΕΕ δεν προτιμάται από την εταιρία αλλά αντιπροσωπεύει τη μόνη βιώσιμη επιλογή για πρόσβαση των μοτοσυκλετών της σε πελάτες στην ΕΕ και τη διατήρηση μιας βιώσιμης επιχείρησης στην Ευρώπη.

Τα στελέχη της εταιρίας ήταν από τα πρώτα που επισκέφτηκαν τον Φεβρουάριο του 2017 τον Λευκό Οίκο, λίγο μετά την ανάληψη των προεδρικών καθηκόντων από τον Trump. Ο τελευταίος εξήρε την εταιρία ως ένα “αμερικανικό σύμβολο, ένα από τα μεγαλύτερα” και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η εταιρία θα επεκτείνει την αμερικανική βιομηχανία υπό την προεδρία του. Οι αποφάσεις του, ωστόσο, έχουν καταστήσει την εταιρία στόχο της αντεκδίκησης της ΕΕ, μαζί με το μπέρμπον και τα τζιν.

1Επίθεση Trump στην Harley-Davidson

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν άφησε ασχολίαστη την απόφαση της Harley-Davidson, κάνοντας επίθεση κατά της εταιρίας μέσω Twitter γράφοντας πως:

Είμαι κατάπληκτος διότι η Harley-Davidson, από όλες τις εταιρείες, έγινε η πρώτη που κουνάει Λευκή Σημαία. Έδωσα σκληρή μάχη για αυτήν (την εταιρεία) και αυτή δεν θέλει να πληρώνει δασμούς για να πουλάει (μοτοσικλέτες) στην ΕΕ.

Οι δασμοί είναι απλά πρόσχημα από μέρους της Harley- κάντε υπομονή!

Και συνέχισε:

Νωρίτερα φέτος, η Harley Davidson είχε ανακοινώσει ότι θα μετέφερε μεγάλο μέρος των δραστηριοτήτων της μονάδας του Κάνσας Σίτι στην Ταϊλάνδη. Αυτό ήταν πολύ πριν ανακοινωθούν οι δασμοί. Κατά συνέπεια, απλά χρησιμοποιούν τους Δασμούς/Εμπορικό Πόλεμο ως δικαιολογία.

Όταν ήρθαν στελέχη της Harley Davidson στον Λευκό Οίκο, τους επέκρινα για το ότι δασμοί σε άλλες χώρες, όπως η Ινδία, είναι πολύ υψηλοί. Τώρα εταιρίες επιστρέφουν πίσω στην Αμερική. Η Harley πρέπει να γνωρίζει ότι δεν θα μπορούν να πωλούν πίσω στις ΗΠΑ χωρίς να πληρώσουν μεγάλο φόρο.