Μετά από μια σειρά πολλών διαρροών η Suzuki παρουσίασε επίσημα σήμερα τη νέα γενιά του Jimny.

1Νέος κινητήρας

Μηχανικά στην Ευρώπη θα προσφέρεται με έναν νέο 1,5-λίτρου (1.462 κ.εκ) κινητήρα βενζίνης που αντικαθιστά τον 1.300αρη. Ο νέος κινητήρας, σε σχέση με τον παλιό, προσφέρει υψηλότερα επίπεδα ροπής σχεδόν σε όλο το εύρος των στροφών, ειδικά στις χαμηλές στροφές, κάτι που μεταφράζεται σε βελτιωμένη απόδοση, κυρίως σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Παρά την μεγαλύτερη χωρητικότητα, ο νέος κινητήρας είναι κατά 15% ελαφρύτερος από τον 1.300αρη, όντας παράλληλα πιο φειδωλός στη κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων.

Αποδίδει 100 άλογα στις 6.000 σ.α.λ με 130 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που έχει βελτιστοποιηθεί, συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης. Παρέχει καλύτερη αίσθηση αλλαγών ταχυτήτων, ενώ χάρη στον νέο επιλογέα έχουν μειωθεί οι κραδασμοί στη καμπίνα. Διαθέσιμο είναι επίσης και ένα αυτόματο τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με μειωμένες τριβές.

Έχει μέση κατανάλωση 6,8 και 7,5 λίτρα/100 χλμ με το μηχανικό και με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, εκπέμποντας 178 και 198 γρ/χλμ CO2 στον νέο κύκλο δοκιμών WLTC. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 145 χλμ/ώρα με το μηχανικό και τα 140 χλμ/ώρα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

2Τετρακίνηση

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης Allgrip Pro AWD της Suzuki. ΤΟ 4WD σύστημα προσφέρει τρεις λειτουργίες, τις: 2H (2WD-high gear), 4H (4WD-high gear) και 4L (4WD-low gear).

Το σύστημα τετρακίνησης συνδυάζεται με ένα LSD σύστημα πρόσφυσης που φρενάρει τον τροχό που απαιτείται.

3Πλαίσιο τύπου σκάλας

Διαθέτει πλαίσιο τύπου σκάλας με τις ζάντες να είναι διαστάσεων 15″ και 16″. Το πλαίσιο σε συνδυασμό με την ανάρτηση προσφέρει αυξημένη στρεπτική ακαμψία. Η αναθεωριμένη διάταξη της πίσω ανάρτησης επιτρέπει στο νέο Jimny να έχει εντυπωσιακή γωνία προσέγγισης 37 μοιρών, γωνία διαφυγής 49 μοιρών και γωνία ράμπας 28 μοιρών,

Ζυγίζει 1.090 κιλά με το μηχανικό κιβώτιο και 1.110 κιλά με το αυτόματο.

4Σχεδιασμός

Η ιαπωνική εταιρία έχει αλλάξει πλήρως τον σχεδιασμό του μοντέλου, και πιστεύει πως με αυτό θα αυξήσει σημαντικά το μερίδιο αγοράς της στην Ευρώπη. Σήμερα η ιαπωνική εταιρία πουλάει ετησίως 245.000 οχήματα, που αντιστοιχεί σε μερίδιο 1,2% της συνολικής πίτας. Όταν, όμως, κυκλοφορήσει το νέο Jimny, η εταιρία στοχεύει στα 300.000 αυτοκίνητα ετησίως, με μερίδιο 1,5%, κάτι που σημαίνει ότι προσβλέπουν σε μια αύξηση της τάξης του 20%, που βασίζεται στην εκθετική αύξηση της αγοράς των B-SUV.

Η δεύτερη γενιά του μοντέλου διαθέτει αρκετά boxy αισθητική και εμπρός υπάρχουν δύο στρογγυλά φωτιστικά σώματα, μαζί με την μεγάλη μάσκα της εταιρίας. Τα φτερά είναι φουσκωμένα, και διαθέτει μαύρα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος.

H Suzuki δεν θα προσφέρει ένα μοντέλο πιο μεγάλο από το SX4 S-Cross, με το Jimny να προσφέρεται αποκλειστικά σε 3θυρο αμάξωμα, με τα πίσω φώτα να είναι τοποθετημένα χαμηλά και μέσα στον προφυλακτήρα.

Είναι διαθέσιμο σε οκτώ εξωτερικά χρώματα, έχει μήκος 3.480 mm, πλάτος 1.645 mm, ύψος 1.725 mm και μεταξόνιο 2.250 mm.

5Εσωτερικό

Στο εσωτερικό συναντάμε οθόνη αφής 7″, τριάκτινο τιμόνι, νέους διακόπτες, με το χώρο αποσκευών να ανέρχεται στα 377 λίτρα, 53 περισσότερα από τη προηγούμενη γενιά.

6Ασφάλεια

Το νέο Jimny εφοδιάζεται με το σύστημα Suzuki Safety Support που βοηθά τον οδηγό να αποφύγει τα ατυχήματα. Το DSBS (Dual Sensor Brake Support) σύστημα εάν διαπιστώσει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με εμπρόσθιο όχημα ή πεζό, τότε ειδοποιεί τον οδηγό οπτικοακουστικά και αν αυτός δεν αντιδράσει, τότε φρενάρει μόνο του αυτοκίνητο, σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να μειωθεί η ζημιά.

Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη μεγάλη σκάλα φωτών, αλλά και σύστημα ανάγνωσης σημάτων και πινακίδων κυκλοφορίας.