Ηλεκτρικά και Wankel, μια περίεργη εξίσωση που θέλει να λύσει η Mazda

Σχετικά άρθρα

Κάποτε τα χρόνια ήταν “καλά”, η ΕΛΜΑ πουλούσε τα RX-8 σωρηδόν και το μέλλον έδειχνε ελπιδοφόρο. Μετά σχεδόν κανείς δεν ήθελε στα χέρια του ένα RX-8, αν και ακόμη τα βλέπεις στους δρόμους καθώς υπάρχουν ακόμα “αθεράπευτοι” που δεν μπορούν χωρίς αυτό. Όχι άδικα, αφού το RX-8 είναι ένα αυτοκίνητο που η αξία του είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που βλέπεις στις αγγελίες. Η αγοραία αξία του είναι αποτέλεσμα άσχετου με την μηχανολογία.

“Μόλις” έξι έτη πέρασαν από το 2012 που παρήχθη το τελευταίο RX-8 και πολλοί φίλοι της αυτοκίνησης, ακόμη κι αν δεν είχαν ποτέ wankel κάτω από το καπό του αυτοκινήτου τους, ενδιαφέρονται για το μέλλον που επιφυλάσσει η Mazda στα RX μοντέλα. Η ιαπωνική εταιρία από την Χιροσίμα, γνωρίζει πολύ καλά αυτή την ευαισθησία του κόσμου της αυτοκίνησης κι έτσι φροντίζει να διατηρεί το ενδιαφέρον ζωντανό, είτε για λόγους marketing, είτε επειδή όντως κάτι ετοιμάζει.

Αυτή την φορά το λάδι στην φωτιά το έριξε ο αντιπρόεδρος επικοινωνίας της Mazda Ευρώπης Wojciech Halarewicz. Αυτό που είπε ο κύριος Halarewicz ήταν πως ναι μεν θέλουν να έχουν μια σπορ ναυαρχίδα με wankel μοτέρ αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από την επιτυχία του εγχειρήματος της ηλεκτροποίησης. Ο τρόπος που τοποθετήθηκε θυμίζει τα “ήξεις αφήξεις” που χρησιμοποιεί γενικότερα η εταιρία γύρω από το RX, κάτι που δείχνει πως ενδεχομένως το ζήτημα έχει αναχθεί σε εσωτερική διαμάχη, ανάμεσα σε όσους το θεωρούν ως εκ των ων ουκ άνευ για την Mazda και σε άλλους που δεν θέλουν να διαχειριστούν το εφιάλτη σωρείας ανακλήσεων και δυσαρεστημένων πελατών, που συχνά φέρνουν οι wankel. Βλέπεις είναι δύσκολο να τσεκάρει τους πελάτες και να αποκλείσει τους σπάστες ή τους αδιάφορους και να πουλάει μόνο σε ευλαβείς. Μην ξεχνάς άλλωστε πως οι ειδικοί κινητήρες απαιτούν και αντίστοιχα εξειδικευμένους μηχανικούς για τα service και σε αντίθεση με τους παλινδρομικούς, οι wankel έχουν ακόμα στην ατζέντα τους σέρβις που απαιτούν άνοιγμα του μοτέρ.

Οπότε ο πιθανότερος τρόπος για να ερμηνευτεί η δήλωση του κυρίου Halarewicz είναι πως η Mazda εστιάζει στα ηλεκτρικά και η επιτυχία αυτών θα φέρει κεφάλαια για να πειραματιστεί και με ένα RX μοντέλο. Επίσης μέσα στο πρότζεκτ των ηλεκτρικών εντάσσεται και ο wankel ως range extender, κάτι που μοιάζει σαν συμβιβασμός για να συνεχιστεί η εξέλιξή του. Συμβιβασμός με την έννοια πως μπορεί να ενταχθεί σε ένα κερδοφόρο πρότζεκτ (τα ηλεκτρικά), αλλά ως μη βασικό κομμάτι, που μπορεί να αφαιρεθεί ανά πάσα στιγμή χωρίς να αλλοιώσει τον χαρακτήρα του προϊόντος.

Το αν τα ηλεκτρικά είναι όντως το μέλλον, θα φανεί μάλλον στην αυγή της επόμενης δεκαετίας όταν όλο και περισσότεροι μαζικοί κατασκευαστές θα αρχίσουν να ξεφουρνίζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΠηγήPistonHeads

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Genesis G80 EV Magma Concept

Στο περίπτερο της Genesis στην έκθεση του Πεκίνου βρίσκεται το G80 EV Magma Concept, με το πρωτότυπο να ξεχωρίζει από το νέο bodykit κατασκευασμένο...

Τέσσερα πρωτότυπα από την Nissan

Τα πρωτότυπα Epoch, Evo, Epic και Era παρουσίασε στην έκθεση του Πεκίνου η Nissan, πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Dongfeng Motor. Πρόκειται...

Δύο νέα ηλεκτρικά παρουσίασε η Toyota στη Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου η Toyota παρουσίασε τα bZ3C και bZ3X, δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Κίνας. Αποτελούν τις...

Mazda EZ-6 και Arata concept

Στην έκθεση του Πεκίνου η Mazda παρουσίασε τη νέα γενιά του 6. Ονομάζεται EZ-6, αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία Changan Mazda και θα είναι διαθέσιμο...