Τρεις σχεδόν μήνες μετά την πρώτη οδηγική μας εμπειρία με το νέο Ceed, η Kia Ελλάς (όπως είναι η νέα επωνυμία της Π&Ρ Δάβαρη) το έφερε στην χώρα μας, όπου το οδηγήσαμε μέχρι τη Νεμέα.
Με την προηγούμενη γενιά του Ceed οι Κορεάτες μας έδειξε ότι αντιμετωπίζουν σοβαρά το C-segment, και ήταν μέσα στις πέντε κορυφαίες επιλογές. Με την παρουσίαση του νέου μοντέλου έχουν ένα και μοναδικό σκοπό. Να τοποθετήσουν τον εαυτό τους στην κορυφή της κατηγορίας και να υπολογίζονται ως κύρια επιλογή και όχι μια εναλλακτική πρόταση. Και φαίνεται ότι τα κατάφεραν. Ακούγεται υπερφίαλο και υπερβολικό, αλλά συγκρινόμενο με τον υπάρχοντα ανταγωνισμό το νέο Ceed είναι από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της αγοράς και σίγουρα η πιο sport.
Με το συγκεκριμένο μοντέλο η κορεάτικη εταιρία ενισχύει την παρουσία της στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου και στο C-segment. Ο σχεδιασμός του έγινε στο κέντρο της εταιρίας στη Φρανκφούρτη, η εξέλιξη του σε κάθε λογής δρόμους σε χώρες της Ευρώπης (κυρίως Γερμανία και Αγγλία), το engineering του επίσης Γερμανία, η παραγωγή του γίνεται στο εργοστάσιο της στη Ζιλίνα της Σλοβακίας, ενώ θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά στην Ευρώπη. Δηλαδή πιο Ευρωπαϊκό δεν γίνεται.
Τιμές
Έκδοση | Αρχική Τιμή | Έκπτωση | Τελική Τιμή |
---|---|---|---|
Ceed 1.4 100hp LX Inmotion | 15.190 | 0 | 15.190 |
Ceed 1.4 LX Uptown | 16.790 | 600 | 16.190 |
Ceed 1.4 EX Premium | 17.690 | 0 | 17.690 |
Ceed 1.0T 120hp LX Inmotion | 17.490 | 600 | 16.890 |
Ceed 1.0T 120hp LX Uptown | 17.690 | 0 | 17.690 |
Ceed 1.0T 120hp EX Premium | 20.490 | 600 | 19.890 |
Ceed 1.0T 120hp GTline | 20.690 | 600 | 20.090 |
Ceed 1.4T 140hp LX Uptown | 19.890 | 600 | 19.290 |
Ceed 1.4T 140hp EX Premium | 21.390 | 600 | 20.790 |
Ceed 1.4T 140hp GTline | 21.590 | 600 | 20.990 |
Ceed 1.4T 140hp DCT GTline | 22.300 | 0 | 22.300 |
Ceed 1.6d 115hp LX Inmotion | 21.190 | 1.200 | 19.990 |
Ceed 1.6d 115hp LX Uptown | 21.990 | 1.200 | 20.790 |
Ceed 1.6d 115hp EX Premium | 22.190 | 0 | 22.190 |
Ceed 1.6d 115hp Gtline | 22.190 | 0 | 22.190 |
Ceed 1.6d 136hp LX Uptown | 22.190 | 800 | 21.390 |
Ceed 1.6d 136hp EX Premium | 25.190 | 800 | 24.390 |
Ceed 1.6d 136hp GTline | 25.390 | 800 | 24.590 |
Ceed 1.6d 136hp DCT GTline | 27.390 | 800 | 26.590 |
Ceed 1.6T 204hp GT | 26.600 | 0 | 26.600 |
Proceed 1.0T 120hp GTline | 22.190 | 0 | 22.190 |
Proceed 1.4T 140hp GTline | 24.690 | 0 | 24.690 |
Proceed 1.4T 140hp DCT GTline | 26.690 | 0 | 26.690 |
Proceed 1.6d 136hp GTline | 27.700 | 0 | 27.700 |
Proceed 1.6d 136hp DCT GTline | 31.000 | 0 | 31.000 |
Proceed 1.6T 204hp GT | 28.700 | 0 | 28.700 |
Εμφάνιση
Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στο σχεδιαστικό κέντρο της μάρκας στην Φρανκφούρτη, υπό τις οδηγίες του Gregory Guillaume, επικεφαλής στο ευρωπαϊκό τμήμα σχεδιασμού και του Peter Schreyer, προέδρου και διευθυντή σχεδιασμού της Kia.
