Ανάμεσα στις εταιρίες εκείνες που έχουν προσφύγει στη λύση της μικρορομποτικής για να αντιμετωπίσουν διαφόρων ειδών προβλήματα είναι και η Rolls Royce η οποία εξελίσσει μικροσκοπικά ρομπότ που θα μπορούν να διεισδύουν στο εσωτερικό των κινητήρων αεροσκαφών, να εντοπίζουν και να διορθώνουν προβλήματα που θα παρουσιάζονται.

Για το λόγο αυτό μάλιστα η βρετανική εταιρεία συνεργάζεται με τα τμήματα ρομποτικής των πανεπιστημίων του Χάρβαρντ και του Νότιγχαμ. Τα εν λόγω ρομπότ έχουν το μέγεθος κατσαρίδας και θα έχουν τη δυνατότητά να επιθεωρούν τους κινητήρες αεριώθησης χωρίς να χρειαστεί το ξεμοντάρισμά τους από το αεροπλάνο.

Θα μπορούν να φτάσουν σε κάθε σημείο του θαλάμου καύσης,

ανέφερε ο ειδικός τεχνολογίας της Rolls Royce, Τζέιμς Κελ, προσθέτοντας πως:

Αν το κάνουμε συμβατικά θα μας πάρει πέντε ώρες. Με αυτά τα μικρά ρομπότ, ποιος ξέρει, μπορεί να χρειαστούν μόλις πέντε λεπτά.

Οι κατσαρίδες είναι έντομα που διακρίνονται για την ικανότητα που έχουν να τρυπώνουν ακόμα και στα πιο στενά σημεία. Η κατασκευή της ρομποτικής κατσαρίδας αποτελεί τεράστια πρόκληση για τους μηχανικούς. Στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ δουλεύουν εδώ και οχτώ χρόνια πάνω σε αντίστοιχο project, στο οποίο βασίζεται το ρομπότ της αγγλικής εταιρείας. Το ονομάζουν HAMR (από το Harvard’s Ambulatory MicroRobot), το μήκος του δεν ξεπερνά τα 15 χιλιοστά και στο πάνω μέρος του μπορεί να μεταφέρει και μικροκάμερα.

Η διάμετρος των ρομπών της Rolls-Royce δε θα ξεπερνά τα 10mm, ενώ το μήκος τους τα 4,5 εκατοστά και θα είναι εξοπλισμένα με 3D scanners και μικροκάμερα, έτσι ώστε οι μηχανικοί της εταιρίας να μπορούν να εξετάζουν τον κινητήρα του αεροπλάνου μέσω ζωντανής αναμετάδοσης.

Εκτός από τα Swarm robots η Rolls-Royce ανακοίνωσε τα σχέδια της και για τα Inspect robots, που σε αντίθεση με τα προηγούμενα θα μπορούν να μένουν μόνιμα μέσα σε μια μηχανή για να παρακολουθούν τη λειτουργία της.

Παράλληλα, η Rolls Royce δουλεύει και πάνω σε ένα μικρορομπότ φίδι το οποίο θα είναι ευέλικτο και θα χρησιμοποιείται σαν ενδοσκόπιο στο εσωτερικό του κινητήρα. Θα τρυπώνει στο θάλαμο καύσης, θα επιθεωρεί τη ζημιά και θα απομακρύνει τα θραύσματα. Την ίδια στιγμή ένα δεύτερο φίδι θα κάνει μια προσωρινή επισκευή μέχρι ο κινητήρας να είναι έτοιμος για πλήρη επισκευή.

Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση για το πότε αυτά τα μικρορομπότ θα είναι έτοιμα προς χρήση. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι μέχρι το 2020 οι μηχανικοί της Rolls Royce θα έχουν στη διάθεσή τους ένα άλλο τηλεχειριζόμενο μικρορομπότ για τους συμπιεστές του κινητήρα.

Το εν λόγω ρομπότ που θα εξοπλίζεται με τρισδιάστατο σκάνερ, θα τοποθετείται στον κινητήρα από έναν τεχνικό και εν συνεχεία θα ελέγχεται εξ αποστάσεως από τους εξειδικευμένους τεχνικούς στη βάση αεροπορίας της εταιρείας στο Ντέρμπι. Εκείνοι με τη σειρά τους θα αποφασίζουν αν το πρόβλημα είναι τέτοιο που χρειάζεται να ταξιδέψει κάποιος εξειδικευμένος μηχανικός για να το επισκευάσει. Στόχος και σε αυτήν την περίπτωση είναι η μείωση του χρόνου για τον εντοπισμό και την αξιολόγηση μιας βλάβης και φυσικά η μείωση του κόστους.