Σε μια πολύ κλειστή μάχη με τη Ferrari, ο Lewis Hamilton πήρε την τέταρτη φετινή pole position, την έκτη επί βρετανικού εδάφους και την 76η της καριέρας του. Ο Βρετανός ήταν μόλις 44 χιλιοστά ταχύτερος από τον Sebastian Vettel, με τους τρεις πρώτους οδηγούς να είναι μέσα στο ένα δέκατο. Ο Kimi Raikkonen προσπάθησε στο τέλος, αλλά τελικά περιορίστηκε στην τρίτη θέση.

Από την τέταρτη θέση θα εκκινήσει τον αγώνα ο Valtteri Bottas, μπροστά από τους Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Charles Leclerc και τον Esteban Ocon που ολοκληρώνει την πρώτη δεκάδα. Ας δούμε πώς κύλισαν οι κατατακτήριες:

1Q1

Οι καιρικές συνθήκες ήταν για μία ακόμα φορά πολύ καλές. Ο ουρανός ήταν καθαρός και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 25°C στην ατμόσφαιρα και τους 52°C στην άσφαλτο. Οι δύο Haas έκαναν την αρχή, αλλά οι υπόλοιποι δεν άργησαν να τους ακολουθήσουν. Ο Grosjean σημείωσε 1:28.8 και πήρε προσωρινά την πρώτη θέση.

Κόκκινη σημαία στα 14 λεπτά για το τέλος του Q1. Αυτός που την προκάλεσε ήταν ο Lance Stroll, ο οποίος βγήκε εκτός στην Brooklands, χάνοντας τον έλεγχο της FW41 κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Ο Καναδός δεν τραυμάτισε το μονοθέσιό του, αφού δεν χτύπησε στα προστατευτικά, αλλά οι κατατακτήριες είχαν τελειώσει γι’ αυτόν.

Η πράσινη σημαία δεν άργησε να εμφανιστεί και η πίστα γέμισε ξανά με μονοθέσια, αφού μόλις τρεις οδηγοί είχαν προλάβει να ολοκληρώσουν γύρο. Οι δύο Ferrari βγήκαν γρήγορα και ο Raikkonen έπιασε κορυφή με 1:27.6, πατώντας στη μέση γόμα. Ο Vettel θέλησε να απαντήσει, έβαψε μοβ τα δύο πρώτα κομμάτια, αλλά έπρεπε να σηκώσει το πόδι του στο τρίτο κομμάτι, λόγω κίτρινης σημαίας.

Ο Sirotkin ήταν αυτή τη φορά που βγήκε εκτός, αλλά ο Ρώσος κατάφερε να επιστρέψει μόνος του στα pits. Ο Ricciardo βρέθηκε στην τρίτη θέση, πίσω από τον εξαιρετικό Leclerc, την ώρα που οι δύο Mercedes πατούσαν πίστα και ο Vettel δοκίμαζε νέο γρήγορο γύρο, με τα μαλακά ελαστικά. Ο Γερμανός πήρε την πρώτη θέση με 1:26.5, έχοντας πίσω του τον Hamilton, που ήταν 233 χιλιοστά πιο αργός.

Στην τρίτη θέση ο Bottas, δύο δέκατα πίσω από τον Hamilton, με τον Verstappen να είναι τέταρτος, φορώντας τη μαλακή γόμα. Τέσσερα λεπτά έμεναν για το τέλος και οι περισσότεροι πιλότοι επέστρεψαν στα pits. Οι κορυφαίοι συνδυασμοί δεν κινδύνευαν, ενώ οι αργότεροι θα έβγαιναν ξανά, προκειμένου να διεκδικήσουν την είσοδό τους στο Q2, αν και η απουσία των Hartley και Stroll ήταν προς όφελός τους.

Ο Alonso είχε ανέβει στην ένατη θέση, ωστόσο ο Vandoorne ήταν 17ος, με δύο λεπτά να απομένουν. Στη ζώνη του κινδύνου και η Renault, όπως και ο Gasly, γι’ αυτό και όλοι από την έβδομη θέση και κάτω βγήκαν ξανά για την τελευταία τους προσπάθεια. Ο οδηγός της McLaren δεν κατάφερε να βελτιώσει τη θέση του, κάτι που ισχύει και για τον Sainz.

Έτσι, εκτός έμειναν οι Sainz, Vandoorne, Sirotkin, Stroll και Hartley.

