Κάθε καλοκαίρι, η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, μπορεί να φτάσει τους 60 βαθμούς, αν το αφήσεις παρκαρισμένο κάτω από τον ήλιο. Από την άλλη οι συνήθειες μας έχουν αλλάξει με την πάροδο των ετών. Πριν τα αυτοκίνητα αποκτήσουν σύστημα κλιματισμού, πολλοί οδηγοί ξεκινούσαν βράδυ για μακρινές αποστάσεις, ώστε να μην τους πιάσει η ζέστη ή με τα παράθυρα κατεβασμένα ώστε να μπαίνει φρέσκος αέρας ακόμα και ζεστός ώστε να μειωθεί το αίσθημα ζέστης στην καμπίνα.

Τώρα όμως τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Σύμφωνα με τη SEAT, χρειάζονται 3 χρόνια για την εξέλιξη του κλιματιστικού συστήματος κάθε νέου μοντέλου. Πλέον μέσω 3D προγραμμάτων, μελετάται η γεωμετρία των αεραγωγών και γίνονται εικονικές προσομοιώσεις ώστε να προβλεφθεί πως θα ρέει ο αέρας στην καμπίνα.

Σύμφωνα με έρευνες, μια εσωτερική θερμοκρασία 35 βαθμών Κελσίου στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αναγκάζει τον οδηγό να αντιδρά 20% πιο αργά από ότι στους 25 βαθμούς Κελσίου. Το αποτέλεσμα είναι παρόμοιο με την οδήγηση με επίπεδο αλκοόλ στο αίμα περίπου 0,5 γρ/λίτρο. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να διατηρούμε το χώρο των επιβατών δροσερό και καλά αεριζόμενο.

Ποια είναι όμως τα κυριότερα λάθη που κάνουμε κατά την χρήση του κλιματιστικού συστήματος του αυτοκινήτου μας;

1Να ενεργοποιούμε τον κλιματισμό στο φουλ μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο

Το καλοκαίρι, το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου που έχει μείνει παρκαρισμένο στον ήλιο μπορεί να φτάσει έως και τους 60 βαθμούς Κελσίου. Αυτή η θερμοκρασία μπορεί να πέσει κατά 25 βαθμούς σε περίπου μισή ώρα αν ακολουθήσουμε μερικές εύκολες οδηγίες.

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι η ενεργοποίηση του κλιματισμού σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Ανοίξτε τις πόρτες τα παράθυρα για ένα λεπτό πριν ενεργοποιήσετε τον κλιματισμό. Με αυτή τη κίνηση μπορείτε φυσικά να μειώσετε τη θερμοκρασία στο εσωτερικό. Μόλις αεριστεί το αυτοκίνητο, μπορείτε να εισέλθετε, να κλείσετε τις πόρτες και τα παράθυρα και να ενεργοποιήσετε τον κλιματισμό,

δηλώνει ο Angel Suarez, μηχανικός της SEAT.

2Κρατάμε την επιλογή ανακύκλωσης αέρα ενεργοποιημένη

Αυτό είναι ένα άλλο κλασικό λάθος που κάνουν οι άνθρωποι, γιατί διατηρώντας ενεργοποιημένο “κάνει τα παράθυρα να θολώνουν”. Αντ ‘αυτού, ο Suarez συνιστά την οδήγηση με την επιλογή Auto ενεργοποιημένη, έτσι ώστε “η ροή του αέρα να μπορεί να ρυθμιστεί πιο ομοιόμορφα και αποτελεσματικά.”

3Δεν ενεργοποιούμε τον κλιματισμό επειδή το πρωί έχει “ψύχρα”

Ανάλογα με το πού βρίσκεστε στην Ευρώπη, κάποια καλοκαιρινά πρωινά μπορεί να είναι δροσερά. Παρόλα αυτά, είναι καλή ιδέα να “ενεργοποιήσετε τον κλιματισμό του αυτοκινήτου, ακόμη και αν ρυθμίσετε τη θερμοκρασία σε υψηλά επίπεδα”, για να αποφύγετε το θόλωμα στα παράθυρα όταν η εξωτερική θερμοκρασία αρχίσει να ανεβαίνει ελαφρά.

4Η λάθος θέση στις γρίλιες των αεραγωγών

“Ανέβασε τον κλιματισμό, δεν νιώθω τίποτα”, είναι ένα αίτημα που γίνεται συχνά από τους επιβάτες το καλοκαίρι. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τις περισσότερες φορές δεν πρόκειται για θερμοκρασία, αλλά προς ποια κατεύθυνση ρέει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο. Προκειμένου να επιτευχθεί ομοιόμορφη κατανομή της ροής του αέρα, οι γρίλιες των αεραγωγών πρέπει να δείχνουν προς τα πάνω, όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων. Με αυτή την κίνηση ο αέρας ρέει γύρω από το εσωτερικό του αυτοκινήτου και φτάνει σε κάθε επιβάτη με συνέπεια.

5Αμέλεια συντήρησης

Το σύστημα κλιματισμού στα αυτοκίνητα απαιτεί ειδική συντήρηση. Συνιστάται η αλλαγή των φίλτρων κάθε 15.000 ή 20.000 χλμ.