[nextpage title=”Εισαγωγή” ]
Το καλοκαίρι είναι εδώ και ας δούμε έξι συμβουλές που κρατούν το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου σου σε άριστη κατάσταση. Το κλιματιστικό του αυτοκινήτου είναι ένα κλειστό κύκλωμα που αποτελείται από τον συμπυκνωτή, τον ανεμιστήρα του συμπυκνωτή, τον συμπιεστή, τον ξηραντήρα φίλτρου, τον εξατμιστή, την βαλβίδα εκτόνωσης και τον ανεμιστήρα εσωτερικού χώρου.
Το κύριο συστατικό του είναι το ψυκτικό που σε αέρια μορφή, συμπυκνώνεται και στη συνέχεια υγροποιείται από τη θερμότητα. Σε υγρή μορφή πηγαίνει προς τον εξατμιστή, όπου και εξατμίζεται και δροσίζεται έτσι το εσωτερικό.
[/nextpage]
[nextpage title=”Χρησιμοποίησε το” ]
Για να αποφύγεις το ενδεχόμενο οι φλάντζες και οι τσιμούχες να στεγνώνουν και να διαρρεύσει το βαριά ρυπογόνο ψυκτικό που μειώνει την ικανότητα ψύξης του σύστημα κλιματισμού, τότε θα πρέπει να το χρησιμοποιείς συχνά. Επίσης, η μη χρήση του κλιματιστικού δεν είναι και το καλύτερο για τα ρουλεμάν τις αντλίας. Γενικός κανόνας. Το κλιματιστικό πρέπει να ενεργοποιείται τουλάχιστον μια φορά κάθε εβδομάδα για τουλάχιστον 10 λεπτά.
[/nextpage]
[nextpage title=”Κλείστο νωρίς” ]
Για να καταφέρεις το κλιματιστικό σου να μην βγάζει μια παράξενη, μπαγιάτικη μυρωδιά, τότε θα πρέπει να κλείνεις τον κλιματισμό 5-10 λεπτά προτού φτάσεις στον προορισμό σου. Η μυρωδιά αυτή προέρχεται από τα βακτήρια και τους μύκητες που αναπτύσσονται στον εξατμιστή. Αν ήδη μυρίζει έτσι ο κλιματισμός σου, τότε ένας αντισηπτικός καθαρισμός μπορεί να καθαρίσει τον εξατμιστή από τα βακτήρια και τους μύκητες.
[/nextpage]
[nextpage title=”Φυσιολογική θερμοκρασία” ]
Δεν είναι και το καλύτερο να βάζεις το κλιματιστικό σου σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία. Το καλύτερο είναι ο κλιματισμός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου να έχει το πολύ έως και 5 βαθμούς πιο χαμηλή θερμοκρασία σε σχέση με την εξωτερική θερμοκρασία.
[/nextpage]
[nextpage title=”Ανακύκλωση” ]
Ο καθαρός αέρας πάντα είναι καλύτερος, αλλά αν η θερμοκρασία είναι ακραία, είναι σκόπιμο κατά τη διάρκεια της ψύξης να πατάμε το κουμπάκι της ανακύκλωσης, μιας και ο αέρας στο εσωτερικό είναι πιο γρήγορο να φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία. Όταν ο αέρας στο εσωτερικό είναι δροσερός, τότε κλείσε την ανακύκλωση και άφησε τον φρέσκο αέρα να μπει στο εσωτερικό.
[/nextpage]
[nextpage title=”Φίλτρο καμπίνας” ]
Οι κατασκευαστές προτείνουν πως το φίλτρο της καμπίνας πρέπει να αντικαθίσταται μια φορά τον χρόνο, μιας και οι μικροΐνες του φιλτράρουν τον εισερχόμενο αέρα από μικροσωματίδια, σκόνη, γύρη, αιθάλη κτλ. Η αλλαγή του φίλτρου μειώνει παράλληλα και την άσχημη μυρωδιά στο εσωτερικό.
[/nextpage]
[nextpage title=”Συντήρηση” ]
Κάθε χρόνο, οι απώλειες του ψυκτικού από το σύστημα κλιματισμού είναι περίπου 8%, είτε το χρησιμοποιεί είτε δεν το χρησιμοποιεί κάποιος. Ο ετήσιος έλεγχος είναι κάτι περιττό, αλλά αυτός πρέπει να γίνεται μια φορά κάθε δύο-τρία χρόνια, με το σύστημα να πρέπει να γεμίζει με ψυκτικό υγρό.
[/nextpage]