H βρετανική υπηρεσία ASA (Advertising Standards Agency) πήρε την απόφαση να απαγορεύσει μια διαφήμιση του Volkswagen Polo να προβάλλεται στις τηλεοράσεις της χώρας, επειδή όπως έκρινε, ενθάρρυνε την “ανεύθυνη οδήγηση”.

Η διαφήμιση έδειχνε τα συστήματα ασφαλείας και υποστήριξης οδηγού του νέου Polo, αλλά η ASA έκρινε πως ενθαρρύνει την ανεύθυνη οδήγηση και κατά συνέπεια “παραβιάζει τους κανόνες του κώδικα 20.1 και 20.5.

Ο πρώτος κανόνας αναφέρει πως οι διαφημίσεις δεν πρέπει να ενθαρρύνουν την επικίνδυνη, ανταγωνιστική ή ανεύθυνη οδήγηση, ενώ δεν πρέπει να υποδηλώνουν ότι η οδήγηση με ασφάλεια είναι βαρετή. Ο δεύτερος κανόνας αναφέρει πως οι διαφημίσεις αυτοκινήτων δεν πρέπει να υπερβάλλουν και να μεγαλοποιούν τα οφέλη των συστημάτων ασφαλείας, ούτε να προτείνουν πως τα χαρακτηριστικά ενός οχήματος του επιτρέπουν να κινείται με ασφάλεια με μεγαλύτερη ταχύτητα από τα όρια ταχύτητας.

Η Volkswagen απάντησε πως η διαφήμισή της δεν ενθαρρύνει σε κανένα σημείο την “ανεύθυνη οδήγηση”, ούτε κινείται επικίνδυνα και με ταχύτητες άνω των επιτρεπόμενων ορίων. Όπως προσθέτει η γερμανική εταιρία, σκοπός της διαφήμισης ήτα να προωθήσει την ασφαλή και υπεύθυνη οδήγηση και να υπογραμμίσει πώς τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου μπορούν να βοηθήσουν τους οδηγούς να διαχειρίζονται ορισμένους κινδύνους με ασφάλεια.