Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της κυκλοφορίας του νέου Century στην Ιαπωνία, η Toyota είναι έτοιμη για το λανσάρισμα του mainstream πολυτελούς μοντέλου της, του Crown. Αποτελεί την έκδοση παραγωγής του concept που έδειξε η εταιρία στην έκθεση του Τόκιο, πριν περίπου 9 μήνες. Το βιβλίο παραγγελιών του θα ανοίξει σε λίγες ημέρες, με την εταιρία να στοχεύει στις 4.500 πωλήσεις μηνιαίως.
Το Crown βασίζεται στην TNGA πλατφόρμα της Toyota και σύμφωνα με αυτή, ένα μέρος της εξέλιξης έχει γίνει στο Nurburgring, έτσι ώστε το sedan να προσφέρει εξαιρετικό χειρισμό, απόκριση σε γρήγορη οδήγηση και εξαιρετική ευστάθεια σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών.
Η 15η γενιά του μοντέλου (κυκλοφορεί από το 1955) έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις από την απερχόμενη, η οποία κυκλοφόρησε το πριν έξι χρόνια. Έτσι, το μήκος του φτάνει τα 4.902 χλστ. (έναντι των 4.885 χλστ.), με τους πίσω επιβάτες να επωφελούνται κατά κύριο λόγο από το μακρύτερο μεταξόνιο.
Μηχανικά, το Crown εξοπλίζεται με τρία σύνολα. Στην βάση υπάρχει το μοναδικό μη υβριδικό, ένας 2,0-λιτρος turbo κινητήρας 245 ίππων και 350 Nm ροπής, που συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ακολουθούν δύο υβριδικά σύνολα, με το πρώτο να είναι ένα τετρακύλινδρο 2.5-λίτρων απόδοσης 226 ίππων, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα νικελίου μετάλλου (Ni-Mh).
Ακόμα, υπάρχει ο V6 3,5-λίτρων απόδοσης 359 ίππων, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων-λιθίου και συνδέεται είτε με ένα 6-τάχυτο μηχανικό ή το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με την κίνηση να στέλνεται είτε στους πίσω είτε και στους τέσσερις τροχούς.
Στο εσωτερικό, υπάρχουν ποιοτικά υλικά με την Toyota να αναφέρει ότι το Crown είναι πλήρως “συνδεδεμένο”, μέσω της πλατφόρμας data communication module (DCM). Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν δύο οθόνες, με αυτή του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να είναι 8 ιντσών και αυτή του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος 7 ιντσών.