Η τρίτη γενιά του αυτοκινήτου δεν προσφέρεται σε 3-θυρη έκδοση αμαξώματος, με το hatchback (5-θυρο) να είναι χαμηλότερο, φαρδύτερο και με πιο μεγάλο πίσω πρόβολο. Το νέο Ceed έχει σοβαρό σχεδιασμό, αλλά εξακολουθεί να συναρπάζει με το ελκυστικό στιλ του αμαξώματος του και την αρμονία στο σύνολό του.
Ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που είδαμε στο Rio, με τις λείες γραμμές έχουν αντικαταστήσει τις γωνίες του απερχόμενου μοντέλου, ενώ μπροστά δεσπόζει η χαρακτηριστική μάσκα “tiger-nose”, που είναι πλατύτερη και χαμηλότερα τοποθετημένη την εισαγωγή αέρα.
Το νέο Ceed διαθέτει στάνταρ τα “ice cube’ σχεδίασης LED φώτα ημέρας, που προέρχονται από τις εκδόσεις GT και GT-Line και είναι ενσωματωμένα στα φωτιστικά σώματα όλων των εκδόσεων, ενώ ως προαιρετικός εξοπλισμός υπάρχουν και πλήρως LED φώτα.
Παρατηρώντας το προφίλ, υπάρχουν καθαρές γραμμές, που δίνουν την εντύπωση ενός μακρύτερου καπό και μία πιο upper class προσέγγισης στην εμφάνιση του αυτοκινήτου. Η φαρδιά πίσω κολόνα είναι κάτι που συναντάμε σε όλα τα πρόσφατα μοντέλα της Kia, ενώ τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα LED προσφέρουν μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα στον δρόμο. Επίσης, για πρώτη φορά είναι διαθέσιμα και ως DRL (φώτα ημέρας).
Το νέο Ceed είναι διαθέσιμο με πεντάθυρο αμάξωμα και σε 12 διαφορετικά χρώματα, και μπορείς να επιλέξεις μέσα από μία ευρεία γκάμα ζαντών, από 16 μέχρι 17 ίντσες. Μαζί με την station wagon έκδοση, που ονομάζεται Sportswagon, τα δύο αυτά αμαξώματα έχουν πιο συμβατικό σχεδιασμό σε σχέση με την ProCeed έκδοση. Αυτή δεν είναι 3-θυρη, αλλά έχει shooting brake αμάξωμα.
Πλατφόρμα
Το νέο Ceed βασίζεται στη νέα πλατφόρμα ‘K2’, και είναι κατά 20 χλστ. φαρδύτερο (συνολικό πλάτος 1.800 χλστ.) και 23 χλστ. χαμηλότερο (συνολικό ύψος 1.447 χλστ.) από το απερχόμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο παραμένει στα 2.650 χλστ., με το μήκος να αγγίζει τα 4.270 χλστ.
Εσωτερικό
Περνώντας προς τα μέσα, το νέο Ceed είναι πιο εργονομικό και ποιοτικό από κάθε άλλη φορά. Η διακεκριμένη λειτουργικότητα και σχεδίαση από τα πιο πρόσφατα Kia έχει μεταφερθεί και στο νέο Ceed, με το ταμπλό να απελευθερώνει περισσότερο χώρο για τους εμπρός επιβάτες και παράλληλα να διασφαλίζει καλύτερο περιμετρικό έλεγχο. Πρακτικά υπάρχει η πάνω περιοχή όπου δεσπόζει η νέα “αιωρούμενη” οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με διαγώνιο 5 και 7 ιντσών, καθώς και με οθόνη 8 ιντσών όταν υπάρχει λειτουργία πλοήγησης.
Στην κάτω ζώνη βρίσκονται τα χειριστήρια και οι διακόπτες για το ηχοσύστημα και το σύστημα κλιματισμού, ενώ προαιρετικά έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις ηχοσύστημα της JBL Premium με τεχνολογία Clari-Fi.
Η κεντρική κονσόλα έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό για πιο εύκολη πρόσβαση στους πολλούς κατά γενική ομολογία διακόπτες και κουμπιά. Υπάρχουν επενδύσεις από υψηλής ποιότητας μαλακά υλικά και ανάλογα με την έκδοση, υπάρχουν λεπτομέρειες μετάλλου ή χρωμίου, ενώ έχεις επιλογή ανάμεσα σε υφασμάτινες, συνθετικού δέρματος ή γνήσιου δέρματος επενδύσεις. Προαιρετικά και ανάλογα με την έκδοση, υπάρχει δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων.