2Q2

Ο Hamilton ήταν ο πρώτος που άφησε τα pits, με τα μαλακά ελαστικά στην W09 του. Μαλακά ελαστικά για όλα τα μονοθέσια, γεγονός που έδωσε στον Vettel την πρώτη θέση, με 1:26.3. Στη δεύτερη θέση ο Bottas, με 1:26.4, ενώ ο Raikkonen ήταν τρίτη, με 1:26.4. Ο Hamilton δεν είχε καλό πρώτο γρήγορο γύρο, έτσι άφησε το γκάζι για μία ακόμα προσπάθεια με τα συγκεκριμένα ελαστικά.

Ο Βρετανός πέρασε στην πρώτη θέση, γυρνώντας σε 1:26.2, την ώρα που οι δύο Red Bull δεν μπορούσαν να κατέβουν το 1:27, παρόλο που είχαν κι αυτές τα μαλακά ελαστικά. Η Haas ήταν και πάλι η τέταρτη ταχύτερη ομάδα, με τους οδηγούς της να είναι κάτω από τη Red Bull, ενώ ο Leclerc ανέβηκε μέχρι την ένατη θέση, μπροστά από τους Ocon και Hulkenberg, όσο ο Alonso ήταν στην 13η θέση.

Στα πέντε λεπτά για το τέλος, η πίστα άδειασε και πάλι. Hulkenberg, Perez και Alonso βρισκόταν εκτός Q3, αλλά θα έβγαιναν ξανά, προκειμένου να διεκδικήσουν την είσοδό τους στην δεκάδα. Ο οδηγός της Renault απείχε μισό δέκατο από τον δέκατο Ocon, επομένως ήξερε ότι μπορούσε να προκριθεί με έναν αλάνθαστο γύρο.

Τρία λεπτά απέμεναν όταν τα μονοθέσια εμφανίστηκαν ξανά. Μεταξύ αυτών και οι δύο Mercedes, αλλά η παρουσία τους δεν ήταν αναγκαία. Όσον αφορά τους αργότερους συνδυασμούς, τίποτα δεν άλλαξε. Κανείς δεν κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο του, αν εξαιρέσουμε τον Gasly, αλλά ο οδηγός της Toro Rosso δεν ήταν αρκετά γρήγορος.

Αυτοί που αποκλείστηκαν από τη συνέχεια ήταν οι Hulkenberg, Perez, Alonso, Gasly και Ericsson.

3Q3

Raikkonen και Hamilton ήταν οι δύο πρώτοι που βγήκαν από τα pits, αλλά τους ακολούθησαν γρήγορα όλοι πλην των Haas και Leclerc. Ο Raikkonen ολοκλήρωσε την πρώτη του προσπάθεια σε 1:26.2, όμως ο Hamilton ήρθε για το 1:25.9, τον ταχύτερο χρόνο που έχουμε δει στο Silverstone. Αυτό κράτησε ελάχιστα, διότι ο Vettel βρήκε μερικά ακόμα χιλιοστά, για το 1:25.9, την ώρα που ο Bottas ήταν στο 1:26.2 και ο πέμπτος Verstappen στο 1:26.8.

Οι δύο Haas βγήκαν στα έξι λεπτά για το τέλος, όταν όλοι οι υπόλοιποι βρισκόταν στα pits και προετοιμαζόταν για τον δεύτερο γρήγορό τους γύρο, σε μια πολύ κλειστή μάχη. Ο Magnussen ανέβηκε στην έβδομη θέση και ο Grosjean στην όγδοη, αλλά το ενδιαφέρον ήταν φυσικά στις πρώτες θέσεις, με τους οδηγούς να βγαίνουν ξανά, στα τρία τελευταία λεπτά, όσο ο Ricciardo είχε πρόβλημα με το DRS.

Ο Hamilton έγραψε πράσινο στο πρώτο και μοβ στο δεύτερο κομμάτι, για να ολοκληρώσει σε 1:25.8, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση. Ο Vettel ξεκινούσε τον τελευταίο του γύρο, δεν βελτίωσε στο πρώτο, βελτίωσε στο δεύτερο, έβαψε μοβ το τρίτο κομμάτι, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να του δώσει την pole, παραμένοντας στην δεύτερη θέση.

Ο Raikkonen με ένα πολύ καλό γύρο κατάφερε να πάρει την τρίτη θέση, αλλά ήταν ελάχιστα πιο αργός από τον Vettel, ρίχνοντας τον Bottas στην τέταρτη θέση, μπροστά από τις Red Bull, Haas, τον Leclerc και τον Ocon.

Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 16:10 ώρα Ελλάδας.

4Αποτελέσματα

5Ο γύρος του Hamilton

6Τα highlights

7Οι δηλώσεις των οδηγών