Μετά από μήνες κατασκοπευτικών φωτογραφιών, teaser φωτογραφιών και ενός ρεκόρ στο Nürburgring, η Lamborghini επιτέλους παρουσίασε επίσημα τη νεα Aventador SVJ, στο Pebble Beach στην Καλιφόρνια. Η SVJ αποτελεί πρακτικά την ανανεωμένη έκδοση της SV, μετά την ανανέωση του μοντέλου, της Aventador S.

Τα αρχικά SV προέρχονται από τις λέξεις Super Veloce και το J από το Jota, και η παραγωγή της θα περιοριστεί στις 963 μονάδες -εκ των οποίων μόλις οι 63 θα είναι στην ειδική έκδοση SVJ 63, η οποία αποτίει φόρο τιμής στην χρονιά ίδρυσης της ιταλικής εταιρίας, το 1963.

Η Aventador SVJ είναι η πιο hardcore Lamborghini που έχει παραχθεί, με τον ατμοσφαιρικό 6,5-λίτρων V12 κινητήρα της να αποδίδει 770 άλογα και 720 Nm ροπής. Η κίνηση μεταφέρεται στον δρόμο από όλους τους τροχούς, μέσω του 7-τάχυτο αυτόματου κιβωτίου (ISR) μονού συμπλέκτη, το οποίο έχει εξελιχθεί για ταχύτερη απόκριση.

Το αυτοκίνητο ζυγίζει μόλις 1.525 κιλά (στεγνό), και επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 2,8 δευτ., από τα 0-200 χλμ/ώρα σε 8,6 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 350 χλμ/ώρα. Για την επιβράδυνση της φροντίζουν οι κεραμικοί δίσκοι, και για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα kph) χρειάζεται μόλις 30 μέτρα.

Το ιταλικό supercar είναι βαμμένο στο χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα της ιταλικής εταιρίας, έχοντας μεγάλους αεραγωγούς στο πίσω μέρος του, ενώ ακόμα διαθέτει πληθώρα αεροδυναμικών τροποποιήσεων. Παραδείγματος χάριν, υπάρχει μια εντελώς νέα οροφή από ανθρακονήματα, νέο carbon κάλυμμα του κινητήρα το οποίο τον κρύβει, νέοι αεραγωγοί, τεράστιος διαχύτης, καθώς και διπλές απολήξεις της εξάτμισης, στο κέντρο του πίσω μέρους, όπως ακριβώς και η Huracan Performante.

Επίσης διαθέτει τις ενεργές αεροδυναμικές λύσεις του ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva), το οποίο βρίσκεται στην δεύτερη γενιά του. Έτσι, οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν αυξήσει την παραγόμενη κάθετη δύναμη κατά 40% σε σχέση με την “απλή” Aventador και παράλληλα έχουν μειώσει την αντίσταση του αέρα (drag) κατά 1%.

Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα -μια σειρά από πτερύγια- μπορεί να ενεργοποιηθεί σε λιγότερο από 500 χιλιοστά του δευτερολέπτου και στο μπροστινό μέρος, όταν το ALA είναι απενεργοποιημένο, τα κλειστά πτερύγια βοηθούν την παραγωγή κάθετης δύναμης. Όταν είναι ενεργοποιημένο το ALA και τα πτερύγια είναι ανοιχτά, η αντίσταση στον αέρα μειώνεται, δημιουργώντας ένα βέλτιστο σενάριο για μέγιστη επιτάχυνση και τελική ταχύτητα.

Το ίδιο ισχύει και πίσω. Με το ALA απενεργοποιημένο, τα πίσω πτερύγια είναι κλειστά και επιτρέποντας στην πίσω αεροτομή να λειτουργήσει περισσότερο σαν μια παραδοσιακή σταθερή πτέρυγα. Όταν, όμως, είναι ενεργοποιημένο το ALA, τα πτερύγια ανοίγουν για να αυξήσουν την οπισθέλκουσα σε συνθήκες υψηλής ταχύτητας. Το πίσω μέρος διαθέτει επίσης ένα εσωτερικό κανάλι που χωρίζει τον αέρα αριστερά ή δεξιά. Ανάλογα με την κατεύθυνση μιας στροφής, το ALA μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε στη δεξιά είτε στην αριστερή πλευρά του πτερυγίου, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση της δύναμης και της πρόσφυσης όπου είναι απαραίτητο, μειώνοντας τη γωνία διεύθυνσης και βελτιώνοντας το χειρισμό.

Ακόμα το ιταλικό supercar διαθέτει σύστημα τετραδιεύθυνσης (LRS), με την Lamborghini να εξοπλίζει την SVJ με νέα ελαστικά Pirelli P Zero Corsa, ειδικά εξελιγμένα για το αυτοκίνητο.

Οι παραδόσεις του αυτοκινήτου θα ξεκινήσουν από τις αρχές του 2019, και η τιμή της ξεκινά από τις 349.116 ευρώ χωρίς τους φόρους κάθε χώρας.