Στάνταρ είναι η πλήρης διασύνδεση smartphones μέσω bluetooth, καθώς και η αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και η είσοδος χωρίς κλειδί (keyless entry). Ακόμα, υπάρχει ένα σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης (Drive Mode Select) που σου επιτρέπει να επιλέξεις μεταξύ των προγραμμάτων Normal και Sport. Αυτά αλλάζουν τις ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ κάθε πρόγραμμα διαφοροποιεί και τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα.
Έτσι το πρόγραμμα Normal μεγιστοποιεί τις δυνατότητες επίτευξης μικρότερης κατανάλωσης, όταν η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης είναι λιγότερο έντονη. Το πρόγραμμα Sport καθιστά πιο άμεση την απόκριση στο γκάζι, εξασφαλίζει πιο γρήγορες επιταχύνσεις -τόσο από στάση όσο και εν κινήσει- ενώ ρυθμίζει έτσι το σύστημα διεύθυνσης ώστε να έχει μεγαλύτερο «βάρος» και πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.
Διαθέσιμοι είναι τόσο ένας ασύρματος φορτιστής για smartphone όσο και τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα. Το θερμαινόμενο παρμπρίζ (επιπλέον εξοπλισμός) -με τις σχεδόν αόρατες αντιστάσεις του να ζεσταίνουν προοδευτικά το κρύσταλλο- κάνει τη ζωή με το Ceed πολύ πιο εύκολη τους κρύους μήνες του έτους. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι για πρώτη φορά διαθέσιμη σε ένα μοντέλο της Kia και απομακρύνει τον πάγο, την υγρασία αλλά και το θόλωμα του παρμπρίζ με το πάτημα ενός κουμπιού.
Από θέμα χώρων, το καλύτερο packaging της νέας πλατφόρμας προσφέρει πλουσιότερους εσωτερικούς χώρους, και με τη ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού για το ύψος μου (1.93μ.), ο πίσω επιβάτης δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα στενότητας. Ακόμα, οι πίσω επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο για τους ώμους τους, με τους μπροστά να έχουν περισσότερο αέρα πάνω από τα κεφάλια τους, καθώς η θέση οδήγησης βρίσκεται χαμηλότερα.
Τέλος, το νέο μοντέλο διαθέτει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που φτάνει σε χωρητικότητα τα 395 λίτρα, που εκτοξεύεται στα 1.295 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Κινητήρες
Μηχανικά, το νέο Ceed εφοδιάζεται από μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, καθώς η εταιρία πιστεύει ότι οι τελευταίοι δεν έχουν “πεθάνει”. Από πλευράς βενζίνης, αρχικά υπάρχει ο 1.000άρης T-GDi, απόδοσης 120 ίππων, καθώς και ο ολοκαίνουριος 1.400άρης T-GDi, απόδοσης 140 ίππων, της οικογένειας Kappa, που αντικαθιστά τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό GDI. Διαθέσιμος είναι και ο ατμοσφαιρικός 1.400άρης MPI με 100 άλογα.
Στο Ceed GT, κάτω από το καπό υπάρχει ο 1.600άρης T-GDi κινητήρας, απόδοσης 204 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 265 Nm διαθέσιμα από τις 1.500 έως 4.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή -για πρώτη φορά- με ένα 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Η εταιρία δεν δίνει ακόμα επίσημα στοιχεία επιδόσεων.
Από πλευράς πετρελαίου, το νέο Ceed κινείται από το νέο κινητήρα “U3” της Kia, που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί έτσι ώστε να βρίσκεται κάτω από τα πολύ αυστηρά όρια των πιο πρόσφατων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d. Ο 1.600άρης CRDi χρησιμοποιεί την ενεργή τεχνολογία ελέγχου των ρύπων Selective Catalytic Reduction (SCR), προκειμένου να περιορίσει σημαντικά την εκπομπή τους. Έτσι εκπέμπει πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, σωματίδια και NOx σε σχέση με παλαιότερους κινητήρες πετρελαίου της Kia. Είναι διαθέσιμος με 115 ή με 136 άλογα, με την ροπή να φτάνει τα 280 Nm, με τις εκπομπές ρύπων -με βάση το νέο κύκλο μετρήσεων WLTP.
Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων, ενώ οι νέοι 1.4 T-GDi και 1.6 CRDi είναι διαθέσιμοι και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia. Μελλοντικά οι εκδόσεις των παραπάνω κινητήρων θα αποκτήσουν ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε ένα διάστημα ενός και δύο χρόνια από την παρουσίαση του μοντέλου. Τέλος, μελλοντικά το νέο Ceed θα είναι διαθέσιμο και με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε περίπου ένα εξάμηνο.