Οι ομάδες και η διοίκηση της F1 συμφώνησαν ώστε από το 2021 τα μονοθέσια να εξοπλίζονται με ζάντες 18″, ενώ παρελθόν θα αποτελέσουν και οι κουβέρτες που θερμαίνουν τα ελαστικά. Η FIA έχει ανοίξει τη διαδικασία υποβολής προσφορών για την επόμενη σύμβαση προμήθειας ελαστικών, τα οποία θα είναι διαστάσεων 18″, με την σύμβαση να καλύπτει την περίοδο 2020 – 2023.

Από το 2021 τα μπροστινά ελαστικά θα γίνουν πιο στενά κατά 35 mm, έχοντας πέλμα 270 mm. Τα πίσω θα παραμείνουν στο ίδιο πλάτος, στα 405 mm, με την διάμετρό τους να αυξάνεται από τα 670mm στα 700-720 mm.

Αυτό σημαίνει πως όποιος κατασκευαστής ελαστικών κερδίσει την προσφορά, θα πρέπει να αναπτύξει νέα ελαστικά από το μηδέν. Τόσο η Pirelli, όσο και η Michelin έχουν δηλώνει σχετικό ενδιαφέρον για τα νέα ελαστικά.

Η απώλεια κουβερτών των ελαστικών θα είναι μία από τις μεγαλύτερες τεχνικές προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο κατασκευαστής ελαστικών. Από το 2021 θα υπάρχουν διαθέσιμες 3 γόμες σε κάθε αγώνα, σκληρά, μεσαία, μαλακά τα οποία θα φθείρονται ως εξής:

  • Σκληρή γόμα: Η φθορά 2 δευτ. θα επιτυγχάνεται στο 22% της απόστασης του αγώνα.
  • Μεσαία γόμα: Η φθορά 2 δευτ. θα επιτυγχάνεται στο 18% της απόστασης του αγώνα. Θα προσφέρουν χρόνο 1,2 δευτ. ταχύτερο ανά γύρο σε σχέση με την σκληρή γόμα
  • Μαλακή γόμα: Η φθορά 2 δευτ. θα επιτυγχάνεται στο 10% της απόστασης του αγώνα. Θα προσφέρουν χρόνο 2,2 δευτ. ταχύτερο ανά γύρο σε σχέση με την σκληρή γόμα

Επίσης σε έναν αγώνα οι ομάδες θα πρέπει να χρησιμοποιούν:

  • 1 μεσαία γόμα και 1 σκληρή γόμα σε αγώνα με ένα pit stop
  • 1 μαλακή και μια 2 μεσαίες γόμες σε αγώνες με δύο pit stop
  • 3 μαλακές και 1 μεσαία γόμα σε αγώνα με τρία pit stop

Η FIA θεωρεί επιθυμητή την φθορά των ελαστικών τόσο για την επίδραση της στρατηγικής της κάθε ομάδας, όσο και για εξασφαλίσει πως τα ελαστικά δεν θα φτάσουν σε σε σημείο υπερβολικής φθοράς. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, προτείνει μάλιστα ένα υπόστρωμα χαμηλής απόδοσης τοποθετημένο κάτω από το πέλμα.

Η FIA θέλει επίσης τα ελαστικά να μπορούν να ανακάμψουν, σημειώνοντας πως αναμένεται η επιθετική οδήγηση να επιφέρει μεγαλύτερη φθορά των ελαστικών ανά γύρο από ό,τι η ήπια οδήγηση ή η οδήγηση χωρίς πίεση. Μόλις σταματήσει μια περίοδο επιθετικής οδήγησης, το ελαστικό θα πρέπει να ανακτήσει γρήγορα το χαμηλότερο επίπεδο φθοράς ανά γύρο που σχετίζεται με τις πιο άνετες συνθήκες.

Στο θέμα της απόδοσης προσθέτει: “Όσον αφορά τον απόλυτο χρόνο γύρου, η απόδοση των ελαστικών που τοποθετούνται σε τροχούς 18″ θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τόσο καλή όσο τα ελαστικά του 2019, όταν βρίσκονται σε θερμοκρασία λειτουργίας.”

Οι προμηθευτές ελαστικών έχουν περιθώριο μέχρι τις 31 Αυγούστου 2018 να υποβάλουν τις προσφορές τους.

  • Moby Dick

    “Επίσης σε έναν αγώνα οι ομάδες θα πρέπει να χρησιμοποιούν:

    1 μεσαία γόμα και 1 σκληρή γόμα σε αγώνα με ένα pit stop
    1 μαλακή και μια 2 μεσαίες γόμες σε αγώνες με δύο pit stop
    3 μαλακές και 1 μεσαία γόμα σε αγώνα με τρία pit stop”

    H μαλακία με τους κανονισμούς της F1 απλά συνεχίζεται…