Η FCA τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε το νέο πενταετές πλάνο της Fiat το οποίο αποτελείται μονάχα από εκδόσεις του 500 και του Panda. Και ενώ αρκετοί ήταν εκείνοι που κατέκριναν την απόφαση αυτή της FCA να συρρικνώσει την Fiat, αναλυτές της αγοράς χαρακτηρίζουν την απόφαση αυτή του Sergio Marchionne ως μια “έξυπνη απόφαση”, προκειμένου η εταιρία να παρουσιάσει κερδοφορία.

Υποστηρίζουν την απόφαση του να “μικρύνει” η Fiat, έτσι ώστε οι πόροι που θα εξοικονομηθούν να διοχετευθούν στις άλλες μάρκες της FCA που έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, όπως η Jeep, η Ram, η Maserati και η Alfa Romeo.

Ορισμένοι πάλι εξακολουθούν να πιστεύουν πως η απόφαση της Fiat να αποφύγει να ανταγωνιστεί τις άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ίσως τελικά τις γυρίσει μπούμερανγκ, αναφέροντας πως αν μια εταιρία σήμερα δεν έχει πολλά SUV και crossover μοντέλα στη γκάμα της, δεν μπορεί να σημειώσει σημαντικές πωλήσεις στην Ευρώπη και στις παγκόσμιες αγορές, ειδικά μάλιστα όταν το best-seller μοντέλο της Fiat έχει ηλικία 11 ετών.

1Ποια είναι όμως η απάντηση του Sergio Marchionne στους επικριτές του;

Ο χώρος για την Fiat στην Ευρώπη πρόκειται να επαναπροσδιοριστεί σε έναν πιο αποκλειστικό τομέα. Σταματήσαμε πολλά μοντέλα τα οποία δεν διέθεταν τιμολογιακή δύναμη, ενώ αν κάποιος λάβει υπόψη τους μελλοντικούς αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, είναι πολύ δύσκολα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής να είναι κερδοφόροι. Τα 500 και Panda είναι τα δύο μοντέλα στην Ευρώπη με τα οποία η Fiat μπορεί να παίξει καλύτερα.

Το σχέδιό μας είναι να εστιάσουμε τη Fiat σε προϊόντα που είναι σε θέση να καλύψουν το κόστος των νέων ηλεκτροκίνητων τεχνολογιών. Το πλήρες ηλεκτρικό 500 θα δώσει στη Fiat την ευκαιρία να έχει ένα αυτοκίνητο που θα απευθύνεται σε αγοραστές που ζουν σε πόλεις, όπου η πρόσβαση σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα περιοριστεί,

είπε ο Marchionne.

Σύμφωνα με την JATO, τα 500, 500X, 500L και Panda αντιπροσώπευαν το 69% των ευρωπαϊκών πωλήσεων της Fiat πέρυσι. Τα 500 ήταν το πρώτο μοντέλο της κατηγορία του το 2017, με 190.389 μονάδες. Το 500 ακολούθησε το Panda με 187.682 πωλήσεις. Ακολουθεί το Volkswagen Up! με 98.929 πωλήσεις.

Το 500 θα αποκτήσει ηλεκτρική έκδοση, την 500e και θα τοποθετηθεί απέναντι από το ηλεκτρικό μοντέλο της MINI. Επίσης η γκάμα των μοντέλων του 500 θα αποκτήσει και την έκδοση Giardiniera που θα τοποθετηθεί δίπλα από τα 500L και 500Χ, όντας βασικά η station wagon έκδοση του 500e που θα προσφέρεται αποκλειστικά σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Οι επόμενες γενιές των 500X και 500L θα προσφέρονται και με plug-in υβριδικούς κινητήρες. Το Panda θα προσφέρεται με οικονομικούς και φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες βενζίνης, με την Fiat να γυρνά την πλάτη στους diesel κινητήρες στα επιβατικά της μοντέλα.

Η Fiat λέει “arrivederci” στο Punto και στην οικογένεια Tipo, λόγω των αυστηρότερων κανονισμών ρύπων που θα τεθούν σύντομα σε ισχύ. Ο λόγος όπως καταλαβαίνεις είναι το κόστος με τον Marchionne να δηλώνει:

Η τεχνολογία για να καταστεί το αυτοκίνητο (Tipo) βιώσιμο στα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων της ΕΕ είναι πολύ δαπανηρό.

Όλες οι εκδόσεις του Tipo θα συνεχίσουν να προσφέρονται σε αγορές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυρίως σε Μέση Ανατολή και Αφρική. Σε ότι αφορά το 124 Spider, αυτό θα συνεχίσει να προσφέρεται στην Ευρώπη δεδομένης και της δέσμευσης με τη Mazda, είπε ο Marchione. Το μοντέλο κατασκευάζεται στην Ιαπωνία από την Mazda, μιας και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με αυτή του MX-5.

Η Fiat υπήρξε μία από τις κορυφαίες ευρωπαϊκές μάρκες, ανταγωνιζόμενη τη Volkswagen για την πρώτη θέση στη δεκαετία του 1970 και του 1980. Το περασμένο έτος η Fiat πούλησε 779.534 αυτοκίνητα (+4,5% σε σχέση με το 2016), έχοντας μερίδιο αγοράς 5%. Την ίδια ώρα η Volkswagen πούλησε 3.717.566 αυτοκίνητα (+2,1%), έχοντας μερίδιο αγοράς 23,8%.